Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsiperheiden köyhyys

Vierailija
26.10.2021 |

Uutisotsikko: Synttärirahat ruokaan, ei harrastuksia eikä lomamatkoja – tältä suomalaisperheiden köyhyys tuntuu nuorista: "Kateus ja syyllisyys ovat raskaita asioita"

Eikö aikuisilla ihmisillä pitäisi olla sen verran järkeä päässä ettei ala tekemään lapsia jos ei ole siihen varaa? Yksi kersa maksaa helposti 100 t€ ja enemmänkin parinkymmenen vuoden jaksolla. Eli hyvinkin asuntolainan verran. Ei ole kovin vaikeaa matematiikkaa.

Kommentit (249)

Vierailija
81/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän lapsivihamielinen ketju ja vihaavia ihmisiä. Lapsi ei ole syyllinen vanhempiensa tekoihin ja jokainen lapsi ansaitsee turvallisen lapsuuden. Maksan mielelläni veroja - puolet palkastani menee veroihin - jos lapset saadaan suojeltua ja lapsia tuettua.

Sillä, se on koko yhteiskunnan etu ja myös teidän lapsenvihaaja-velojen etu että jotkut jaksavat tehdä lapsia. Yhteiskunta kuolee ja lakkaa ilman lapsia. Lapset ovat kaikista tärkein asia ja kaikkien YHTEINEN vastuu.

No niinpä. Se ei ole niiden lasten vika. Lapsiperheiden köyhyys on surullinen asia ja se vaikuttaa yleiseen haluun perustaa perhe. Nyt moni ei halua, koska se tosiaan köyhdyttää elämää. Ei se palkka nouse lasten myötä. Kulut kasvaa ja pitää selvitä sillä summalla mikä oli ennen itsellä ja puolisolla. Tämän takia lapsilisien rinnalle olisi hyvä saada verovähennys, niin olisi jotain porkkanaa ihan työssäkäyvillekin ja raha palautuisi kiertoon kasvaneen kulutuksen ansiota. 

Vierailija
82/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden päästä on asiakkaat yrityksillä vähentyneet melkoisesti, kun nuoremmilla ei ole rahaa ja suuret ikäluokat on lähemmäs 80-vuotiaita tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei olisi ongelma, mutta kun osa ihmisistä on ahneita. Valtiolla ja kaupungilla on aika hyviä palkkoja monella, jos ei olisi niin voitaisiin palkata useampi ihminen. Osa näistä myös saikuttaa joka kuukausi, on lapsen sairaspäivät ja omat sairaspäivät, ilmankos ei sitten muita äitejä töihin palkata.

Naisia ei myös palkata töihin, koska voivat jäädä äitiyslomalle ja sitten nämä samat pomot ihmettelevät aukkoja naisten CV:ssa.

Myös työmarkkinatukityötä teetetään härskisti koulutetuilla. Osa ahnehtii itselleen isoa palkkaa ja toiset joutuvat tekemään karenssin uhalla töitä ilmaiseksi.

Itse olen päättänyt, että en eläkeläisten hoitoon osallistu, olen hoitanut lapsia pienellä kodinhoidontuella ja tehnyt työmarkkinatuella töitä ja kuunnellut kotiäitien ja työttömien haukkumista. Olen suorittanut 3 tutkintoa.

Jatkossa siivoan vain oman kotini ja pidän vain itsestäni huolta. Ilmaiseksi en ala eläkeläisiä hoitamaan esim. omia vanhempia, jotka ovat rikkaampia kuin minä. Olen saanut tästä yhteiskunnasta tarpeekseni, jatkossa huolehdin vain itsestäni.

Tännekö tuo hönö on nyt pesiytynyt. Töissähän sen piti olla, kovasti kehuskeli. Eilen oli muka vapaapäivä. Nyt taas? Silti muiden töitä kyttää. Eikä ole vanhempiensa eikä anoppinsa kanssa väleissä, mistähän kiikastaa......

Tässäpä tuon hönön aivoituksia, joten yläpeukkuja lisää vaan

Näytä aiemmat lainaukset (5)

Vierailija kirjoitti:

Odotushuoneeseen joka päivä odottamaan ja töitä kysymään😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ehtii myös sihteereiden taukojen pituudet seurata ja sitten kertoa kaikille muille.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Lakisääteinen kahvitauko on 10 minuuttia😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija kirjoitti:

Onko yksinyrittäjillä aikaa, jos sähköpostiin tulee 1000 avointa työhakemusta päivässä nimellä tilaus😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ensi vuoden alussa tulee uudistus työnhakuun😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Jos en saa jatkaa nykyisessä työpaikassa, niin lupaan avoimia hakemuksia tuutin täydeltä yrittäjien sähköposteihin + ne 4 työpaikkaa😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

ja tätä paskaa tuo suoltaa päivittäin

miksiköhän on köyhä?????????????

