Rokottamattomat eivät nyt sitten pääse Balttianmaihin mitenkään!
Enää ei kelpaa negatiiviset testit, eli korona passi kahdella rokotteella tai äskettäin sairastettu tauti ovat ainoat hyväksytyt maahan pääsyn edellytykset. Ilmeisimmin nämä rajoitukset kestävät pitkälle ensi kevääseen.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä häiritse tämän suuntainen kehitys ollenkaan? Edes negatiivisella testillä ei paikoin pääse kauppaan, matkustamaan, töihin... Vaikka se on varmin tapa osoittaa, ettei kanna virusta!!
Toisekseen, miksi nyt yhtäkkiä tällaiset totalitaariset toimenpiteet? Rokotettuja on enemmän kuin ikinä, eikä ennen rokotuksiakaan ollut tällaisia rajoituksia kuin nyt, ja silti kaikki sujui tilanteeseen nähden hyvin? Ei tämä ole enää normaalia.
Pian kahdesti rokotetut ovat rokottamattomia, kuten Israelissa.. sitten tulee kolmas, neljäs, viides piikki, että saat ostaa ruokaa ja käydä töissä? Miettikää nyt vähän...
Itse asiassa ei häiritse lainkaNe rajoitukset kun on voinut välttää hyvin helposti ottamalla pari rokotetta.
Sama.
Otan myös kaikki muut rokotusohjelman mukaiset rokotteet.Kun minua puri koira Aasiassa, jouduin ottamaan vesikauhurokotteen. 5 piikkiä yhteensä.
Ja suoja ei kestä, jos altistuisin uudelleen joutuisin ottamaan piikkejä todnäk lisää. Ja todellakin ottaisin.Toinen esim lavantauti , se on voimassa vain 1-3 vuotta.
Milloin ymmärrätte että niin korona on tosiaan pahempi kulkutauti kuin influenssa ?
Ja influenssaankin pitää ottaa rokote joka vuosi.En ymmärrä tätä rokotekriittisyytä. Ei kaikki rokotteet todellakaan ole sellaisia että voimassa loppuelämän, eikä edes muutamaa vuotta.
Vertaat vesikauhurokotetta koronarokotteeseen? Kuolleisuudessa on hiukan eroa...
Ei influenssarokotetta ole mikään pakko ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä häiritse tämän suuntainen kehitys ollenkaan? Edes negatiivisella testillä ei paikoin pääse kauppaan, matkustamaan, töihin... Vaikka se on varmin tapa osoittaa, ettei kanna virusta!!
Toisekseen, miksi nyt yhtäkkiä tällaiset totalitaariset toimenpiteet? Rokotettuja on enemmän kuin ikinä, eikä ennen rokotuksiakaan ollut tällaisia rajoituksia kuin nyt, ja silti kaikki sujui tilanteeseen nähden hyvin? Ei tämä ole enää normaalia.
Pian kahdesti rokotetut ovat rokottamattomia, kuten Israelissa.. sitten tulee kolmas, neljäs, viides piikki, että saat ostaa ruokaa ja käydä töissä? Miettikää nyt vähän...
Itse asiassa ei häiritse lainkaNe rajoitukset kun on voinut välttää hyvin helposti ottamalla pari rokotetta.
Sama.
Otan myös kaikki muut rokotusohjelman mukaiset rokotteet.Kun minua puri koira Aasiassa, jouduin ottamaan vesikauhurokotteen. 5 piikkiä yhteensä.
Ja suoja ei kestä, jos altistuisin uudelleen joutuisin ottamaan piikkejä todnäk lisää. Ja todellakin ottaisin.Toinen esim lavantauti , se on voimassa vain 1-3 vuotta.
Milloin ymmärrätte että niin korona on tosiaan pahempi kulkutauti kuin influenssa ?
Ja influenssaankin pitää ottaa rokote joka vuosi.En ymmärrä tätä rokotekriittisyytä. Ei kaikki rokotteet todellakaan ole sellaisia että voimassa loppuelämän, eikä edes muutamaa vuotta.
Ei influenssarokotetta "pidä" ottaa joka vuosi vaan sen saa ottaa vapaaehtoisesti, ilman painostusta. Itse olen ottanut sen tasan kerran, raskaana ollessani. Olen ottanut myös kaikki kansallisen rokoteohjelman mukaiset rokotteet ja pari ylimääräistäkin. Lapseni myös.
