Apua!! Äidin mies uhkaa jättää äidin minun takia!!
Äitini on naimisissa ollut muutaman vuoden mukavan miehen kanssa. Alussa minulla (olen 25) ja hänellä oli vähän riitaa, sillä ennen äidin ja miehen seurustelua äitini oli elänyt yksin jokusen aikaa. Tämä ja muutenkin koko lapsuuteni olemme olleet äidin kanssa kuin paita ja peppu. Minulla ei ole isää eikä sisaruksia.
Varmasti äitini ja mun suhde on jollai tapaa kieroutunut, sillä koen että äiti jotenkin hylkää minut tai ei rakasta. Varsinkin tämän miehen jälkeen meidän suhde on muuttunut. Äiti ei vietä enää aikaa niin paljon kanssani, eikä tietenkää voisikaan sillä käyn hänen luonaan vain pari kertaa kuukaudessa ja lomilla. Mutta jotenkin miehen tulo on saanut hänet etääntymään. Hän myös tiuskii. Ja tuntuu kuin hän ei haluaisi minua edes ikinä kotiinsa vierailulle enää.
Nyt sitten tämä mies väittää että meidän suhde on liian symbioottinen. Kuulemma liikaa olemme kahdestaan. En tajua. Olen ollut nyt jouluna reilun viikon lomalla heidän luonaan, joista 4 iltaa kavereiden kanssa ja loput siellä joulua viettämässä. Olen huomannut että sekä äidille että miehelle on kova pala jos käymme äidin kanssa saunassa. Eikös se ole iha normaalia että äiti ja tytär käy saunassa? Tai jos käyn äidin kanssa ulkona kävelyllä tai keskustassa kaupassa. Toki äiti tekee nämä asiat miehen kanssa yleensä, muta nyt lomalla onneksi myös minun kanssani. Ilmeisesti tämä on ongelma miehelle. Nyt hän uhkaa jättää äidin.
Pelkään että minun ja äidin välit nyt katkeaa enkä voi enää käydä heillä. En missää nimessä myöskään halua että he eroaa, sillä äiti on onnellinen. Voiko mies olla vain sairaalloisen mustasukkainen? Vai onko minun ja äitini suhde epänormaali?
Haluankin nyt kysyä mielipiteitä ja ennen kaikkea millainen suhde teillä on äitiinne/isäänne? Kuinka paljon vietätte kahdenkeskistä aikaa? Saatan
Perustaa tälle ihan uudenkin ketjun.
Kommentit (43)
Kyllä nyt mies on sairaalloisen mustasukkainen, ei ole normaalia.
Kyllä sun on jo aika irtautua äidistä ja antaa hänen elää omaa elämäänsä. Elä sinäkin omaasi.
En tarkoita välien rikkomista, mutta tapaamisia voisit harventaa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:11"]No, anna niiden olla, älä pidä mitään yhteyttä.
[/quote]
Aika paska neuvo.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:11"]No, anna niiden olla, älä pidä mitään yhteyttä.
[/quote]
Aika paska neuvo.
[/quote]
Ei yhtään, katso kuinka meno jatkuu ja jos äiti soittaa perään. Mutta tosiaan elä omaa elämääsi.
Kun mun 26 v tytär tulee lomilla kotiin, voimme viettää aikaa yhdessä niin paljon kun haluamme kenenkään ihmettelemättä. Outo ukko, tämä äitisi mies.
Teidän kolmen välillä on menossa monta teemaa. Ei ole rakentavaa koettaa löytää yhtä selitystä. Sinä olet aikuinen tytär ja voit sellaisena ottaa huomioon äitisi toiveet ja tarpeet. Kirjoittamasi perusteella vaikutat esimurrosikäiseltä, joka tarvitsee vielä äitiään paljon. On kuitenkin aika kasvaa ja se tekee kipeää. Irtiotossa äiti tai tytär alkaa riuhtoa kapinan kautta, tulee jännitettä. Siitä tuskasta kasvaa itsenäinen ihminen. Sinua torjutaan ja toivotaan sinun ottavan etäisyyttä, sinä hätäännyt. Kun annat äidille tilaa, mahdollistuu uusi aikainen suhde. Kun otat etäisyyttä etkä ruikuta tarvisevana, voi kommunikaatioon tulla avoimuutta. Kenties voisit kirjoittaa äidillesi, että et tiedä, millaista suhdetta hän toivoisi teille ja millaista yhdessä oloa? Odota kirjeen lähettämisen kanssa kuitenkin.
Minulla on ollut todella symbioottinen suhde äitiini pienenä, sillä ei ollut ketään muuta ja koin äidin ainoaksi perheeksi. Lisäksi teininä kapinavaiheessa purin kaiken äitiini ja toisaalta halusin häneltä valtavasti tukea. Myös kun tuntui että äiti ei rakasta, saatoin yrittää pitää hänestä vielä lujemmin kiinni.
Nyt en kuitenkaa koe että enää muutamaan vuoteen olen ollut mitenkää epänormaali. Oma poikaystävä, koulu ja kaverit eri paikkakunnalla. Lomat olen äidin luona ollu. On se vaan kumma jos äiti ja tytär ei saa saunassa käydä tai kaupungilla. Aina nii kireä ilmapiiri kun menen äidin kanssa kahden jonnekin. Mies ei tykkää ja myöskään äiti ei tykkää. En sitten tiedä jos äiti ei tykkää sen takia, kun tietää että mies ei tykkää ja äiti haluaa miellyttää rakastaan. Vai olenko niin paskaa seuraa että äiti ei tykkää viettää aikaa :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:11"]No, anna niiden olla, älä pidä mitään yhteyttä.
