Suomalaiset suklaarasiat: Fzaer vs. Panda
Mää nii kauhia pal ihmettelen Fazerin suklaarasiaa; siinä on 8 laatua konvehtia, ja kahdeksasta viisi on jonkun sortin caramelia tai toffeeta. Tykkään oikeastaan Fasun rasiasta vain karpalosta ja minttutryffelistä. Panda on monipuolisempi.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:01"]
Sain lahjaksi lidlistä ostetun pienen konvehtirasian. Tiedän että oli ollut kallis, lähemmäs 10e, mutta aivan loistavan makuisia kaikki!!!! Makuina oli mm cointreau, shamppanja jne. Ihana oli...
[/quote]
Jos en olisi saanut jo _kahta_ rasiaa juhliksia, yhtä Fasun boksia, Lindtin lootaa, pientä määrää belgialaisia konvehteja ja pätkislaatikkoa, kävisin ostamassa tuollaisen!
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:38"]Mä pidän pandasta myös enemmän. Mutta tällä palstalla se taitaa olla wt -rasia. [/quote] Jatkan vielä; pandan rasiassa kaikki maut on hyviä.
[/quote]
Ananas on kauhea. Yleinen konsesus on, että kukaan ei tykkää ananaksesta. Zabaglione on paha myös, pyörii ykkösestä vielä ananaksen kanssa kun on jo muuten kakkosta aloteltu.
Pandan juhlapöydän konvehtit on muutenkin nolo rasia, jota ei kehtaa edes kierrättää joulunpyhinä lahjana. Fazerit päätyvät kierrätettäviksi. Muita rasioita voi syödä itsekin, paitsi Budapesteja, jotka viedään töihin kierimään.
[/quote]
Ananas ja zabaglione on just parasta Pandan rasiassa, joulu ei tuu ilman niitä! Mä saan aina mun vanhemmilta Juhlapöydän konvehteja, tykkään :)
Ap
[/quote]
Ooh, ensi kerralla kun joku lykkää minulle syystä x Pandan Juhlapöydän konvehteja, kutsun sinut kylään ja syötän sinulle zabaglionet ja ananakset. :) Olet uusi konvehtirasiaystäväni.
[/quote]
Hei! Mulle kans! Kun tämä jakaantuu näin kahtia, miksi eivät tee rasioita niin että toisessa versiossa olisi kaikki ne pahat ja toisessa ananas, zabaglionet ja toffeekukat?
Miksei konvehteja myydä irtokarkkihyllyssä? Vai myydäänkö?
[/quote]
Toffeekukkia myydään, ja niitä on erillisenäkin rasiassa/pussissa paperiin käärittynä myynnissä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:58"]Ei voi olla totta... Ostaako joku näitä itselleen?? Mä sain tänä vuonna NELJÄ sellaista fazeria ja laitoin ne välittömästi kiertoon. Siis miten voi suklaa maistua niin sanoinkuvaamattoman pahalta kuin siinä boxissa.
[/quote]
Mä pystyn syömään melkein mitä tahansa. Mutta nämä.. Nämähän on ihan saatanasta. Hyi. Millaisen k-pään mielestä nää on hyvä lahja >:( minäkin sain tänäKIN vuonna useita. Olihan se taas omaa tyhmyyttäni testattava yksi ja haukattava muutamasta "konvehdista" palanen. Mutta ei, pakko oli heittää pois. Ja loput rasiat kiertoon.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:31"]
Mää nii kauhia pal ihmettelen Fazerin suklaarasiaa; siinä on 8 laatua konvehtia, ja kahdeksasta viisi on jonkun sortin caramelia tai toffeeta. Tykkään oikeastaan Fasun rasiasta vain karpalosta ja minttutryffelistä. Panda on monipuolisempi.
[/quote]
Fazer on pilattu, ja minä juuri tykkään vain niistä toffee/caramelli, paitsi en siitä yhdesä neliön muotoisesta. Karpalo ja minttu on tummaa suklaata ja siksi pahoja, roskiin menee jos en saa jollekin tyrkytettyä.
Panda on tosiaan vähän parempi, se zabaglione on aina ollu paras, ananas on hyvä, ja tietysti toffee. Suklaatryffeli ihan järkyttävän pahaa, kuka sitä karvasta sisältöä haluaisi syödä?
[/quote]
Mä taas syön normaalisti lähinnä tummaa suklaata. Mun suuhun suklaatryffeli on kyllä tosi makea, ei lainkaan karvas :)
Ap
[/quote]
Se sisus on kuin kerran suodatettua kahvinporoa, hyi helkkari! En kyllä juo kahviakaan, enkä syö mitään kahvin makuisia suklaita :)
[/quote]
Ei siinä suklaatryffelissä oo kahviaromia, ihan kaakaolle se maistuu! En mäkään niistä Fazerin kahvisuklaista tykkää, vaikka kahvia juonkin.
Ap
[/quote]
Tiedän että ei ole, mutta se koostumus näyttää siltä, ja karvas maku, voin kuvitella että se muistuttaa märkää kahvinporoa josta on se paras kahvinmaku suodattunut pois :)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:54"]
Pandasta olen aina tykännyt, en syö fazerilta edes sinistä kun en tykkää. Mutta pandan juhlapöydän rasiasta häipyy vuosi vuodelta niitä mistä olen tykännyt. Muistaako joku ne jätskitötterösuklaat? Tryffelit on onneksi vielä. Kaikki täytemintut ja sellaiset toffeet voisi hävittää, hasselpähkinätäytettä (?)tilalle.
