Siis ihanko oikeasti SOHVAN hävittämisestä Sortti-asemalla on maksettava 26.50 €/m3?
https://julkaisu.hsy.fi/jatehuollon-hinnasto-2021.html#cGAckm4ASy
En enää ihmettele, että niitä on levähdyspaikkojen vieressä. Ruotsissa tämä on täysin ilmaista. Ja turha mainostaa, että myy tai vie kierrätyskeskukseen, jotka itse päättävät, mitä ottavat vastaan --- en halua sinne lähteä arvuuttelemaan kelpaako vai ei.
Kommentit (65)
Kääri kelmuun ja tulosta tekaistu kallis kuitti siihen kelmun alle ja vie jonkun vuokrakerrostalon alaoven eteen. Minuutin kuluttua sen on joku kantanut kotiinsa.
Vie vain sinne metsätien varteen niin kuin muutkin köyhät.
Vierailija kirjoitti:
20 e sohvan kierrätyksestä on liikaa jos sohva on maksanut satoja euroja?
Siis onhan se hinta yli 50 €, ja jonkun opiskelijan sohva on alunperinkin ollut ilmainen. Kyllä ne pilkotaan paloiksi ja sekajätteeseen.
Mä olen samaa mieltä, sorttiasemat on jostain syystä kalliimpia kun kehyskuntien jäteasemat. Ihan kaikissa jätteistä. Lisäksi esim. puun hävittäminen on ilmaista 20 km päässä Vihdin jäteasemalla, Ämmässuolla ei ole. Lisäksi esim. Karkkilassa jäteasema on auki lauantaisin, pk-seudun sortit ei. Eli kallista ja huonoa palvelua tarjolla, ja sitä paitsi ihmiset muuttaa yleensä viikonloppuisin ja siinä samalla olisi se paku käytössä, ei vaan sorttiasemat ole auki.
Ja ihan ympäristösyistä sorttiasemat pitäisi kustantaa verovaroilla, loppuisi se luontoon / taloyhtiön kellarikäytävään dumppaaminen. Tai sitten vaan kaikkien uusien tuotteiden hintaan mukaan se jätemaksu, näinhän esim. sähkölaitteissa on jo.
20 e sohvan kierrätyksestä on liikaa jos sohva on maksanut satoja euroja?