Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmisestä tulee niin yksinäinen että viettää juhlatkin yksin?

Vierailija
01.01.2015 |

Onko joku syntymästä asti aina yksin vai tekeekö ihmiset jotain et ne karkottaa ystävänsä vai mitä tapahtuu?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysellytkään niistä ketkä ovat yksin ja yksinäisiä omasta tahdostaan, vaan vastentahtoisesti yksinäisten päätyminen sellaisiksi kiinnostaa.  ap

Vierailija
2/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tuppaa olemaan niin että ne jotka viettä juhlat omisaa oloidssan on muutenkin hyvin yksinäisiä ja syrjäytyneitä. Heikot sosialliset taidot ja huono itsetunto. Tuskinpa kukaan valitsisi yksinoloa jatkuvasti jos osaisi hankkia kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:30"]

Kyllähän se tuppaa olemaan niin että ne jotka viettä juhlat omisaa oloidssan on muutenkin hyvin yksinäisiä ja syrjäytyneitä. Heikot sosialliset taidot ja huono itsetunto. Tuskinpa kukaan valitsisi yksinoloa jatkuvasti jos osaisi hankkia kavereita.

[/quote]

Sanotaanko että syrjäytettyjä. Aina kyse ei ole yksilön kompetenssista.

Vierailija
4/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:32"]

[/quote]

[/quote]

Kuka ne on syrjäyttänyt jos ei vät itse? Miksi kyse ei olisi yksilön kompetendssista?

Vierailija
5/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:32"]

[/quote]

[/quote]

Kuka ne on syrjäyttänyt jos ei vät itse? Miksi kyse ei olisi yksilön kompetendssista?

[/quote]

Mikä ihmeen kokoomusnuori siellä nyt huutelee?

Vierailija
6/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Mitä v*ttua? Monet ihmiset VIIHTYVÄT yksin. Minustakin on hauskaa käydä esim. baareissa yksin, paljon kivempaa kuin aina joidenkin samojen naamojen kanssa. Huonosta itsetunnosta kertoo enemmän se että on pakko olla kokoajan jonkun seurassa. Sääliksi käy sellaisia.

Vierailija
7/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen googlaamaan "erityisherkkä" - täällä on todennäköisesti monta sellaista persoonaa jotka ihmettelevät mikseivät pidä ihmispaljoudesta, viihtyvät yksin ja esim väsyvät helposti sosiaalisissa tilanteissa. Ainakin minä opin ymmärtämään itseäni niin paljon paremmin luettuani erityisherkkyydestä. Esim facebookissa on erityisherkille omat ihanat ymmärtävät ryhmänsä.

Vierailija
8/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus se tilanne että vietin tällaiset ryyppyjuhlat kuten vapun ja uudenvuoden yksin. Olin saanut vakituisen työpaikan opiskelupaikkakunnalta. Samaan aikaan kaikki kaverini muuttivat pk-seudulle tai ulkomaille töihin. Itse en halunnut lähteä. Joillain oli vauva tai kaksi pientä lasta. Yhtäkkiä huomasin että minulla ei ollut enää sellaisia kavereita joiden kanssa oltaisi juhlittu yhdessä. Olivat miehensä kanssa tai jossain kaukana. En vaan kehdannut tyrkyttää itseäni seuraksi kun tiesin esim kaverin suunnitelmista viettää juhlaa miehensä kanssa kahden tms. Kaikki olettivat että minulla on aina seuraa ja bilekavereita mutta oikeasti ei ollut ketään.

Vierailija
9/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin sietämätön ja huomionhakuinen tyyppi, että ei kukaan jaksa kuunnella ja katsella varsinkaan juhlina, kun rupeaa oikein esiintymään. Siksi hän on yksin juhlat. Pilaisi kaikkien kavereiden ja sukulaisten juhlat jos pääsisi sinne mellastamaan. Valitettavasti näin on asiat.

Vierailija
10/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälin niitä jotka vietti uv yksin himassa

Vierailija
11/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:06"]säälin niitä jotka vietti uv yksin himassa
[/quote]

Kieltämättä se on aika hirveä kokemus jota en soisi kellekään

Vierailija
12/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi aivan eri asiaa viihtyä yksin kuin olla aina yksin ja jopa joulua viettää yksin ja yksinäisesti. Ihminen on laumaeläin, joka kasvaa ja kehittyy vain vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa.

Vierailija
13/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo lapsesta lähtien vähän ujo ja sisäänpäin kääntynyt. Minulla oli hyvä mielikuvitus ja vanhempani sanoivat minua "pikkuvanhaksi".

Ala- aste ikäisenä sain verrattaen enemmän vastuuta ja vapautta kuin iso siskoni minun ikäisenään ( joissain tapauksissa jopa suoraan enemmän vaikka olivat vanhempia).

Ikinä en ole mikään "suosittu" lapsi ollut, mutta ystäviä oli helpompi saada leikki- ikäisenä koulusta kuin nykyään. Parhaat kaverit läpi koulu historiani minulla on olleet vähän hiljaisemmat ja taiteellisemmat ihmiset (paria lukuun ottamatta) ja minusta se kertoo siitä että kaipaan rinnalleni mielenkiintoisia persoonia.