Vierailija
84/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy parturissa värjäyttämässä hiukset 4 kertaa vuodessa niin sillä saa jo älypuhelimen.

Vierailija
85/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se hieman keskituloista ärsyttää, kun on itse ensin opiskellut ja elänyt pienillä tuloilla, tehnyt töitä siinä sivussa koko ajan ja hankkinut sitä rahaa ja sitten hankkinut ne 1-3 harkittua lasta joihin katsoo rahojensa riittävän, laittanut lapsensa päiväkotiin ja mennyt takaisin töihin, maksaen tietysti korkeinta päivähoitomaksua ja täyttä hintaa kaikista palveluista. Sitten toiset, jotka eivät ole tehneet töitä vaan lähinnä niitä lapsia, saavat ilmaisen päivähoidon jne, valittaa ettei heillä ole varaa samaan elintasoon kuin keskituloisella ja kyllä heidän lapsensa kärsii ja yhteiskunnan pitäisi tehdä jotain. Kyllä, minuakin surettaa ne lapset jotka joutuvat köyhyydessä elämään. Ja kyllä, tiedän että joskus elämä ei mene niinkuin on suunnitellut, mutta pitäisi kai ihmisellä joku vastuu elämästään olla! Jos ei ole osannut hankkia rahaa, voi sitten opetella vaan tulemaan toimeen sillä vähemmällä. Pienituloisten työssäkäyvien ahdinkoa jaksan ymmärtää paremmin ja toivoisinkin että palkkatulo olisi kaikilla aloilla semmoinen että sillä tulee toimeen. Ei tarvitse pystyä suurperhettä elättämään, mutta edes ne kaksi lasta.

Minuapa ei ärsytä ollenkaan. Olen itse opiskellut kaksi tutkintoa siksi, että koin suurta mielenkiintoa näitä aloja kohtaan, teen mielelläni työtä, joka on antoisaa ja jonka koen mielekkääksi. Ja otan mieluummin hyvän palkan ja hyvän elintason, vaikka joudunkin maksamaan laskut itse (eipä ne laskut näillä tuloilla missään tunnu). Ei todellakaan ärsytä yhtään ajatella, että joku muu saa asioita ilmaiseksi sen vuoksi, että hänellä ei muuten ole rahaa. Eihän niillä sosiaalituilla kuitenkaan mitään hulppeaa elintasoa kustanneta, joten aika outoa keskituloisena kadehtia tuensaajia.

Kerrankin jotain järkeä tällä palstalla. Minä olen ollut riittävän älykäs hankkiakseni korkeakoulututkinnon ja myös onnekas, että sain töitä. Onneksi olen joutunut olemaan työttömänäkin. Nimittäin muuten en ymmärtäisi mistään mitään ja liittyisin typerien sosiaalitukien kadehtijoiden joukkoon. Ensinnäkin, korkeasti koulutettuna ja työssä käyvänä olet arvostettu ja sinulla on sosiaalinen elämä. Tämä on jo itsestään arvokasta. Selviät paremmin myös eteen tulevien ongelmien hoidosta, saat lainaa ym. Työttömänä olet yhteiskunnan pohjasakkaa. Ketään ei kehtaa edes nähdä, koska työttömyys on pahin leima yhteiskunnassa. Tulosi ovat niin pienet, että jokainen ruokailukin täytyy tarkkaan suunnitella. En tiedä miten olisin selvinnyt, jos perhe olisi silloin ollut.

Vierailija
86/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjen köyhyyttä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei olisi ongelma, mutta kun osa ihmisistä on ahneita. Valtiolla ja kaupungilla on aika hyviä palkkoja monella, jos ei olisi niin voitaisiin palkata useampi ihminen. Osa näistä myös saikuttaa joka kuukausi, on lapsen sairaspäivät ja omat sairaspäivät, ilmankos ei sitten muita äitejä töihin palkata.

Naisia ei myös palkata töihin, koska voivat jäädä äitiyslomalle ja sitten nämä samat pomot ihmettelevät aukkoja naisten CV:ssa.

Myös työmarkkinatukityötä teetetään härskisti koulutetuilla. Osa ahnehtii itselleen isoa palkkaa ja toiset joutuvat tekemään karenssin uhalla töitä ilmaiseksi.