[/quote]
Tarkotatko sä sitä kultapaperiin käärittyä tummaa suklaata vai mitä?
Ap
[/quote] joo kultapaperiin se oli kääritty, sen lisäksi syötäviä tosiaan se tryffeli ja joku pähkinä. Mikä se zabaglione on? Joku tryffelin lisäksi vielä on hyvä, mutta niiden yksien hyvien tilalle tuli ne krokantti-muro-mitkä lie. Kauheasti en tiedä kun itse en raski ostaa ja tänäkään vuonna en lahjaksi saanut kuin yhden rasian.
Pandan suklaissa on kaikissa Se sama päämaku. Eikä Se ole hyvä asia. En pidä ollenkaan.
Fatserin sininen on ehdottomasti parempaa. Näin on.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:38"]Mä pidän pandasta myös enemmän. Mutta tällä palstalla se taitaa olla wt -rasia. [/quote] Jatkan vielä; pandan rasiassa kaikki maut on hyviä.
[/quote]
Ananas on kauhea. Yleinen konsesus on, että kukaan ei tykkää ananaksesta. Zabaglione on paha myös, pyörii ykkösestä vielä ananaksen kanssa kun on jo muuten kakkosta aloteltu.
Pandan juhlapöydän konvehtit on muutenkin nolo rasia, jota ei kehtaa edes kierrättää joulunpyhinä lahjana. Fazerit päätyvät kierrätettäviksi. Muita rasioita voi syödä itsekin, paitsi Budapesteja, jotka viedään töihin kierimään.
[/quote]
Mulle voi lähettää Pandan rasiat, etenkin ananakset ja zabaglionet!
[/quote]
Fazer on pilattu, ja minä juuri tykkään vain niistä toffee/caramelli, paitsi en siitä yhdesä neliön muotoisesta. Karpalo ja minttu on tummaa suklaata ja siksi pahoja, roskiin menee jos en saa jollekin tyrkytettyä.
Panda on tosiaan vähän parempi, se zabaglione on aina ollu paras, ananas on hyvä, ja tietysti toffee. Suklaatryffeli ihan järkyttävän pahaa, kuka sitä karvasta sisältöä haluaisi syödä?
[/quote]
Minä! Suklaatryffeli on lempparisuklaani siitä rasiasta. Ei se kyllä minusta karvaalta maistu, vaan makealta (ja minä syön hyvinkin makeaa suklaata, kuten valkosuklaata usein).
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:41"]
Panda iian makea. Ei enää suklaata. Pännii ne 5eri kahvimakua samassa rasiassa. Vaikka kahvista muuten tykkäänkin. Karpalo ällö. Minttu ällö. Ananas, mansikka ja vadelmatäytteet takaisin! Paras konvehti Paradisrasian kookos, hipoo loistavuutta...
[/quote]
Mutta ne kahvimaut on Fazerissa, samoin karpalo. Mäkin tykkään ananaksesta tosi paljon, monihan niitä inhoaa. Noita Maraboun rasioita en oo juuri syönyt, mutta Maraboun suklaa on kyllä vielä makeampaa!
Ap
[/quote]
eihän Fazerissa ole kuin yksi kahvimaku? Siellä on minttua, toffeeta, karamellia, nougattia ym.
Miksei konvehteja myydä irtokarkkihyllyssä? Vai myydäänkö?
[/quote]
pandan konvehdeista sitä toffeet myydään ainakin irtokarkkipuolella (tyyliin Citymarketissa)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:41"]
Panda iian makea. Ei enää suklaata. Pännii ne 5eri kahvimakua samassa rasiassa. Vaikka kahvista muuten tykkäänkin. Karpalo ällö. Minttu ällö. Ananas, mansikka ja vadelmatäytteet takaisin! Paras konvehti Paradisrasian kookos, hipoo loistavuutta...
[/quote]
Mutta ne kahvimaut on Fazerissa, samoin karpalo. Mäkin tykkään ananaksesta tosi paljon, monihan niitä inhoaa. Noita Maraboun rasioita en oo juuri syönyt, mutta Maraboun suklaa on kyllä vielä makeampaa!
Ap
[/quote]
eihän Fazerissa ole kuin yksi kahvimaku? Siellä on minttua, toffeeta, karamellia, nougattia ym.
[/quote]
Kaksi on, joku cappucinotoffee ja latte. Ja 5/8 on toffeeta tai caramelia.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:45"]
[/quote]
[/quote]
Mä taas syön normaalisti lähinnä tummaa suklaata. Mun suuhun suklaatryffeli on kyllä tosi makea, ei lainkaan karvas :)
Ap
[/quote]
Se sisus on kuin kerran suodatettua kahvinporoa, hyi helkkari! En kyllä juo kahviakaan, enkä syö mitään kahvin makuisia suklaita :)
[/quote]
Ei siinä suklaatryffelissä oo kahviaromia, ihan kaakaolle se maistuu! En mäkään niistä Fazerin kahvisuklaista tykkää, vaikka kahvia juonkin.
Ap