Itse muutin uudelle paikkakunnalleparisen vuotta sitten, josta en tuntenut kuin siskoni. Täällä tapasin kuitenkin nykyisen mieheni, joten aivan "avuton" en ole ollut.

Suurin osa vanhoista kavereista on tippunut kyydistä, syystä tai toisesta, mutta en välitä.

Olen tavannut lukuisia ihmisiä täällä oloni aikana ja jopa ihan tarkoituksen mukaisesti kaveri mielessä. Osan kanssa olen viettänyt enemmän aikaa, osan kanssa tapaamiset ovat jääneet yhteen kertaan.

Töissäkin käyn ja toki työkaverit ihan mukavia ovat, mutta en koe tarvetta olla heidän kansa työajan ulkopuolella.

Tämän parin vuoden aikana miesystäväni lisäksi elämääni on tullut 2 pysyvämpää kaveruus suhdetta. Siitäkin huolimatta että heitä on vain kaksi, olen erittäin laiska pitämään yhteyttä ja tapaamaan. Heidän kanssa on mukavaa ja koen olevani suunilleen samalla aaltopituudella, mutta viihdyn todella hyvin yksin.

Tämä luonteen piirre on varmaan vaikuttanut muihinkin orastaviin kaverisuhteisiin ja niiden päättymiseen.

Myönnän että vika on minussa itsessäni, mutta suurinosa ihmisistä joita olen tavannut, eivät ole tarpeeksi kiinnostavia jotta jaksaisin nähdä vaivaa. En ole juoruaja- tyyppi, enkä jaksa enään bilettää jatkuvasti tai koristautua päivittäin viimeisen päälle. En ole tavoiteltavissa joka viikonloppu sillä olen töissä silloin. Ja ainakin yhden vapaapäivän viikossa haluan keskittää vain itseeni.

Haluaisin tavata puheliasta ja mielenkiintoista seuraa, ihmisiä joilla on laaja maailman katsomus ja avoin mieli. Paljon puheenaiheita maailman menosta ja ehkä jokin erikoinen taiteellinen piirre. Toisaalta arvostan myös sitä että voi olla täysin hiljaa tuntematta oloaan vaikeaksi.  Haluan tavata ihmisiä jotka eivät ole riippuvaisia muista ja heille olisi ihan yhtä luontevaa pitää toveruutta yllä tarittaessa vaikka kerran kuukaudessa näkemisellä.

En ole itse mikään oppinut tai korkeasti koulutettu, mutta fiksut ihmiset ovat mielenkiinoisia. Mutta koska olen itsekin nuori, niin lähinnä vastaan on tullut itseään etsiviä pintaliitäjiä ja tämä on ihan ymmärrettävää.

Ehkä en käy oikeissa paikoissa jotta saisin hakemaani seuraa, mutta nyt toistaiseksi en jaksa nähdä vaivaa koska on ihan hyvä näin.

Vierailija
14/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä nyt taas, tämä kysymykseni siis lähti liikkeelle tosta yksin uutenavuotena -ketjusta, jossa moni tuntui olevan tosi surullinen ja onneton siitä että joutui olemaan yksin kotona tämänkin juhlan.

Vierailija
15/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille yksinäisille vinkkinä: Kaverisuhteet syventyy ystävyydeks vain jos itsestään jakaa jotain tärkeää tietoa. Toinen vinkki: Kavereiden kavereihin on helpoin tutustua ja välikäsien kautta saa parhaiten samanhenkistä seuraa muutenkin!

Vierailija
16/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:13"]

Teille yksinäisille vinkkinä: Kaverisuhteet syventyy ystävyydeks vain jos itsestään jakaa jotain tärkeää tietoa. Toinen vinkki: Kavereiden kavereihin on helpoin tutustua ja välikäsien kautta saa parhaiten samanhenkistä seuraa muutenkin!

[/quote]

Entä jos ei ole kavereita? Ei minulla ainakaan ole mitään kavereita. En siis voi mitenkään syventää olemattomia kaverisuhteitani. En voi tietenkään myöskään tutustua olemattomien kaverieni kavereihin.

Vierailija
17/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä olen myös kriittinen. Sinä luultavasti et pitäisi minusta, minä taas näen sinut ärsyttävänä tyyppinä. Juuri sellaisena, että jos joudut teholle, niin siitä laajasta kaveripiiristäsi ei näy ketään katsomassa, vaan he jatkavat elämäänsä ja unohtavat sinut parissa päivässä. 

Vierailija
18/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä voi olla ystäviä paljon mutta silti hän voi haluta viettää juhlat omassa rauhassa ja nauttia yksinään. Miksi pitäisi aina olla jossain hälyjoukossa? Onko ap:lla huono itsetunto?

Vierailija
19/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siten, etta esimerkiksi kaverit perheellistyvat ja itse olet sinkku. Perheet viettaa mieluummin aikaa tostensa seurassa. Tai asut muutaman vuoden ulkomailla ja palaat takas ja suurin osa tutuista on muuttanut toiselle paikkakunnalle. Panjatna?

Vierailija
20/72 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat sukulaiset kuolleet, avioero ja siinä katosivat miehen sukulaiset, kaikki ystävät perheellisiä, viettävät juhlat perheensä kanssa. Sitä tapahtuu.