Itse olen päättänyt, että en eläkeläisten hoitoon osallistu, olen hoitanut lapsia pienellä kodinhoidontuella ja tehnyt työmarkkinatuella töitä ja kuunnellut kotiäitien ja työttömien haukkumista. Olen suorittanut 3 tutkintoa.

Jatkossa siivoan vain oman kotini ja pidän vain itsestäni huolta. Ilmaiseksi en ala eläkeläisiä hoitamaan esim. omia vanhempia, jotka ovat rikkaampia kuin minä. Olen saanut tästä yhteiskunnasta tarpeekseni, jatkossa huolehdin vain itsestäni.

Tännekö tuo hönö on nyt pesiytynyt. Töissähän sen piti olla, kovasti kehuskeli. Eilen oli muka vapaapäivä. Nyt taas? Silti muiden töitä kyttää. Eikä ole vanhempiensa eikä anoppinsa kanssa väleissä, mistähän kiikastaa......

Vierailija kirjoitti:

Ehtii myös sihteereiden taukojen pituudet seurata ja sitten kertoa kaikille muille.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija kirjoitti:

Onko yksinyrittäjillä aikaa, jos sähköpostiin tulee 1000 avointa työhakemusta päivässä nimellä tilaus😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Jos en saa jatkaa nykyisessä työpaikassa, niin lupaan avoimia hakemuksia tuutin täydeltä yrittäjien sähköposteihin + ne 4 työpaikkaa😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kirjoitatko sä töissä.

Lomat on keksitty.

Vierailija
87/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se helppoa ole lapsetomienkaan elämä,tai opiskelijoiden,jotka opiskelun lisäksi tekevät työtä.Saatikka eläkeläiset!Vikaaa on eduskuta ja kaikki päätäjät. Mietikää oikesti keitä sinne kaupunki-kunnan valtustoon ja eduskuntaan äänestätte? Ihan on vikaa äänestäjien,ketkä ovat päättävin elimiin äänestäneet henkilöt.Nyt saadaan mitä on tilattu.

Vierailija
88/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se hieman keskituloista ärsyttää, kun on itse ensin opiskellut ja elänyt pienillä tuloilla, tehnyt töitä siinä sivussa koko ajan ja hankkinut sitä rahaa ja sitten hankkinut ne 1-3 harkittua lasta joihin katsoo rahojensa riittävän, laittanut lapsensa päiväkotiin ja mennyt takaisin töihin, maksaen tietysti korkeinta päivähoitomaksua ja täyttä hintaa kaikista palveluista. Sitten toiset, jotka eivät ole tehneet töitä vaan lähinnä niitä lapsia, saavat ilmaisen päivähoidon jne, valittaa ettei heillä ole varaa samaan elintasoon kuin keskituloisella ja kyllä heidän lapsensa kärsii ja yhteiskunnan pitäisi tehdä jotain. Kyllä, minuakin surettaa ne lapset jotka joutuvat köyhyydessä elämään. Ja kyllä, tiedän että joskus elämä ei mene niinkuin on suunnitellut, mutta pitäisi kai ihmisellä joku vastuu elämästään olla! Jos ei ole osannut hankkia rahaa, voi sitten opetella vaan tulemaan toimeen sillä vähemmällä. Pienituloisten työssäkäyvien ahdinkoa jaksan ymmärtää paremmin ja toivoisinkin että palkkatulo olisi kaikilla aloilla semmoinen että sillä tulee toimeen. Ei tarvitse pystyä suurperhettä elättämään, mutta edes ne kaksi lasta.

Minuapa ei ärsytä ollenkaan. Olen itse opiskellut kaksi tutkintoa siksi, että koin suurta mielenkiintoa näitä aloja kohtaan, teen mielelläni työtä, joka on antoisaa ja jonka koen mielekkääksi. Ja otan mieluummin hyvän palkan ja hyvän elintason, vaikka joudunkin maksamaan laskut itse (eipä ne laskut näillä tuloilla missään tunnu). Ei todellakaan ärsytä yhtään ajatella, että joku muu saa asioita ilmaiseksi sen vuoksi, että hänellä ei muuten ole rahaa. Eihän niillä sosiaalituilla kuitenkaan mitään hulppeaa elintasoa kustanneta, joten aika outoa keskituloisena kadehtia tuensaajia.

Ehkä en tehnyt asiaani ihan selväksi. En todellakaan kadehdi edunsaajia tai haluaisi itselleni suurempia etuja. Saan tehdä mukavaa työtä josta saa kohtuullisen korvauksen ja voin sillä kustantaa perheelleni kohtuullisen elintason. Minua ärsyttää vain kuunnella valitusta siitä, ettei ole varaa huvipuistoihin, ravintolaruokaan, lomamatkoihin ja älypuhelimiin, jos ei käy töissä ja lapset sitten kärsisi jos eivät näitä saa.