Mutta koronarokotetta en aio ottaa vaikka miten kiristäisitte ja uhkailisitte. Koronarokotteen suoja kestää vain muutaman kuukauden jos sitäkään, eikä sen pitkäaikaisia vaikutuksia ole edelleenkään tutkittu. Tämähän ei ole rokote joka perustuu heikennettyyn viruksen, joten koronarokotettta ei voi edes verrata muihin rokotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aivan sama pääseekö vai ei. Olen kahdesti rokotettu, eikä edes tee mieli lähteä minnekään!!
Mitä teet, kun sinultakin vaaditaan pian kolmas rokotus, ja sitten neljäs? Aiotko ottaa?
Tähänkin mennessä influenssarokote on piikitetty joka vuosi. Virukset muuntuu, nääs. Mutta sulle ei vissiin ole annettu lapsenakaan mitään rokotteita, ja olet sairastanut polion yms.
En ole koskaan ottanut influenssarokotetta. Enkä ole koskaan sairastunut influenssaan.
Mina olen ottanut jo taman vuoden influenssarokotteen. Taalla USAssa niita on kahta sorttia, normi ja yli 65 vuotiaille suunniteltu tujumpi. Ilmaiseksi annetaan taalla "olemattoman sosiaaliturvan maassa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei häiritse lainkaan. Ne rajoitukset kun on voinut välttää hyvin helposti ottamalla pari rokotetta.
Niin kauan kuin minulla on kaikki hyvin ei muiden vapauksista ja perusoikeuksista tarvitse välittää. Minä minä minä.
Rokote ei estä sinua tartuttamasta muita vaan suojaa ainoastaan itseäsi. Se ei tee sinusta yhtään parempaa ihmistä kuin rokottamattomat, jotka haluavat odottaa vielä tuloksia rokotteen turvallisuudesta. Rokotehan on käytössä ainoastaan ehdollisella myyntiluvalla.
No mutta, minä minä minä sielläkin. Miksi rokotettujen pitäisi kärsiä siitä että SINÄ et halua ottaa rokotetta? Ihan yhtä lailla minä-ajattelua sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta-ainetodistus on se todistus joka tarvittaisiin.
Tämä! Miksei näitä tutkimuksia tehdä samalla energialla ja rahalla jota käytetään satoihin tuhansiin koronatesteihin? Miksi kaikkien pitäisi mennä sokeasti piikille, vaikka monella on jo ristisuojaa edellisistä koronavirusinfektioista (covid-19 ei tosiaan ole ensimmäinen koronavirus)....
Ja rokotettu voisi myös testata itsensä, onko hän immunisoitunut tai onko suojaa vielä jäljellä miten suuri prosentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negatiiviseen testiin vetoaminen on aivan älyvapaata, olen koko ajan ihmetellyt sitä. Sehän kertoo vain tilanteesta juuri testinottohetkellä - testattu ihminen saattaa jo kantaa virusta (ihan tuore infektio ei vielä näy testissä) tai saada tartunnan vaikka viisi minuuttia testin ottamisen jälkeen. Lisäksi testit eivät ole sataprosenttisia, vaan vääriä negatiivisia tulee.
Oletan, että koronarokotteesta tulee samantyyppinen kuin kausi-influenssarokotteesta, kerran vuodessa tehoste. Mikäs siinä. Tauti kuormittaa merkittävästi sairaaloita ja tehohoitoa ja jättää jälkeensä pysyvästi vaurioituneita keuhkoja. Pelkästään vanhukset eivät ole vaarassa, vaan myös raskaanaolevat, lihavat tai vaikka astmaatikot. Pelkät kuolinluvut eivät kerro totuutta, tauti aiheuttaa merkittäviä pysyviä ongelmia, long covidia jne. Paljon hankalampi kuin esim influenssa. T. koronapotilaiden kanssa työskentelevä
Mutta rokotettu voi myös kantaa virusta ja tartuttaa. Jos negatiivisen testin saanut on elänyt varovaisesti, kyllä se näiden taustatietojen kanssa on aika luotettavaa. Ei kaikki testeissä käyvät ramppaa usein sosiaalisissa tilanteissa.
Tajuat kai, että kuka tahansa voi sanoa eläneensä tosi varovaisesti, vaikka ei olisi elänytkään? Ei sellaista mitenkään voi tarkistaa, ja jos negatiivisella testillä pääsisi maahan sillä edellytyksellä, että on elänyt tosi varovaisesti, niin jokainen väittäisi kyhjänneensä kotona, vaikka olisi todellisuudessa istunut kuppilassa harva se ilta.