[/quote]
Aika paska neuvo.
[/quote]
Ei yhtään, katso kuinka meno jatkuu ja jos äiti soittaa perään. Mutta tosiaan elä omaa elämääsi.
[/quote]
Lukiko perässä ap? Ei. Se ei ollut ap:n kirjoitus. Ehkä sulla on niin hieno äitisuhde ettet voi aikuisena yhteyttä pitää mutta pitääkö kaikilla olla?
Kyllä on 25-vuotias turhan kiinni äidissään. Eikö olisi jo aika aikuistua?
Näitä vanhempia kyllä löytyy, että joku random pillu/kulli menee lapsen edelle ja sitten itketään, kun ollaan vanhuksena yksin laitoksessa.
Sanoin kyllä äidille että ei mun tarvi sinne tulla hetkeen, että saavat rauhassa olla ja sopia. On siellä muutenki koko joulun ollu niin kireä ilmapiiri, syy taisi selvitä nyt kun mies oli avautunut äidille.
Mies myös valittaa kun en häntä huomioi, vaan äidin kanssa juttelen enemmän ja teen asioita. No, mies on mukava ja juttelen hänelle ihan normaalisti. Mutta tottakai äiti saa enemmän huomiota, hänelle minä avauduin kaikista omista ongelmistani. Miehellä on kaksi lasta jotka käyvät heillä joka viikko, kun asuvat samassa kaupungissa. Heiltä äitini ei saanut edes joululahjaa eivätkä he ikinä juttele äidilleni mitään ellei äiti kysele heiltä jotain. Tämä vissiin unohtunut mieheltä. Vaikka tietenkin mies ei omissa vikaa näe.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:08"]
Alussa minulla (olen 25) ja hänellä oli vähän riitaa, sillä ennen äidin ja miehen seurustelua äitini oli elänyt yksin jokusen aikaa.
[/quote]
Mitä tämä tarkoittaa? Siis tuliko teille riitaa siitä, että äitisi alkoi seurustella? Jos niin, niin uskon että väleissänne on jotain epätervettä. Muuten tapaamismääränne kuulostaa täysin normaalilta, enkä ymmärrä miksi miestä häiritsisi, ellet sitten ole vieraillessani yleensä ihan jatkuvasti äitisi seurassa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:11"]No, anna niiden olla, älä pidä mitään yhteyttä.
[/quote]
Aika paska neuvo.
[/quote]
[/quote]
Lukiko perässä ap? Ei. Se ei ollut ap:n kirjoitus. Ehkä sulla on niin hieno äitisuhde ettet voi aikuisena yhteyttä pitää mutta pitääkö kaikilla olla?
[/quote]
Saa tänne muutkin kirjoitella. Joku tuossa jo totesikin, että vaikutat aika lapselliselta ja nämä kommentit vain todistavat sitä.
Minulla on ihan hyvä suhde äitiini, apn olisi aika aikuistua ja siirtyä lapsuudesta, äidin helmoista omaan elämään.
Joo ei varsinaista riitaa, mutta minä koin miehen tunkeilijana ja koin että hän ei pidä minusta. Olin silloin liian kiinni varmasti äidissä. Olin 19. Kun tulin kotiin käymään viikonloppuisin olisin toivonut että äiti viettäisi aikaa kanssani mutta hän valitsi aina miehen enkä nähnyt häntä juurikaan. mutta onneksi aikuistuin ja irtaannuin ja ystävystyin miehenki kanssa. Ihan hyvin on mennyt muutama vuosi mutta nyt yhtäkkiä 10 päivän joululoman jälkeen tällainen draama. Ennen joulua olin kotona joulukuun alussa. Eli en ole voinut viettää äidin kanssa liikaa aikaa.
Ap
Mutta niin kuin sanoin niin olen valmis siihen että en käy siellä, äiti tulkoon minun luokseni välillä.
Ap
Onko nää tosissaan että pari kertaa kk näkemistä on "liian tiivis suhde äitiin"? :D Hahha!
Toi on yksi sekopään varoitusmerkeistä. Jos se on sairaalloisen mustasukkaisen puolisonsa lapsista. Sitä paitsi äitisi tiuskintakin kuulostaa epäilyttävältä. Tosta tyypistä saattaa vuoden parin kuluttua paljastua suurenmoinen kusipää. Ja sellaiset on vaarallisia. Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa.
No kyllä aikuisten ihmisten pinna alkaa helposti kiristämään, kun pitempiä aikoja ollaan saman katon alla. Vaikka olisi oma rakas lapsikin, saati sitten lapsipuoli. Voi olla hyvä idea pitää vierailut vähän lyhyempinä, ja kutsua äitisi välillä sinun luokse. Ota vähän etäisyyttä.
Ei ole normaalia käytöstä mieheltä. Jos hän olisi itsevarma ja rakastaisi puolisoaan niin tyttären ja äidin yhteiset ajat pitäisi olla hänelle todellakin ok. Ja mitä et huomioi miestä? Miten sun pitäis sitä huomioida :D jos se on ollu perheessä vasta muutaman vuoden
No, anna niiden olla, älä pidä mitään yhteyttä.