Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minä, äiti ja vaimo, olen se asiat mammakäytäntöön paneva voima?

Vierailija
01.01.2015 |

Olen ihan helvetin väsynyt olemaan aina se joka viimekädessä ja lopulta hoitaa ns hommat, on se sitten esim kodin siisteyteen liittyvä asia tai lapsiin liittyvä asia. Esimerkkinä ihan vaikka esimurkkupojan hampaide pesu, se on sellainen muuli ja jäärä ettei pese niitä koskaan ilman erillistä pyyntöä/komentoa ja jos sitä ei tule, minulta, niin ei sitten keltään. Onhan se joo tyhmää joutua 11v lasta asiasta muistuttamaan mutta eipä ole vaihtoehtoa kun ei muuten homma hoidu, ei siis pahemmin välitä siitä itse. Ja entä kotityöt, jos en minä muistuta ja huolehdi vaikkapa petivaatteiden vaihdosta niin ei kukaan, sitten mennään samoilla lakanoilla vaikka 2kk. Tai ruokien miettiminen, sama juttu, minun vastuulla. Tai vaatehankinnat, minun vastuulla. Jopa miehen vaatteista pitää sanoa, maailmasta ei varmaan löydy toista samankaltaista miestä joka ei rahtuakaan välitä siitä mitä pukee päällensä ja millaisissa rytkyissä kulkee, ne rahat voi kuulema käyttää paremminkin ja asioihin jotka häntä kiinnostaa. Siispä vaatehankinnat ovat 1 kengät/kausi eli talvi ja kesä joilla sitten kulkee aina kunnes ovat kirjaimellisesti rikki,t-paidat joita käyttää aina ja 2 farkut. 

Tulipahan vuodatus mutta olen vain niin älyttömän ja totaalisen kyllästynyt ja väsynyt tähän :'( ja pahinta on se ettei mies korvaansa lotkauta kun asioista sanon, ei voi kaikki kuulema kaikkia kiinnostaa, haloo siitähän onkin kyse, ja ei kai 11v ikäistä tarvitse "vahtia tai kasvattaa" esim hampaiden pesussa, totesin äsken että onhan se tylsää joo mutta tässä tapauksessa tarvitsee ja olen vitun väsynyt siihen että se on lähinnä vain minun roolini. Peliajatkin toinen juttu, ruutuaikka, minä olen se "tiukkismamma" ja paha poliisi niissäkin:(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ju ja en tiedä mistä tuo mamma tuli tuohon otsikkoon:/

ap

Vierailija
2/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia todella paljon. Ymmärrän hyvin miltä susta tuntuu. Itse en kärsi enää saamattomasta kumppanista kun päätin 1,5 vuotta sitten olla yksin. Minua ei ärsytä, vituta eikä edes väsytä enää juuri mikään. Lapset ja koti hoituvat paremmin yksin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan meikäläisen äijältä. Lähtöä olen harkinnut viime aikoina..

Vierailija
4/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen tuo kai on, ja hyvä isä ja hyvä puoliso mitä ikinä sillä nyt tarkoitetaankin mutta olen vaan ihan loppu ja täysin kyllästynyt. Kokonaan toinen tarina on seksittömyys, sitä lajia oli viimeksi viime keväänä, mutta sitä en nyt tähän vedä, en jaksa.

ap

Vierailija
5/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän miehet ovat sellaisia? Ne on ihan hirveitä juntteja olivatpa maalta tai kaupungista. Aina vaan oma napa on tärkein, omia sotkujaan ei vaan älyä siivota ja tosiaan, samoissa paskaisissa lakanoissa on muka ookoo nukkua puoli vuotta. Sitten ihmetellään, että miksi vaimot nalkuttaa, mutta ei nähdä mitään syytä siinä omassa elossa. Jos ukostani eroon jotenkin pääsen, en ota uutta huollettavaa enää ikinä.

Vierailija
6/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan oikeassa väsymyksessäsi, ja miehesi tuntuu kovin välinpitämättömältä paitsi itsestään niin myös perheestään.