Tästä syystä tarvitaan jotain sellaista, mikä ei riipu henkilön omista väitteistä, vaan perustuu ulkopuolisiin arvioihin hänen tilanteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten follarit edelleen jaksavat vääntää tuosta "rokotetut tartuttavat, sensaatio " -teemasta kun se on ollut jo ajat sitten tiedossa.
No olisiko siksi, että julkisessa keskustelussa painostetaan ottamaan rokote, jotta saataisiin mystinen laumasuoja, jota ei niinikään voi tällä rokotteella saavuttaa siksi että rokotetutkin levittävät virusta.
Puhutaan yhteisestä vastuusta ja syytetään koronapiikistä kieltäytyjiä siitä, että virus jyllää eikä "koskaan palata enää normaaliin". Mikä yhteinen vastuu, kun suoja on täysin henkilökohtainen, ja sekin suoja ainoastaan vakavaa sairastumista vastaan.
Miten rokottamattomat ovat yhtään enempää vastuussa, kun he todennäköisesti välttelevät massatapahtumia, toisin kuin rokotetut, jotka massatapahtumissa ja vastuuttomalla käytöksellä levittävät virusta.
Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Ei olisi tarvetta vasta-argumenteille, jos ei olisi tätä järkyttävää valheellista propaganda-syyllistämiskampanjaa.
Eiko sinulle merkitse mitaaan se etta esim. vain USAssa on jo kuollut 756,000+ ihmista? Siina jaisi yksi Helsinki tyhjaksi ja vuokrat romahtaisivat.
Tämä on vain noin 0,2% USA:n väestöstä, joten aika naurettavaa verrata Helsinkiin. Ja tuo 0,2% on siis kuolemien määrä vajaassa kahdessa vuodessa. Tiedätkö, miten paljon Yhdysvalloissa kuolee muuten vuosittain ihmisiä? Tiedätkö miten paljon Yhdysvalloissa on sairaalloisen lihavia ja sen takia valmiiksi sairaita? Olisiko tällä mitään tekemistä noiden kuolemien kanssa?
Tiesithän että korona oli Yhdysvaltojen 3:ksi yleisin kuolinsyy 2020?
Muut kuolemat eivät vähentyneet.
Tuosta syystä Yhdysvaltain keskimääräinen eliniänodote laski.
Ja niin korona tulee olemaan vähintään nro3 kuolinsyy myös 2021 ja 2022 huolimatta rokotekattavuuden noususta. Suomessakin tänä vuonna koronakuolemat ylittäneet jo viime vuoden luvut rokotteista huolimatta ja pajimmat runsaat 2 kuukautta vielä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat nyt ehdollistaneet "vapautensa" itsensä rokottamiseen x kertaa vuodessa. Rokotteella, joka ei edes täytä rokotteen lääketieteellistä määritelmää.
On pelottavaa, että ihmiset vielä luulevat tämän olevan paluu "normaaliin arkeen". Suostuvat uusiin rokotteisiin, vaikka aluksi luvattiin, että kaksi riittää.
Mutta niinhän tämä toimii, kaikki perustuu psykologiaan. Ihmiset tarvitsevat palkinnon siitä, että ovat tehneet jotain "oikein". Rokotuksen ottamisesta saat palkinnoksi koronapassin, jolla saat erityisvapauksia muihin nähden koska olet hyvä kansalainen.
Kiina 2.0.
Ja tämähän vielä kerrotaan ihan avoimesti:
Käyttäytymistieteellinen näkökulma valtionhallinnossa saa jatkoa ja vahvistuu
Käyttäytymistieteellistä osaamista on hyödynnetty lukuisissa maissa niin Euroopassa kuin muuallakin koronakriisiin liittyvän päätöksenteon ja viestinnän tukena, erityisesti toisen aallon kohdalla helpottamassa muun muassa koronarokotusten sujuvuutta. Kansainväliset tutkimukset ovat osoittaneet muun muassa, että rokotemyönteisyys ja rokotusten tehokas eteneminen ovat saaneet tukea käyttäytymistieteestä.
https://valtioneuvosto.fi/-/10616/kayttaytymistieteellinen-nakokulma-va…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negatiiviseen testiin vetoaminen on aivan älyvapaata, olen koko ajan ihmetellyt sitä. Sehän kertoo vain tilanteesta juuri testinottohetkellä - testattu ihminen saattaa jo kantaa virusta (ihan tuore infektio ei vielä näy testissä) tai saada tartunnan vaikka viisi minuuttia testin ottamisen jälkeen. Lisäksi testit eivät ole sataprosenttisia, vaan vääriä negatiivisia tulee.