Vierailija
89/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä sairaseläkkeellä kun olet joka ketjussa

Vierailija
90/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän lapsivihamielinen ketju ja vihaavia ihmisiä. Lapsi ei ole syyllinen vanhempiensa tekoihin ja jokainen lapsi ansaitsee turvallisen lapsuuden. Maksan mielelläni veroja - puolet palkastani menee veroihin - jos lapset saadaan suojeltua ja lapsia tuettua.

Sillä, se on koko yhteiskunnan etu ja myös teidän lapsenvihaaja-velojen etu että jotkut jaksavat tehdä lapsia. Yhteiskunta kuolee ja lakkaa ilman lapsia. Lapset ovat kaikista tärkein asia ja kaikkien YHTEINEN vastuu.

Eihän se ole kenenkään etu, että moniongelmaiset ihmiset tekevät lapsia. Toki jo olemassa olevia lapsia pitää suojella ja yrittää johdattaa mukaan yhteiskuntaan, kun vanhemmat eivät sitä tee. Ennakointia tuki- ja veroasioissa kyllä pitäisi harkita, ettei tämä porukka lisääntyisi enempää ja taas normaalit, työssäkäyvät ja tasapainoiset pariskunnat lisääntyisivät enemmän. Se olisi kaikkien etu.

Vierailija
91/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Nyt olisi kyllä sairaanhoitajien ja nimenomaan naisten markkinat, pohjois- Norjassa. Monet kunnat tarjoaa hyvät edut ja jopa bonuksia. Lebesby kommune tarjoaa vielä kaiken muun lisäksi 100 000kr (n. 10 000eur) lisäbonuksen joka kolmas vuosi palkan päälle. Palkka on noin 5000 eur/ kk. Toivoisivat sinne motivoituneita ja stabiilia työvoimaa.

Vierailija
92/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitatko sä töissä.

Lomat on keksitty.

Koko viikko lomaa

Vierailija
93/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tehtiin tutkimus, eläkeläiset on rikkain sukupolvi, heillä on varallisuuttakin eniten.

Kun on ollut koko työikänsä töissä, on ehtinyt tienata. Monet suurten ikäluokkien ihmiset ottivat asuntolainansa heti, kun opinnot oli ohi ja menivät töihin. Laina-ajatkin olivat silloin lyhyet (noin 12 vuotta), moni oli velaton jo ennenkuin täytti 40 vuotta. Siitä sitten vielä parikymmentä vuotta työelämää ennen eläkkeelle jäämistä, joten ehti ostaa mökkejä ja veneitäkin. Samoin sijoittaa, jolloin saa myös pääomatuloja. Mä olen 60v ja maksoin tästä pääkaupunkiseudulla olevasta lähes 100m2 rivitaloasunnostani 1990-luvun alussa euroiksi muutettuna 100 000€. Nyt sillä rahalla saisi hikisesti jonkun kerrostaloyksiön. 

Nuoremmat sukupolvet ovat köyhempiä, koska työelämään päästään vanhempina eikä työurat läheskään kaikilla ole noususuuntaiset. Pätkätöitä, 0-tuntisoppareita jne. Lisäksi kaikki hinnat ovat nousseet, asuminen varsinkin. 

Taloussanomissa oli, että kaupan alalta irtisanotaan 25000 10 vuoden kuluessa.

1,6 miljoonaa eläkeläistä on melkoinen asialaskunta myös partureille.

Totta. Maksukykyiset asiakkaat poistuvat, mutta eivät vielä niin lopullisesti, että nuorempi sukupolvi pääsisi nauttimaan perintörahoista. 

Vierailija
94/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei heru sympatiaa yhtään näille "köyhille", jotka lisääntyvät kuin viimeistä päivää ja vaativat yhteiskunnalta kaikkea mukavuuksia. Lähipiirissäni on pari perhettä, joihin syntyy lähes joka vuosi lapsi. Palkka- ja tukipäivinä rahaa käytetään kuin viimeistä päivää ja sitten itketään ja ihmetellään, miten pärjätään loppukuu. Toisen perheen äiti oli joku aika sitten todella pöyristynyt kun sossu oli kieltäytynyt antamasta rahaa ruokaan, koska katsoi, että perheellä on riittävät tulot. Perheen isä oli ostanut n. viikko aiemmin moottorikelkan.

Sen sijaan mun mielestä on ok tehdä vähävaraisenakin lapsia, jos tulet kaikilla tuilla toimeen, etkä jatkuvasti rasita lähipiiriä raharuikutuksella. Tällaisiakin perheitä on lähipiirissä, jotka pärjäävät hyvin pelkillä yhteiskunnan tuilla ja olenkin sitä mieltä, että Suomessa et oikeasti voi olla niin köyhä, ettei ole rahaa ruokaan ja muihin välttämättömyyksiin.

Vierailija
95/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei mene aina suunnitellusti. Lasten hankinnan aikaan on molemmilla vanhemmalla voinut olla vakituiset työpaikat. Sitten työttömyys, lomautukset ja pahimmassa tapauksessa vakava sairaus on voinut pistää koko elämän uusiksi. Esim. syöpäsairaus kaikkine hoitoineen, sairauslomineen ja muine kuluineen koettelee taloutta.  Aina ei voi vaikuttaa omaan taloudelliseen tilanteeseensa, vaikka olisi kuinka tarkkana rahankäytössään.

Vierailija
96/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Nyt olisi kyllä sairaanhoitajien ja nimenomaan naisten markkinat, pohjois- Norjassa. Monet kunnat tarjoaa hyvät edut ja jopa bonuksia. Lebesby kommune tarjoaa vielä kaiken muun lisäksi 100 000kr (n. 10 000eur) lisäbonuksen joka kolmas vuosi palkan päälle. Palkka on noin 5000 eur/ kk. Toivoisivat sinne motivoituneita ja stabiilia työvoimaa.

Ei ole meidän kaupungissa ainakaan hoitajat köyhiä, on 3 lapsen yksinhuoltajallakin 5 h + k omistusasunto, 3 lasta, auto ja koira.

Ja niillä kenellä on puolisot on omakotitaloa, mökkiä ja ulkomaanmatkaa.

Helsingissä asunnot kalliita niin siellä voi olla vähän vähemmän omaisuutta.

Vierailija
97/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole meidän kaupungissa ainakaan hoitajat köyhiä, on 3 lapsen yksinhuoltajallakin 5 h + k omistusasunto, 3 lasta, auto ja koira.

Ja niillä kenellä on puolisot on omakotitaloa, mökkiä ja ulkomaanmatkaa.

Helsingissä asunnot kalliita niin siellä voi olla vähän vähemmän omaisuutta.

Nuo on siis noin 35-vuotiaita

Vierailija
98/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehden artikkeli oli typeryyksiä täynnä.

1. "Lapsilla ei ole mielestään varaa synttärijuhliin." Kellä ei ole varaa pikkulasten synttärijuhliin? Leipomalla, itse tekemällä ja poppareita paistamalla tarjoilut saa vähän yli kympillä. Varaa ei välttämättä ole konditoriakakkuihin ja leivoksiin, mutta ipanoiden juhliin on Ihan. Kenellä. Tahansa varaa. Aikuisten pihvi-finedining juomineen on ihan eri asia.

2. "Lapset ovat hyvin tietoisia perheensä tulotasosta." Lähde: joltaIn 8-vuotiailta kysyttiin, onko teidän perhe rikas, keskituloinen vai köyhä. Tätä ei mistään tarkistettu!!!

Vierailija
99/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä en tehnyt asiaani ihan selväksi. En todellakaan kadehdi edunsaajia tai haluaisi itselleni suurempia etuja. Saan tehdä mukavaa työtä josta saa kohtuullisen korvauksen ja voin sillä kustantaa perheelleni kohtuullisen elintason. Minua ärsyttää vain kuunnella valitusta siitä, ettei ole varaa huvipuistoihin, ravintolaruokaan, lomamatkoihin ja älypuhelimiin, jos ei käy töissä ja lapset sitten kärsisi jos eivät näitä saa.

Kyllähän lapset voisi edes hyvipuistoon päästä. Kun olin sairaalassa töissä niin hoitajan perhe kävi Espanjassa ja Thaimassa saman vuoden aikana, asuivat omistusasunnossa

Vierailija
100/249 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista köyhyyttä kun kakaroilla käsissä 400€ puhelimet.

Meidän kakaroilla on molemmilla 1150 € maksaneet Samsungin Z Flip 3:t. Minä olenkin insinööri. Kannattaa käydä koulut kunnolla niin on varaa elättää lapset tai vaihtoehtoisesti jättää lapset tekemättä jos ei ole varaa. Yhteen ja vähennyslasku on kuitenkin opetettu jo peruskoulussa eli sen verran pitää osata talouttaan suunnitella.