Sinä et selvästi kestä enää tilannetta. Jotain siis tartteis tehdä. Vaikka aina sanotaan ettei toista voi muuttaa, vain itseäsi, niin onhan tuossa kolme komponenttia jotka voisivat muuttaa lopputulosta: miehesi, sinun itsesi, tai tilanteen muuttaminen.

Miehesi ei selvästi ole halunnut muuttua tähänastisilla toimenpiteilläsi, mitä ne ovat olleetkaan. Voit yrittää miehen saada vielä tajuamaan tilanteen vakavuuden esim. keskustelulla, pariterapialla jospa hän itse löytäisi itsestään sen halun tsempata ja muuttua, jotta perhe voi säilyä yhdessä ja onnellisempana. Tai onko hänellä kenties masennusta?

Sinun itsesi muuttaminen tarkoittaisi esim sinua ärsyttävän miehen käytöksen ignooraamista. Et laita tikkuakaan ristiin miehen asioiden (esim vaatteiden osto) hoitamiseksi. Ja opit hyväksymään sen, ettei mies ota mitään vastuuta perheen hyvinvointiin liittyvistä asioista ja porskutat vaan eteenpäin, huolehtien itse kaikesta ja vähän kuin unohtaen koko miehen olemmassaolon. Monesta tämä ei vaan sitten ole sellainen parisuhde ja perhe millaisen he haluavat.

Tilanteen muuttaminen tarkoittaa sitten esimerkiksi eroa, jotta et joudu niin paljon kärsimään miehestä. Voit hoitaa asiat yksin silloin kuin lapset ovat sinulla, ja jättää miehen selviytymään kanssa yksin silloin kun lapset ovat hänellä. Ehkä hän silloin tsemppaa kun on aivan pakko etkä sinä vain ole saatavilla hoitamaan asioita hänen puolestaan.

Tuossa nyt joitain näkökulmia...

Vierailija
7/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua alkoi ottaa lähinnä pannuun seksittömyys. 

lopulta ilmoitin miehelleni, että vaikka äiti passaa kaiken (tämä ei ole ihan totta, mieheni osallistuu kotitöihin ja käy ruokakaupassa yms), niin vonkaaminen on herran suoritettava IHAN ITSE. 

Jos koko iltanas ei kato päin, eikä purista perseestä, niin akka jää tietokoneelle, se on varmaa. 

Ilmeisesti hän jotenkin kuvitteli ,että kun hän vaan menee petiin eikä nukahda heti, niin se olis ns. esileikki. 

ja että jos hänen tekee mieli lapsivapaata joskus, niin ihan vaaan ITSE soittaa mutsilleen ja pyytää lapsenvahdiksi sitä (mamma ottaa lapset mielellään). 

Mies oli ällistynyt! Mutta muutti kyllä tapansa... 

Me äidit varmaan annetaan niitten miesten taantua, eikä ne huomaa sitä itsekään...

Vierailija
8/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on ne miehen "lotkautukset" joista se ei edes tajua mitene välillä satuttavat :'(

Esimerkkinä se kuinka jostakin kodin siisteyteen liittyvästä asiasta sanoin, miljoonannen kerran, niin hän totesi, että " miten hänen ja lasten mielipide asiasta, heitä kun kyseinen asia ei haittaa". Ok, mies siis yhtenä rintamana murkkulastensa kanssa ja murkuthan ovatkin tunnetusti tosi ahkeria kotitöissä, hah!

Toinen esimerkki liittyy tuohon seksiasiaan, mies totesi että "hänhän ei saa kuin rahalla, se selvisi jo kymmeniä vuosia sitten" ja siis totesi noin vaimollensa joka ollut taas kuukausia puutteessa ja haluaisi juurikin häntä. Totsin sitten vain miehelle että menisi terapiaan puimaan teinitraumojaan kun ei kovin suosittu kuulema ollut eikä purkaisi ja kostaisi sitä minuun, vaimoonsa. Se on pilannut avioliittomme seksin osalta ja kiitos siitä miehelle. No, enää en halua minäkään, pitäköön vehkeensä.

ap

Vierailija
9/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 10:53"]

Hyvä ihminen tuo kai on, ja hyvä isä ja hyvä puoliso mitä ikinä sillä nyt tarkoitetaankin mutta olen vaan ihan loppu ja täysin kyllästynyt. Kokonaan toinen tarina on seksittömyys, sitä lajia oli viimeksi viime keväänä, mutta sitä en nyt tähän vedä, en jaksa.

ap

[/quote]

Pisti silmään kun miehesi sanoo, että "ei kaikki voi kaikkia kiinnostaa". Siinähän hän ikäänkuin väittää, että sinä hoidat kaikki arjen hommat koska ne kiinnostavat sinua! En usko hetkeäkään että näin on. Mies väittää tuolla lauseella myös, että hän saa tehdä mitä häntä kiinnostaa eikä sinusta ole niin väliä. Miksi - koska olet nainen ja vaimo?

Mä mietin aina mitä palstailijat tarkoittavat, kun ensin kuvailevat arjen ja parisuhteen vaikeuksia passiivisen, laiskan, aggressivisen tai itsekeskeisen miehen kanssa ja sitten lopettavat "mutta en halua erota. Rakastan miestäni ja hän on ihana isä lapsille". Vaikka muu teksti on kuvannut kaikkea muuta kuin rakastettavaa ja ihanaa miestä! 

Ap, minun mielestäni miehesi ei ole hyvä puoliso. Hän ei ajattele tasa-arvoisesti, hän ei ole oikeudenmukainen, hän ei ole sisäistänyt mitä perheenä ja puolisoina eläminen konkreettisesti tarkoittaa, eikä sitä, että rakkaus on tekoja, ei sanoja. Hän voi ihan hyvin olla "hyvä ihminen", mutta ehkä hänen ei pitäisi elää perheessä? Oliko hän muuten missään vaiheessa elänyt yksin ja pyörittänyt omaa huushollia ennenkuin aloitte olla yhdessä? 

Vierailija
10/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen valitsee kumppaninsa.

Vierailija
11/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun siisteystasosi, sinun standardisi. Jos muille on okei nukkua samoissa lakanoissa kaksi kuukautta, miksi he ovat väärässä ja sinä oikeassa?

Vierailija
12/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 10:31"]Olen ihan helvetin väsynyt olemaan aina se joka viimekädessä ja lopulta hoitaa ns hommat, on se sitten esim kodin siisteyteen liittyvä asia tai lapsiin liittyvä asia. Esimerkkinä ihan vaikka esimurkkupojan hampaide pesu, se on sellainen muuli ja jäärä ettei pese niitä koskaan ilman erillistä pyyntöä/komentoa ja jos sitä ei tule, minulta, niin ei sitten keltään. Onhan se joo tyhmää joutua 11v lasta asiasta muistuttamaan mutta eipä ole vaihtoehtoa kun ei muuten homma hoidu, ei siis pahemmin välitä siitä itse. Ja entä kotityöt, jos en minä muistuta ja huolehdi vaikkapa petivaatteiden vaihdosta niin ei kukaan, sitten mennään samoilla lakanoilla vaikka 2kk. Tai ruokien miettiminen, sama juttu, minun vastuulla. Tai vaatehankinnat, minun vastuulla. Jopa miehen vaatteista pitää sanoa, maailmasta ei varmaan löydy toista samankaltaista miestä joka ei rahtuakaan välitä siitä mitä pukee päällensä ja millaisissa rytkyissä kulkee, ne rahat voi kuulema käyttää paremminkin ja asioihin jotka häntä kiinnostaa. Siispä vaatehankinnat ovat 1 kengät/kausi eli talvi ja kesä joilla sitten kulkee aina kunnes ovat kirjaimellisesti rikki,t-paidat joita käyttää aina ja 2 farkut. 

Tulipahan vuodatus mutta olen vain niin älyttömän ja totaalisen kyllästynyt ja väsynyt tähän :'( ja pahinta on se ettei mies korvaansa lotkauta kun asioista sanon, ei voi kaikki kuulema kaikkia kiinnostaa, haloo siitähän onkin kyse, ja ei kai 11v ikäistä tarvitse "vahtia tai kasvattaa" esim hampaiden pesussa, totesin äsken että onhan se tylsää joo mutta tässä tapauksessa tarvitsee ja olen vitun väsynyt siihen että se on lähinnä vain minun roolini. Peliajatkin toinen juttu, ruutuaikka, minä olen se "tiukkismamma" ja paha poliisi niissäkin:(
[/quote]

Ymmärrän täysin.

Vierailija
13/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:06"]

Me äidit varmaan annetaan niitten miesten taantua, eikä ne huomaa sitä itsekään...

[/quote]

Ei tämä ole sukupuolikysymys. 

Vierailija
14/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:06"]

[/quote]

Ei tämä ole sukupuolikysymys. 
[/quote]

Kyllä se aika usein on, varsinkin, jos nainen ollu kotona pidempään, niin tietyt roolit jää päälle ja niitä on vaikea muuttaa.

Vierailija
15/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoo että mun täytyy sanoa hänelle jos haluan hänen tekevän jotain, siivoavan tai lukevan lapsille iltasadun. Ettei hän osaa lukea ajatuksia...

Vierailija
16/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:06"] Me äidit varmaan annetaan niitten miesten taantua, eikä ne huomaa sitä itsekään... [/quote] Ei tämä ole sukupuolikysymys.  [/quote] Kyllä se aika usein on, varsinkin, jos nainen ollu kotona pidempään, niin tietyt roolit jää päälle ja niitä on vaikea muuttaa.

[/quote]

Samalla tavalla voi käydä myös slloin, kun mies palaa koti-isän roolista työelämään.

Vierailija
17/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Mun mies käyttää usein sanontaa "En mä voi aina tietää mitä sä haluut, en mä osaa lukea ajatuksia ja sun pitää sanoo jos haluut et teen jotain kotitöitä." Eniten mua ärsyttää just se, kun joutuu aina erikseen pyytämään että voitko laittaa tiskit, voisitko imuroida, voisitko ripustaa pyykit, voisitko antaa koirille ruoan. Kun nämä asiat ovat sellaisia, jotka voisi mun mielestä tehdä ihan ilman pyytämistäkin. Mistähän sekin johtuu, että aina joutuu erikseen pyytämään?

Tai jos vaikka pyydän miestä ystävällisesti pesemään vessan, niin mies tasan tarkkaan pesee vessanpöntön. Joudun erikseen pyytämään että putsaa samalla pöntön myös ulkopuolelta pölyistä, putsaa lavuaarin ja sen yläpuolella olevan peilin yms. Jokaisesta yksittäisestä asiasta pitää sanoa erikseen.

Vierailija
19/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:49"]

Sinun siisteystasosi, sinun standardisi. Jos muille on okei nukkua samoissa lakanoissa kaksi kuukautta, miksi he ovat väärässä ja sinä oikeassa?

[/quote]

Kahdessa kuukaudessa lakanat pinttyvät jo siihen kuntoon, että niitä ei enää saa puhtaaksi pesemällä. Mikäs siinä, jos on varaa ostaa kahden kuukauden välein uudet lakanat ja laittaa entiset roskiin.

Vierailija
20/21 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 12:10"]

Sama täällä! Mun mies käyttää usein sanontaa "En mä voi aina tietää mitä sä haluut, en mä osaa lukea ajatuksia ja sun pitää sanoo jos haluut et teen jotain kotitöitä." Eniten mua ärsyttää just se, kun joutuu aina erikseen pyytämään että voitko laittaa tiskit, voisitko imuroida, voisitko ripustaa pyykit, voisitko antaa koirille ruoan. Kun nämä asiat ovat sellaisia, jotka voisi mun mielestä tehdä ihan ilman pyytämistäkin. Mistähän sekin johtuu, että aina joutuu erikseen pyytämään?

Tai jos vaikka pyydän miestä ystävällisesti pesemään vessan, niin mies tasan tarkkaan pesee vessanpöntön. Joudun erikseen pyytämään että putsaa samalla pöntön myös ulkopuolelta pölyistä, putsaa lavuaarin ja sen yläpuolella olevan peilin yms. Jokaisesta yksittäisestä asiasta pitää sanoa erikseen.

[/quote]

Oletko tosissasi tuossa, ettet ymmärrä miehen rekatiota? Asiahan on täysin selvä. Miehelle sopisi hyvin se, että kotitöitä tehdään vain ehdoton vähimmäismäärä ja vasta pakon edessä. Kun hän siivoaa, standardit asetat sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan