Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni puhuu joskus törkeitä seksuaalisävytteisiä juttuja. En tiedä miten suhtautua?

Vierailija
25.10.2021 |

Näemme ehkä keskimäärin kaksi kertaa vuodessa mutta juttelemme puhelimessa viikottain.

Hän on alkoholisti ja asuu yksin, asunut jo vuosikymmeniä. On siis aika yksinäinen vaikka työnsä puolesta onkin sosiaalinen ja omaa paljon työkavereita, joiden kanssa on tekemisissä myös vapaa-ajallaan jonkin verran. Kuitenkin käyttää alkoholia päivittäin ja viinonloppusin suuria määriä. Koti on pullollaan tyhjiä tölkkejä jätesäkeissä.

Hän on aivan ihana ihminen omalla tavallaan mutta jokin mietityttää meidän välisessä suhteessa. En kuitenkaan koe, että hän ahdistelee minua vaan hänen jotkut juttunsa vain ahdistavat - tai no ihmetyttävät.

Kertoo naisseikkailuistaan hyvin suoraan. Puhuu naisista joskus h-sanalla ja kertoo, miten on "tökkinyt" jotakin naispuolista ystäväänsä. Kertoilee myös naishaaveistaan(ihannoi missejä, vihaa läskejä) ja että kaikkia muita saa p*nna paitsi omia lapsiaan ja äitiään. Tällaista melkoisen ällöttävää tarinointia jonka aikana joko jäädyn tai olen, että "heh heh, nii i..." enkä oikein osaa suhtautua tuollaiseen typerään heittelyyn mitenkään.
Joskus myös kertoo kuinka hyvä äitini oli häntä tyydyttämään tai kuinka upean perseen omisti nuorena. Nykyään vanha kulahtanut akka kuulemma. Eivät ole olleet yhdessä pariin vuosikymmeneen.

En oikein ymmärrä tätä. Miksi täytyy puhua noin sovinistisia juttuja ja omia panotarinoitaan. Miksi ihmeessä täytyy puhua minulle, omalle tyttärelleen jotain ihme tökkimisjuttuja ja kyselee omista suhteistani siinä sivussa. En kerro ja heitän jotain hyvin ympäripyöreää takaisin.

Useasti puhelun jälkeen vain ihmettelen, että mitä juuri keskustelimme? Ja olen hieman ahdistunut. Aivan kuin olisin hänen terapeuttinsa ja egon pönkittäjå, joskus siltä tuntuu kun kertoo miehisestä olemuksestaan ja siitä kuinka paljon on joskus saanut naisia jne.

Tuntuu olevan kuin aikuinen lapsi, aivan kuten äitinikin joka myös alkoholisti. Ei oikein tunnu olevan tilannetajua ja molemmat puhuvat outoja ja haukkuvat toisiaan.

Siis mitä ihmettä? Olen tätä usein ihmetellyt mutta en vain osaa suhtautua ja yritän vain unohtaa ja ajattelen, että no isä vain on tuollainen reppana mutta muuten ihan kiva ja asiallinen ihminen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole siis koskaan sanonut ettet halua kuunnella tuollaisia juttuja? Että ne ahdistavat sinua eikä ole normaalia puhua tuollaisia omalle tyttärelleen?

No en vain pysty. Säälin sitä ihmistä niin, että en pysty aiheuttamaan hänelle häpeän tunnetta jota taas itse kannan aivan jatkuvasti harteillani. Yksinkertaisesti jäädyn vain tai olen että "Okei..joo, heh." en vain osaa siinä tilanteessa olla mitenkään päin vaan muutin hiljaiseksi ja yritän vaihtaa puheenaihetta heti. Luottaa siihen, että tajuaisi jo olla hiljaa noista jutuistaan.

Olen myös poistellut hänen aikuisviihde kanaviaan koneelta joskus kun oli niin viruksia täynnä eikä itse osaa tuollaisia juttuja. Tuo ällötti sekä minua, että veljeäni kun autettiin puhdistamaan konetta niin se välilehtien määrä kaikkea sontaa oli järkyttåvåå ja mies vain kehuu imagoaan sekä "naisiaan" joista haaveilee.

Olenkin kokenut olevani aina jotenkin omillani kun on joutunut vanhempien toilailua katsomaan.

