Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei 20-vuotias käy koskaan juhlimassa, edes vuodenvaihdetta?

Vierailija
31.12.2014 |

Ärsyttää kun se luuhaa vaan kotona kaiket päivät. On kai liian hyvä hoito, kun tulee ruoka pöytään jne mutta vähän paha olla laittamatta, kun nuoremmille sisaruksille kuitenkin pitää vielä laittaa ja tarjoilla ja kantaa eteen. Tuo isoin menee siinä niin siivellä, ettei se joudu itse tekemään mitään. Saisi muuttaa jo omaan kotiin, mutta kun on työtön, niin ei kai sille kukaan asuntoa vuokraa. Mites on, voiko noita kaupungin vuokra-asuntoja hakea vaikka ei olekaan mikään "hätä" päästä asumaan? Vai meneekö ne kaikki vaan yksinhuoltajille yms. joiden on ihan pakko saada äkkiä katto päänsä päälle?

Ei edes näin vuodenvaihteessa voi lähteä mihinkään juhlimaan tms. Kunhan tietsikalla luuhaa, katselee leffoja ja pelaa jotain peliä netissä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
22/39 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä ei pyydetä mukaan. Mullakin kaikki kaverit juhlimassa, mä en kelvannut taaskaan mukaan. Silloin kun on huolia ne kaadetaan mun niskaan, mut juhlimaan en ikinä kelpaa seuraksi. Olen se joka on aina varalla jos mitään parempaa seuraa ei saa. Nyt koko mun kaveriporukka on facen kuvien perusteella yhdessä juhlimassa ja mut jätettiin ulos. Ne valehteli mulle päin naamaa, kun kysyin onko ihmiset menossa juhlimaan. Uudenvuoden lupauksena päätin, että ne on nyt entisiä kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös ihmisiä jotka viihtyvät paremmin kotona uutena vuotena, on olemassa ihmisiä joita ei kiinnosta raketit/juominen/bilettäminen/uutena vuotena jossain ulkosalla kylmässä hengailu. Ovat erikseen sitten ne jotka ovat "yksin" sisällä koska ei ole kavereita, mutta on myös heitä jotka haluavat vapaasti tahdostaan olla.

Vierailija
24/39 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kans parikymppinen nuori ja asun vielä kotona, mutta mä maksan esim ruokaostoksia, teen ruuat, pyykit, hoidan eläimiä, ja siivoan kodin muutaman kerran viikossa, koska mulla ei ole tällä hetkellä vakituisia töitä tai opiskelupaikkaa. Kiinnostavalle alalle vaikea päästä, mutta ensi keväällä yritän taas täysillä. Haluaisin hirveästi omaan kämppään, mutta mulle ei vuokrata. Äiti ei kuitenkaan millään tavoin painosta mua muuttamaan, kunhan yritän päästä opiskelemaan/haen töitä, hoidan kotityöt enkä vain luuhaa täällä. Voisit yrittää rohkaista nuorta hakemaan töitä, menemään työkkärille ja saamaan selvyyttä sille mikä voisi olla kiinnostava ala joskus. Töiden saaminen tuo rutiinia elämään, ja sieltäkin voi saada ystäviä, ehkäpä kiinostava ammattikin, uusia mahdollisuuksia ja polkuja.

Olisi myös tärkeää että sun nuori pystyisi puhumaan sulle tai jollekulle läheiselle, mistäs sen tietää jos hän on vaikka masentunut, yksinäinen, mitä vaan. Monet asiat voi estää sen, että uskaltaako sieltä omasta huoneesta ees tulla ulos. Ja se on yhä vaikeampaa, mitä pidemmälle mennään. Tä yhteiskunta painostaa meitä joka puolelle, hakemaan kouluihin, vaikka ei edes tiedä mikä kiinnostaa. mutta musta tärkeämpää on tehdä sitä mikä on itselle se oma juttu. Joillain sen miettiminen kestää kauemmin. Tärkeää on ettei tuu paineita, ja on joku kelle uskoutua ja johon tukeutua. Toivon että kaikki nuoret tajuaisi tän, ettei oo kiire, kunhan vaan yrittää. Matkailukin avartaa, saa pitää hauskaa, kunhan ei jää kotiin yksin. Uskon että kaikkia kiinnostaa jokin. Ei meistä jokaisesta tuu lääkäriä tai opettajaa, ammattejakin on vaikka mitä! Kaikille löytyy se oma juttu. Kunhan pidetään yhtä.

Vierailija
25/39 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI nuoren ihmisen pitäisi harrastaa juhlimista? Itse en siitä pidä. Haluan olla kotona, nauttia kirjoista, hyvästä ruoasta, netistä. Ystävät voivat tulla TÄNNE kanssani syömään, dataamaan, keskustelemaan.

Vierailija
26/39 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta. T: 20-vuotias. Tosin asun omassa omistusasunnossa ja käyn töissä, niin en ihan vaan lahnaa äidin helmoissakaan.

Vierailija
27/39 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
28/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä kavereita? Itse ne tuon ikäisenä käynyt koskaan juhlimassa missään, koska ystäviä ei yksinkertaisesti ollut.

Vierailija
29/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavasti kirjoitat lapsestasi (?). Miksi ei saisi olla kotona?

Vierailija
30/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi. Entäs opiskelemaan haku?
Itsekään en kyllä koskaan juhlinut edes tuon ikäisenä mutta kotoa halusin kyllä muuttaa 19-vuotiaana. Toivottavasti koulu natsaisi....

Vierailija
31/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo 20v poika? Omani on ihan samanlainen, vähän tosikko eikä harrasta juhlimista. Töissä kyllä käy ja asuu omillaan. Helsingissä ainakin yli 20v omilleen muuttaja menee kaupungin asuntojonossa kiireellisimpään kategoriaan.

Vierailija
32/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Se on luultavasti yksinäinen.

Vierailija
33/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ja olen tuollainen kotona luuhaaja, ikää nyt 34v. En ole vaan koskaan ollut juhlapyhäihminen, koska aina siihen liittyy se, että muut ryyppää ja illalla saa pelätä kotimatkaa kun kaikki on aivan sekaisin.

Tykkään kyllä viettää sosiaalistakin elämää, mutta rauhallisemmissa merkeissä.

Kiva mutsi olet. Not.

Vierailija
34/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki Suomessa on edes juhlia uuttavuotta. Keskellä talvea ulkona värjöttelyä yöllä. Aivan helvetin houkuttelevaa. Mene sinä ap jo valmiiksi sinne pihalle, niin ei tarvii sitä lastasi katsella, kun se kerran niin ärsyttää.

Vierailija
35/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta.

T. 23v, joka on juhlinut viimeisen kolmen vuoden aikana kerran ja silloinkin tulin ennen puoltayötä kotiin

Vierailija
36/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina yksin, koska olen ruma. En kelpaa kenellekään.

terv. nainen (28v)

Vierailija
37/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla ei ole kavereita. Mutta toivon että tilanne muuttuu, kun aloitan ensivuonna (ja ensivuoteen ei ole enää pitkä aika) jazztanssin :)

T: 20-vuotias

Vierailija
38/39 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei sillä ole kavereita. Mutta miksi ei voi hankkia niitä. On ammattitutkinto ja armeija käytynä. Siis on poika. Enkä kirjoita mitenkään inhottavasti, vaan niin kuin asia on. Tuon ikäisen pitäisi jo seurustella ja käydä joskus vaikka baarissa tai pizzalla tai elokuvissa tai autoilemassa ja tyttöjä katselemassa. Kelpaisi vaikka katselisi poikiakin, huoh. Mutta kun se ei käy ikinä missään. Ei ole hyvä olla vaan kotona, kun mökkihöperöityy ja syrjäytyy täysin.  Kuinka kummalla sen saa ulos tuolta huoneestaan ihmisten ilmoille. Ap

Vierailija
39/39 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 22:21"]

Voi miten surulliselta kuulostaa. Onneksi meillä lapsilla on aina ylitarjontaa kavereista. :)

[/quote]

En tiedä ap:n lapsen (tai no aikuinenhan tuo jo on) tilanteesta, mutta minä olen aina ollut se yksinäinen. Se on ollut tavallaan oma valinta, koska olen niin kranttu ihmisten suhteen. En jaksa sellaista tyhjänpäiväistä lässytystä, ja sitähän se usein nuorilla on.

Elämässäni minulla on ollut vain kaksi ystävää. Todellisia helmiä, mutta molemmat tapasin vasta parikymppisenä.