Lapsiperheelle kiva asuinalue pk-seudulta
Niinhän siinä kävi, että työt siirtyvät keväällä Helsinkiin, ja muutto on edessä. Nyt on hyvät vinkit kultaakin kalliimpia. Mistä löytää mukava, turvallinen ja järkihintainen asuinpaikka 5-henkiselle perheelle? Kaksi päiväkoti-ikäistä + yksi koululainen, vanhempien työpaikat ydinkeskustassa / Pasilassa. Kiitos avustanne!
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:46"]Jos mitenkään mahdollista, älkää muuttako tänne. Yrittäkää etsiä toiset työpaikat kotiseudulta. Täällä eläminen on kallista ja ankeaa. Ihmiset on epäystävällisiä ja piirit on pienet eikä niihin päiväkodissa muodostuneisiin porukoihin oteta uusia jäseniä. Nuoleskelua arvostetaan eikä tervehdyksiin vastata, jos et kuulu "piireihin". Kymmenen vuotta olen täällä asunut ja sinä aikana olen saanut yhden kaverin (eikä hänkään ole täältä kotoisin). Terveiset pääkaupunkiseudulta. [/quote] AI mulla sama kokemus Lohjalta.
[/quote]
Lohja onkin kamala paikka, ihmiset siellä ovat olevinaan niin helsinkiläisiä ja siis aivan kamalan ankea ja mielenkiinnoton paikka. Tunnen kyllä yhden kivan lohjalaisen.
Höh. Minä tykkään Lohjasta. Hyvät koulut, kaunista, loistavat harrastusmahdollisuudet lapsille!
Lohjalaisetko helsinkiläisiä? Ööh ei. Ovat todella ylpeitä lohjalaisuudestaan. Mikä on hämmästyttävää ja liikuttavaakin. Lohjan ainoa hyvä puoli on Turun moottoritien läheisyys, eli sieltä pääsee Espoon ikealle 17 minuutissa myötätuulessa kuivalla kelillä.
Voin suositella hinta/sijaintisuhteella Konalan pientaloaluetta. Täällä on meneillään sukupolvenvaihdos, taloja/rivareita tasaiseen myynnissä. Omamme maksoi 2v sitten alle 400 000, valmiiksi remontoitu kokonaan. Vielä parempi on pitäjänmäki, tosin myös kalliimpi, jonka asemalta keskustaan 12 min junalla. Täältä saa ensin kävellä 10-15min sinne pitskun asemalle. Ei seutulippuja, hyvät palvelut lähellä. Munkka on kallis, Pirkkolakin kalliimpi. Olen meri-ihminen, jos ei olisi rahasta kiinni niin Lauttasaari tai Munkan seutu.
Vantaan Ilolan sijainti loistava !
Päiväkodit + koulut + ensi kesänä myös junalla yhteys keskustaan... lisäksi kohtuuhintaiset asunnot.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:52"]Höh. Minä tykkään Lohjasta. Hyvät koulut, kaunista, loistavat harrastusmahdollisuudet lapsille!
[/quote]
Rumaa, kauneimmalla paikalla kamala tehdas, vain yksi lukio, harrastaa voi jos ei halua edetä kovin pitkälle missään.
Millä kauneimmalla paikalla? Mikä tehdas? Lukioonhan voi hyvin kulkea pk-seudulle, jos lyseo ei riitä. Eikä kai harrastuksen ole tarkoituskaan olla kuin harrastus.
Vantaalta ehkä kivistö ja itä-hakkila jos haluatte kohtuullisen uutta asuntoa.
Vantaalla uuden junaradan myötä paljonkin sopivia alueita.
Tuolla budjetilla aika kauas joudutte jos jokaiselle lapselle haluaa omat huoneet ja siisti asunto
Suosittelen lämpimästi Kirkkonummea, tolla budjetilla saa mukavan kodin isommallekkin perheelle esim mainitsemastasi Sepänkankaasta. Masala myös hyvin lapsi ystävällistä aluetta (vaikka joku siitä toisin mainitsikin). Masalassa on ollut ennen huono maine, mutta ei taida enään mainettansa pystyy kantamaan. Joka paikassa varmasti on omat haasteensa, mutta varmasti jotain lapsiystävällisyydestä kertoo myös Kirkkonummen ainoa asukaspuisto, joka sijaitsee masalassa. Kannattaa katsella yös kirkkonummen muita alueita, paljon hyviä ja luonto ainakin lähellä. Hyvät liikenneyhteydet sekä Helsinkiin että espooseen, joten ei välttämättä tarvitse olla kahta autoa perheessä. Onnea uuden kodin metsästykseen, ja mukavaa uutta vuotta 2015!
Kiitos vinkeistä! Valinnanvaraa näyttäisi olevan runsain mitoin. Uutena vuotena sitten uuden kodin metsästykseen!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:18"]Järvenperä, on rauhallista
[/quote]. Kaikki ei varmaan tiedä että se on Espoossa ja Kauniainen lähellä.
Ei pahaa sanaa Olarista. Paljon päiväkoteja ja lapsiperheitä, hyvät yhteydet, iso Keskuspuisto vieressä. Rauhallista ja turvallista ja kohtuuhintaista.
Munkasta aivan turha haaveilla muuta kuin kerrostalokämppää tuohon hintaan, plus Pasilaan ihan paskat julkiset yhteydet. Ogelista jos irtoaa hyvä kämppä niin ainakin sieltä pääsee junalla. Oulunkylän kohdalla pitää olla vähän tarkempi siitä, millaiselle alueelle osuu. Tapanilan ja Malminkin suunnalta löytyy kivoja alueita, mutta vastaavasti tosi karseita(ainakin Malmilta).