Oletan, että koronarokotteesta tulee samantyyppinen kuin kausi-influenssarokotteesta, kerran vuodessa tehoste. Mikäs siinä. Tauti kuormittaa merkittävästi sairaaloita ja tehohoitoa ja jättää jälkeensä pysyvästi vaurioituneita keuhkoja. Pelkästään vanhukset eivät ole vaarassa, vaan myös raskaanaolevat, lihavat tai vaikka astmaatikot. Pelkät kuolinluvut eivät kerro totuutta, tauti aiheuttaa merkittäviä pysyviä ongelmia, long covidia jne. Paljon hankalampi kuin esim influenssa. T. koronapotilaiden kanssa työskentelevä
Mutta rokotettu voi myös kantaa virusta ja tartuttaa. Jos negatiivisen testin saanut on elänyt varovaisesti, kyllä se näiden taustatietojen kanssa on aika luotettavaa. Ei kaikki testeissä käyvät ramppaa usein sosiaalisissa tilanteissa.
Tajuat kai, että kuka tahansa voi sanoa eläneensä tosi varovaisesti, vaikka ei olisi elänytkään? Ei sellaista mitenkään voi tarkistaa, ja jos negatiivisella testillä pääsisi maahan sillä edellytyksellä, että on elänyt tosi varovaisesti, niin jokainen väittäisi kyhjänneensä kotona, vaikka olisi todellisuudessa istunut kuppilassa harva se ilta.
Tästä syystä tarvitaan jotain sellaista, mikä ei riipu henkilön omista väitteistä, vaan perustuu ulkopuolisiin arvioihin hänen tilanteestaan.
Tarkoitin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten follarit edelleen jaksavat vääntää tuosta "rokotetut tartuttavat, sensaatio " -teemasta kun se on ollut jo ajat sitten tiedossa.
Miksi sitten mediassa annettiin pitkään ymmärtää, että rokotteet tuovat ottajalleen immuniteetin ja kansalle laumasuojan? Hiljalleen tarina muuttui matkan varrella ja nyt te uskottelette itsellenne, että koskaan ei muka luvattukaan mitään enempää?
Teillä on kyllä surkea muisti.
Vieläkin valehdellaan että mm. Ruotsissa todettu rokotesuojan putoaminen 7 kuukaudessa 15%:iin tarkottaisi tartunnan saamisen suojaa, ja näiden mukaan suoja vakavaa tautimuotoa vastaan pysyisi yhä. Tämä on valetta. Ruotsin uutisessa 7/10 kuolleesta täysin rokotettuja kerrotaan että nimenomaan suoja vakavaa tautimuotoa vastaan putoa, jonka takia täysin rokotettuja on alkanut kuolla. Tätä valhetta ovat valtamedian uutisissa kertoneet nimenomaan nämä terveydenhuollon koronamediakasvot. Israelissa mm. The Jerusalem Postissa uutisoitiin jo heinäkuussa miten alkuvuodesta saatujen rokotteiden suoja oli 5-6 kuukauden jälkeen enää 16% ja 75% heinäkuussa koronaan kuolleista oli täyden rokoteannoksen saaneita. Rokotuskattavuuden nostamisen takia ei pitäisi vääristellä ja valehdella, se vie hallinnon uskottavuutta ja lisää epäilyksiä sekä vähentää rokotushalukkuutta.
Ruotsista en tiedä mutta briteistä on saatavilla ihan tarkkaa dataa aiheesta.
Rokottamattomilla on ikäluokasta riippuen 2.5-9 -kertainen sairaalahoidon/ kuoleman riski rokotettuihin verrattuna.
Rokotekattavuuden noustessa toki absoluuttiset lukemat ovat rokotetuilla suuremmat.
Miksi sitten helmi-syyskuun välillä Briteissä kuoli yli 1600 tuplarokotettua ja vain reilu 700 rokottamatonta? Rokotekattavuus ei aluksi edes ollut kovin korkealla tuon tarkastelujakson aikana, joten on turha vedota siihen että "kun rokotettuja on enemmän niin myös suhteessa heidän osuutensa kuolleista kasvaa".
Tuplarokotettuja sairastui 157 tuhatta ja kerran rokotettuja 120 tuhatta. Rokottamattomia 257 tuhatta joten luvut eivät eroa toisistaan kovinkaan paljoa.
Hallituksen ja terveysviranomaisten virallinen raportti:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uplo…
En tiedä mistä kohtaa olet nuo kuolinluvut repinyt koska brittien virallisen raportoinnin mukaan kuolleita on hippasen enemmän.
Tuosta kun katsot (virallinen brittien raportti) viikon 42 raportin ja sieltä taulukko 4, sivulla 15, löydät kuoleman/sairaalahoidon riskin rokottamattomat vs rokotetut.
spoiler: kun katsot sitä n/100 000 kohtaa niin havaitset että rokottamattomilla on 2.5-9 -kertainen riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aivan sama pääseekö vai ei. Olen kahdesti rokotettu, eikä edes tee mieli lähteä minnekään!!
Mitä teet, kun sinultakin vaaditaan pian kolmas rokotus, ja sitten neljäs? Aiotko ottaa?
Miksi ihmeessä emme ottaisi vielä kolmatta rokotetta? Olenhan ottanut elämässäni muutenkin lukemattomia eri rokotuksia. Ei tunnu missään.
Toivon todella, ettei tunnu. Syöpähoitoihin käytetty mRNA-tekniikka toimii "rokotteessa" nyt hoitamisen sijasta myrkkynä, saaden verisuonten sileät epiteelisolut tuottamaan piikkejä. Mitä useamman boosterin otat, sitä enemmän myrkytät kehoasi.
Vierailija kirjoitti:
Viroon pääsee negatiivisella korontatodistuksella
Mutta hotelliin et
Vierailija kirjoitti:
Rokotetut sairastuvat harvemmin, ja saavat huomattavasti harvemmin vakavan tautimuodon.
Brittidatan mukaan rokottamattomilla oli 2.5-9 -kertainen riski sairaalaan joutumiseen tai kuolemaan.
Briteissä on vielä annettu astraa lyhyellä annosvälillä joten teho on Suomen mallia heikompi.
Juuri tämä ja kaikki tutkimukset todella tukevat tätä. Follarit hokevat vain kuinka korona leviää edelleen ja sairaaloissa on painetta = rokotteet eivät toimi. Oikeasti ilman rokotteita meilläkin olisi tilanne, jossa ihmiset eivät mahtuisi enää sairaalaan, osaa hoidettaisiin pihalla ambulansseissa ja ruumiskontit otettaisiin käyttöön. Mutta jäärät itsekeskeiset minä-minä ihmiset vain pitkittävät pandemiaa eivätkä ota rokotetta. Hävetkää!
Otetaan vähän matematiikkaa tähän väliin.
1000 ihmistä, rokotekattavuus 80%.
Rokotetun riski sairaalaan joutumiseen vaikkapa 0.5%.
Rokotettuja siis joutuu sairaalaan 4 (800×0,005).
Suomessa on todettu rokottamattomille 18x riski.
Rokottamattomia joutuu sairaalaan 18 (200×0.005×18).
eli kumpi ryhmä kuormittaa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Otetaan vähän matematiikkaa tähän väliin.
1000 ihmistä, rokotekattavuus 80%.
Rokotetun riski sairaalaan joutumiseen vaikkapa 0.5%.Rokotettuja siis joutuu sairaalaan 4 (800×0,005).
Suomessa on todettu rokottamattomille 18x riski.
Rokottamattomia joutuu sairaalaan 18 (200×0.005×18).
eli kumpi ryhmä kuormittaa enemmän?
Täytyy ihailla, että joku jaksaa vielä yrittää. Kannattaa kuitenkin miettiä, onko siitä mitään hyötyä, kun tarkoitus on vain aiheuttaa hämminkiä ja sotkea asioita. Tietämättömyydestä ei tässä kohtaa voi enää olla kyse. Kaikkia ei vaan voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei häiritse lainkaan. Ne rajoitukset kun on voinut välttää hyvin helposti ottamalla pari rokotetta.
Siis sinun mielestä on normaalia vaatia ihmisiltä lupaa kajota heidän kehoonsa lääketieteellisellä toimenpiteellä, jotta he saisivat oikeuden toimia osana yhteiskuntaa? Taudin takia, johon on kuollut pääosin vanhoja ja sairaita? Oletko ihan tosissasi?
