Olenko ainoa, jolle shoppailu tai tavaroiden ostelu tuo mielihyvää?
Onko muitakin, joille shoppailu sen enemmin tuo mielihyvää? Siis kun tarkoitus ostaa itselle omaan käyttöön.
Puhutaan paljon, että shoppailu aiheuttaa mielihyvää ja helposti jää ostamisen sekä kuluttamisen kierteeseen.
Itsellä jotenkin päinvastoin. Esim. viime viikolla möin ikivanhan kännykkäni netin kautta ja itselle tuli älyttömän hyvä fiilis kun pääsi siitä eroon..ollut vuosia turhaan laatikossa. :)
Kommentit (7)
Minulle turha shoppailu aiheuttaa poikkeuksetta pahaa oloa koska entinen mieheni oli himohamstraaja. Nyt nautin siitä että kaapista löytyy vain sitä mitä tarvitsen. Ah mikä autuus!!!!!
Sanotaan, että ihminen viettää elämänsä alkupuolen tavaraa hankkien ja loppupuolen yrittäen päästä siitä eroon.
Olen itsenikin kohdalla huomannut, että kun ahdistaa tai on alakuloinen olo, kävelee kauppaan katselemaan kauniita asioita. Tosin impussiostoksia en ole harrastanut sen jälkeen, kun vetäisin vuoden nollatoleranssilla. Mutta kaikkialla meille pakkosyötetään ostamista. Nykyään tosin uusia tarpeita luodaan minimalismin varjolla tyyliin että "osta nyt tämä huippukallis luksuslaukku niin voit luopua kaikista aiemmista laukuistasi".
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:24"]Sanotaan, että ihminen viettää elämänsä alkupuolen tavaraa hankkien ja loppupuolen yrittäen päästä siitä eroon.
Olen itsenikin kohdalla huomannut, että kun ahdistaa tai on alakuloinen olo, kävelee kauppaan katselemaan kauniita asioita. Tosin impussiostoksia en ole harrastanut sen jälkeen, kun vetäisin vuoden nollatoleranssilla. Mutta kaikkialla meille pakkosyötetään ostamista. Nykyään tosin uusia tarpeita luodaan minimalismin varjolla tyyliin että "osta nyt tämä huippukallis luksuslaukku niin voit luopua kaikista aiemmista laukuistasi".
[/quote]
Luksuslaukut,ahh ..:))
Kyllä mulle ainakin shoppailu tuo mielihyvää ihan selkeästi. Silti en ole todellakaan mikään himoshoppaaja (itselleni) ja käyn itseasiassa tosi harvoin kauppakeskuksissa vaateostoksilla ja keskikaupungille menoa inhoan. Mutta silloin harvoin kun pääsen esim. itselleni vaateostoksia tekemään, niin se on todella ihanaa.
Meillä on pieniä lapsia ja niiden myötä olen innostunut kirppareista ja varsinkin esim. polarn o pyretin ihanista vauvan- ja lastenvaatteista. Olen tehnyt mahtavia löytöjä ihan pilkkahintaan. En edes raski ostaa enää lastenvaatteita kaupasta, kun kirppereilla on niin kivemmat hinnat. Lapsilla on jo vaatteita ihan älyttömästi. Välillä teen myös itselleni hyviä löytöjä kirppareilta. Eikä ole rahasta kiinni, tienataan ihan riittävästi. Kirpparit on vaan vähän niinkuin harrastus. Ja onhan niissä vaatteissa paljon vähemmän myrkkyjäkin kuin suoraan kaupasta ostetuissa.
Mä olen valtavan onnellinen kun saan jonkun tavaran kiertoon! Eilen sain jumppapallon pois täältä:) mielihyvää tuo myös kun saan jonkin pitkäkestoisen tuotteen käytettyä loppuun että saa heitettyä purkin pois. Tulee kai olo että eipä mennyt hukkaan.
Ainoa et tosiaankaan ole, tyhmä tosin kyllä kun edes mietit olevasi ainoa :D
Jaahas, otsikosta puuttuu aika oleellinen sana eli EI! ! !