-ap

Vierailija
22/40 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja isäni kyllä pitää minun puoleni jos joku ahdistelee mutta itse käyttäytyy jotenkin oudosti. Luulen että on yksinäisyyttä ja alkoholista johtuvaa. Silti ihmetyttää, aivan sama äitini jutut ihmetyttää. Ovat kuin kaksi marjaa mutta eronneita ja katkeria.

En edes tiedä miksi yritän olla niin kiltti ja armollinen, näen heissä paljon hyvääkin.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseta rajat. Sanot että et halua kuulla tollasia juttuja ja puhelu loppuu jos sanoo enää mitään sellaista ja myös lopetat sen puhelun kans, jos silti jatkaa. Kuulostaa ällölle ja ei sun aikuisenakaan tarvi kuunnella tollasia tarinoita omalta isältäs.

Vierailija
24/40 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen itse jo niin kovettunut ihminen etten osaa suhtautua siksikään näihin asioihin "normaalisti". Sen takia kyselinkin tässä ja pohdin, että miten tällaisia juttuja pitäisi kohdata vai olenko kuten ennenkin, etten tietyllä tavalla välitä ja sivuutan omat tunteeni, jotta toinen ei pahottaisi mieltään.

Omalla tavallaan olen siis vain jotenkin turtunut ja samalla sisimmissäni mietin miten tuollaista voi kukaan kuunnella ja silti vain annan asian olla.

Seuraavan kerran aion sanoa tästä hommasta jos puhuu jotain mutta luulen, että loukkaantuu mutta toisaalta sekin olisi hyvä asia.

-ap

Vierailija
25/40 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs iäkkäämpi mies juttelee tuollaisia juttuja ikäiselleen leskirouvalle, joka asuu naapurustossa.

Leskirouva ihmettelee, miksi tuo juttelee tuollaisia hänelle. Kokee epämiellyttävänä.

Alkoholi ei ole kuvioissa ollenkaan mukana. Akateemisia kaikki osalliset.

Vierailija
26/40 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse valita millaisia juttuja kuuntelet, se ei taida olla sinulle ihan selvää jollain tapaa? Miten elämässäsi muuten menee? Oletko harkinnut terapiaa rankan taustasi käsittelyyn ? Ehkä olet käynytkin.

Vierailija
27/40 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille rohkaisusta ja siitä, että saan vahvistusta omille tunteilleni. Nämä kun ajoittain pyörivät mielessä ja sitten vain unohdan ja olen vain välittämättä. Katson vain asiaa niin, että tuo ihminen on vain niin huonossa tilassa, että yrittää jotenkin tuoda esille omaa vahvuutta ja maskuliinisuuttaan.

Totuus on kuitenkin kaikkea muuta eikä tiedä varmaan itsekään miten säälittäviä nuo juttunsa ovat. Huoh..

Orvoksi tässä itsensä tuntee mutta minkäs voit ja täytyy pitää puolensa tulevaisuudessa vaikka kyse onkin omista vanhemmistaan.

-ap

Vierailija
28/40 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit itse valita millaisia juttuja kuuntelet, se ei taida olla sinulle ihan selvää jollain tapaa? Miten elämässäsi muuten menee? Oletko harkinnut terapiaa rankan taustasi käsittelyyn ? Ehkä olet käynytkin.

Niin..

Ei todellakaan ole selvää vaikka tunteeni puhuvat puolestaan. Olen oppinut väheksymään niitä.

Elämäni menee suorittamalla ja ajatukset pyörivät oman huonommuuden ja samalla saavutuksien keskiössä. Tunnen häpeää ja samalla yritän olla välittämättä mistään.

Salailen oman elämäni kipukohtia ja tätä missä elän, jotta muut eivät tuomitsisi minua.

Miesvalinnat ovat aina olleen kyseenalaisia jne. Mietin usein myös omaa kuolemaani ja sen toteuttamista.

Terpiaan pääsisin mutta ei ole varaa vielä.

Kaikesta huolimatta olen todella vahva ja taitava ihminen omalla tavallani. Olen luova ja saanut sitä kautta ihastuttaa ihmisiä mutta siltikin koen jatkuvasti huonommuutta.

Tällaista se on kun on elänyt elämänsä alkoholistien ja muutenkin epäterveessä ympäristössä. Ikää minulla on 25 vuotta ja toivon, että vielä joskus saan olla se kuka olen tai löydän itseni näiden ongelmien ulkopuolelta.

-ap

Vierailija
29/40 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus ❤️

Vierailija
30/40 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Aina kun isäs alkaa puhua noin, sanot hänelle "En enää halua kuunnella tuommoisia siivottomuuksia sinulta. Ei tolla lailla puhuta omalle lapselle, ei edes aikuiselle. Siivoa suusi. Nyt isä tehdään niin, että mä laitan luurin kiinni.

"Ai sulla on vielä lankapuhelin. No puhutaan sitten siitä, että voisin ostaa vaikka joululahjaksi jonkun hyvän puhelimen. Ei tarvi enää laittaa luuria kiinni. Kas, kun ei tullu aiemmin mieleen. Onko toiveita, millainen puhelimen pitäisi olla?"

Vierailija
31/40 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on pehmentänyt aivonsa jatkuvalla alkoholin käytöllä. Ei varmaan itsekään ymmärrä puheitaan.

Paljon voimia sinulle, et ole elänyt helppoa elämää.

Vierailija
32/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin juttuja. Isälläsi näyttää olevan tarve todistella miehuuttaan ja viriilisyyttään tuolla tavalla, kun tietää ettei elämä ole ihan raiteillaan muulla tavoin. Tökeröä, mutta ei vaarallista.

Vierailija
34/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti rajat.

Kun sen kaltainen puhe alkaa, sano heti ettet kuuntele. Sano että laitat luurin kiinni.

Sinulla on niin taivaan tosi oikeus vetää rajat! Älä anna kenenkään kävellä niistä yli.

Olis sitten isä tai ei, hänellä ei ole pienintäkään oikeutta suoltaa sontaa ja edellyttää että kuuntelet.

Sano se suorin sanoin. Tee selväksi että jutella voimme mutta jos jutut menevät tuohon suuntaan se on stop.

Kuten tuossa ylempävä joku sanoi että alkoholi pehmentänyt aivot. Niin siinä todennäköisesti on käynyt, mutta se ei ole anteeksipyyntö tuonkaltaiselle käytökselle.

Ole luja ja huolehdi itsestäsi!

Vierailija
35/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isäsi alkoholivammainen? Heillä usein nuo jutut ovat tuota luokkaa.

Vierailija
36/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen isän voi jättää sopertelemaan juttujaan ihan keskenään. Katkaise välit ja kerro hänelle syy siihen.

Vierailija
37/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen juominen voi alkaa aiheuttamaan alkoholidementiaa, vaikka voisi olla jo työelämässä, silloin ei ehkä huomaa, mikä sopivaa.

Minä sanoisin, että kuule, isä, haluan pitää välit sinun kanssa, mutten kuuntele seksijuttujasi. voi auttaa tai sitten ei.

Vierailija
38/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perusjuttuja miesten kesken jota kuulee joka päivä.

Isomies

En ole samaa mieltä, mutta valitettavasti moni mies ajattelee juuri noin. Näitä juttuja saa sitten kuunnella työpaikalla. Eipä näillä monille reppanoilla ole vapaa-ajalla kavereita, niin työ"kaverit" on sitten siinä osassa joka joutuu kuuntelemaan noita juttuja. Parhaat on sitten näitä mitkä soittelee viikonloppuisin kännipäissään, kun ovat juttuseuraa vailla ja jutut on sitä samaa kuin aina ennenkin.

Vierailija
39/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä ei ole alkkis,mutta muuten on aivan pimeä päästään. Koko lapsuuden olen saanut kuulla, miten äitini on huomattavasti huor. joka on jakanut äässiään vähän kaikille ja miten kaikki naiset ovat niit h-alkuisia. Seksistä kotona hän puhui aina vitsaillen, sellaiseen tyyliin että seksi on vaan idiooteille ja niille h-alkuisille. Isäni oli mun suurin idoli lapsuudessa ja valitettavasti nämä kaikki asiat vaikuttivat muhun ja edelleen olen seksissä todella estynyt ja koen sen todella likaisena ja vääränä.

Vierailija
40/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä vanhemmiten ihmisissä alkaa ilmenemään kaiken näköisiä 'vikoja'. Jotkut jumiaa historiassaan kokemaansa vääryyteen tai sitten erikoiset luonteen piirteet nousevat voimallisesti esiin. Esim. aika useat vanhemmat naiset kokevat oikeudekseen selittää jokaiselle vastaantulijalle oman terveyshistoriansa.

Hieman pitää ymmärtää, mutta ihan kaikkea sontaa ei tarvitse sentään sietää. Oma isä alkoi vanhemmiten kiroilemaan selvästi enemmän, ja häntä jouduin asiasta huomauttamaan, kun omat lapset olivat pieniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä