Selityksiä, miksi en laihtunut yhtään, vaikka laihdutin 3 vkoa?
Motivaatio laskee kuin lehmän häntä. Ei sokeria, vehnäjauhoja, kovia rasvoja. Paljon kasviksia, kalaa, raejuustoa, kananmunia, täysjyvää. Annoskoko maltillinen. Liikuntaa (aerobista ja voimaa) 6 krt vkossa.
Tänään punnitsin itseni ja paino aivan sama kuin 3 vko sitten. Todella masentavaa.
Ja paino siis yli 100 kg (olen nainen 52 v.), eli mistään parista sitkeässä olevasta viimeisestä kilosta ei ole kysymys.
Kommentit (44)
No eihän se noin nopeasti laske, hyvä ihminen!
Syöt liikaa sitä mitä tällä hetkellä on ruokavaliossa. "Paljon kalaa" esimerkiksi saattaa tuoda yllättävän paljon kaloreita, ottaen huomioon kuinka paljon (hyviä) rasvoja kalassa on, tai no riippuu sekin mitä kalaa syö. Kalorit määrää, ei ruoka.
No pääosin täytän vatsani hapankaalilla, vihanneksilla, proteiini siinä mausteena (ravintoterapeutin ohje). Syön ehkä 1/4 siitä, mitä ennen. En todellakaan syö liikaa, tai ainakaan täuä vähempää en voisi syödä, jos haluan jaksaa virkeänä.
Ehkä tuo sana "paljon" on avainasemassa.
Syöt vain liikaa kulutukseesi nähden. Kyllä niistä kananmunistakin kaloreita kertyy.
Joku sanoi, ettei nopeasti laske. Ravitsemusterapeutti sanoi, että voi laskea ensimmäisenä kuukautena 6-7 kiloa. Ja mulla siis kolmessa viikossa 0 kiloa.
Kalorivaje on ainoa mikä laihduttaa, ei kananmunat ja täysjyvä jos mätät niitä yli kulutuksesi. Syöt liikaa.
Vierailija kirjoitti:
No eihän se noin nopeasti laske, hyvä ihminen!
Jos kunnolla laihduttaa, niin kyllä ainakin pari kiloa kolmessa viikossa lähtee.
Vääränlaista liikuntaa. Käytkö esim reippaalla kävelylenkillä joka tarkoittaa 6km/h nopeutta
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Raudanpuute (ferritiini alle 75)
2. tyypin diabetes
Insuliiniresistenssi sulla on joka tapauksessa. Siihen auttaa vhh/pätkäpaasto.
Jos söit paljon täysjyvää, niin se voi olla myös syynä, miks paino ei tipu.
paljon lohta, kananmunia ja täysjyvää, niin en minä ainakaan laihtuisi. Sama se laihtumisen kannalta syökö valkoista vehnäjauhoa vai täysjyvää; rasva kanssa ihan sama onko kovaa vai pehmeää.
Ja jos sinulla vielä on kuukautiset, niin 3 viikkoa on juuri sellainen aika, että kuukautiskierto voi vaikuttaa painoon pahimmillaan viiden kilon verran.
Kai ymmärrät että sun tulee kirjata ja punnita kaikki kuukauden syömiset ja vasta sitten pyytää apua
Se on satavarma ettet pelkästään noita syö joka päivä.
Miten me muuten tiedetään missä vika?
Opettele laskemaan kalorit oikein. 52v jos olet alle 170cm kaloritarve on noin 1200-1500 paitsi jos käyt salilla tekemässä lihastreeniä
Mussutit jotain ruispaloja ja unohdit ruokavaliosta kokonaan rasvan.
Et ole ollut merkittävässä kalorivajeessa. Uskallan väittää että se on yli 99.9%:in varmuudella tämä.
Nimim. 30kg laihduttanut nainen, joka osan laihdutusaikaa oli pyörätuolissa ja isolla annoksella kortisonia (sairauden aikana iso osa kiloista kertyikin). Menin ihan vain metodilla kalorien laskeminen -en rajannut mitään pois- ja laskin vielä vähän alakanttiin bmi-laskurin ja applikaation antamista numeroista. Sitten alkuun päästyäni lisäsin voimaharjoittelua ja pysyessäni taas jaloillani, myös pitkiä kävelyitä. Mutta kyllä se kalorivaje tehokkaimmin tehtiin lautasella.
Vierailija kirjoitti:
Vääränlaista liikuntaa. Käytkö esim reippaalla kävelylenkillä joka tarkoittaa 6km/h nopeutta
Jatkuva aerobinen liikunta lihottaa koska se kohottaa kortisonin määrää kehossa. Heti kun lopetat jatkuvan kävelyn, lihot nopeasti takaisin
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, ettei nopeasti laske. Ravitsemusterapeutti sanoi, että voi laskea ensimmäisenä kuukautena 6-7 kiloa. Ja mulla siis kolmessa viikossa 0 kiloa.
No eipä laskenut eli olen siis oikeassa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva aerobinen liikunta lihottaa koska se kohottaa kortisonin määrää kehossa. Heti kun lopetat jatkuvan kävelyn, lihot nopeasti takaisin
Elä puhu pas*aa. Oletko nähnyt ylipainoisia säännöllisesti liikuntaa harrastavia ihmisiä
Jos olet yli 100kg niin näkemyksesi maltillisesta syömisestä ei ole tosi eli sinun maltillinen on yhä runsasta syömistä
Tuosta pääsee eroon opettelemalla laskemaan kalorit oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä puhu pas*aa. Oletko nähnyt ylipainoisia säännöllisesti liikuntaa harrastavia ihmisiä
Olen.
Nostan, jos jollakulla olisi käynyt vastaavaa tai olisi painonhallinnasta tietäviä paikalla.