Siis sinun mielestäsi jokaisen tulee päästä baariin ja keikoille? Ja sinun mielestäsi vanhukset ja sairaat ei ansaitse elää? Oletko ihan tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta-ainetodistus on se todistus joka tarvittaisiin.
Tämä! Miksei näitä tutkimuksia tehdä samalla energialla ja rahalla jota käytetään satoihin tuhansiin koronatesteihin? Miksi kaikkien pitäisi mennä sokeasti piikille, vaikka monella on jo ristisuojaa edellisistä koronavirusinfektioista (covid-19 ei tosiaan ole ensimmäinen koronavirus)....
Ja rokotettu voisi myös testata itsensä, onko hän immunisoitunut tai onko suojaa vielä jäljellä miten suuri prosentti.
Kyllä sen voi. Meilläpäin sen testin voi teettää vaikkapa apteekissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten mediassa annettiin pitkään ymmärtää, että rokotteet tuovat ottajalleen immuniteetin ja kansalle laumasuojan? Hiljalleen tarina muuttui matkan varrella ja nyt te uskottelette itsellenne, että koskaan ei muka luvattukaan mitään enempää?
Teillä on kyllä surkea muisti.
Vieläkin valehdellaan että mm. Ruotsissa todettu rokotesuojan putoaminen 7 kuukaudessa 15%:iin tarkottaisi tartunnan saamisen suojaa, ja näiden mukaan suoja vakavaa tautimuotoa vastaan pysyisi yhä. Tämä on valetta. Ruotsin uutisessa 7/10 kuolleesta täysin rokotettuja kerrotaan että nimenomaan suoja vakavaa tautimuotoa vastaan putoa, jonka takia täysin rokotettuja on alkanut kuolla. Tätä valhetta ovat valtamedian uutisissa kertoneet nimenomaan nämä terveydenhuollon koronamediakasvot. Israelissa mm. The Jerusalem Postissa uutisoitiin jo heinäkuussa miten alkuvuodesta saatujen rokotteiden suoja oli 5-6 kuukauden jälkeen enää 16% ja 75% heinäkuussa koronaan kuolleista oli täyden rokoteannoksen saaneita. Rokotuskattavuuden nostamisen takia ei pitäisi vääristellä ja valehdella, se vie hallinnon uskottavuutta ja lisää epäilyksiä sekä vähentää rokotushalukkuutta.
Ruotsista en tiedä mutta briteistä on saatavilla ihan tarkkaa dataa aiheesta.
Rokottamattomilla on ikäluokasta riippuen 2.5-9 -kertainen sairaalahoidon/ kuoleman riski rokotettuihin verrattuna.
Rokotekattavuuden noustessa toki absoluuttiset lukemat ovat rokotetuilla suuremmat.Miksi sitten helmi-syyskuun välillä Briteissä kuoli yli 1600 tuplarokotettua ja vain reilu 700 rokottamatonta? Rokotekattavuus ei aluksi edes ollut kovin korkealla tuon tarkastelujakson aikana, joten on turha vedota siihen että "kun rokotettuja on enemmän niin myös suhteessa heidän osuutensa kuolleista kasvaa".
Tuplarokotettuja sairastui 157 tuhatta ja kerran rokotettuja 120 tuhatta. Rokottamattomia 257 tuhatta joten luvut eivät eroa toisistaan kovinkaan paljoa.
Hallituksen ja terveysviranomaisten virallinen raportti:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uplo…
Tällä palstalla tyhmyys tiivistyy.
Rokotettuja kuolleita näkyy tilastoissa enemmän siitä yksinkertaisesta syystä, että lähestulkoon kaikki vanhukset ja monisairaat on rokotettu. Jos hiukankin omaa tervettä järkeä, niin ymmärtää, että 95-vuotiaita nyt vaan kuolee vaikka ovat rokotettuja. Samoin satavuotiaita. Ja yllättäen keskimääräinen elinikä on vain 81v. Myös sen ikäiset ovat pääosin rokotettuja.
Eli mitä oikein ihmettelet?
Millä tavalla kevään 2020 väitteet siitä, miten lapset tartuttavat/eivät tartuta, olivat valhetta ja tämän syksyn tutkimukset ovat totta? Ja jos siis lapset tartuttavat kuten muutkin, miksi heidän rokotuksiaan vastustetaan, maskien suosittelua lapsille vastustetaan ja esimerkiksi Yhdysvalloissa pahimmilla tartunta-alueilla etäopetusta vastustetaan?