Olenko outo - pelkään naapureita?
Onko muilla tälläistä:
Eli omat naapurit AHDISTAVAT yli kaiken. En uskalla mennä kunnolla suihkuun, vessaan, en siivota enkä varsinkaan kutsua esim vieraita.
Ihan siksi, että ajattelen, että naapurit voivat häiriintyä tästä. Pelkään jo niin paljon, että ajoistan jopa liikkumista siihen aikaan, kun naapurit eivät ole kotona.
Koska en halua törmätä niihin. Ja ei, munista ei ole valitettu ja olen hiljainen. Mutta se mahdollisuus, että minusta voidaan valittaa pelottaa ihan koko ajan..
Ketään muita?
Kommentit (20)
Sinulla on vakavia mielenterveysongelmia, ja tarvitset niihin apua. En tarkoita kettuilla, vaan ihan oikeasti avun hakeminen olisi parhaaksesi.
Voi kurja :(. Oletkohan masentunut? Eikö sinulla ole ketään jolle voisit jutella aiheesta? Tiedät varmaan itsekin, että sinulla on oikeus elää elämääsi, aivan kuten muillakin.
Olet todella arka. Pystytkö käymään töissä? Ehkä jotain keskusteluapua tarvitsisit.
Kyllä kotoa saa kuulua normaaleja elämisen ääniä. Ei mitään meteliä tietenkään.
Olin kylässä yötä. Emäntä hiipi ja kuiski iltamyöhällä ettei vaan naapurit häiriinny. Vessaankin hädin tuskin sai mennä. Ärsytti moinen kynnysmattoilu niin, et ilmoitin meneväni vielä suihkuun. Emännällä silmät pyöri hädissään päässä. Sanoin, et normaalit elämän äänet, vessa ja nopea suihku on ok myös yöaikaan.
Oletko elänyt ankarassa kasvuympäristössä, pelännyt, tullut tuomituksi ilman syytä...
Voit sinä tehdä noita asioita ihan normaalisti. Liika pelko pois. Ei kukaan valita jos käyt suihkussa, jos valittaisi sä voitat sen jutun todennäköisesti, koska siellä on pakko käydä. Tuskin putki huutaa kuin hinaaja. Ei ole pakko kutsua vieraita ja voihan se olla iltapäivällä. Äänen tasoa voi säätää.
Naapureiden pelko on viisauden alku.
Koitan tässä vastailla kysymyksiin:
oo, tiedän itsekin järjen tasolla ettei käytökseni ole normaalia. En vain voi tälle mitään. Taustalla on vuosikausien masennus/muita ongelmia, joita ei ole koskaan diagnositu eikä hoidettu.
Eikä ole ketään, kenelle voisin tästä puhua. Perheelle olen yrittänyt vähän, eivät ymmärrä. Enkä esim liikkumistani naapurien poissaollessa ole kertonut, menisi varmasti jo heistä yli:(
Töissä en käy, olen vuosia ollut (fyysisen sairauden takia) sairaslomalla ja työelämän ulkopuolella. Ja olisikin Provo, ei ole kivaa elää näin.
Ap
On eri asoa jos jossain on ongelmia tai jos yritetään ongelmasta tehdä ongelma
Sä et uskalla mennä pissalle, ja mun talossa kuunnellaan musaa bassot pomppien ja huutopuhutaan kellonaikaan katsomatta. Vaikka kaikki täällä varmasti tietää, kuinka huono äänieristys täällä on.
Eihän tuolla tavalla kukaan voi elää. Se rupeaa pidemmän päälle taatusti kiristämään pinnaa ja hajottamaan psyykettä. Apua kannattaa hakea.
Mun yks tuttu alkoi pelätä naapureitaan. Oli psykoosi. Kannattaa mennä heti lääkäriin ennen kuin pahenee, oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Tämän aloituksen kirjoittaja on ääliö. Kuten myös tähän osallistuneet, paitsi minä. Noin typeriä en kirjoittele ikinä. Olette surkimyksia ja pervojakin vielä. Phyi.
Kuka muka kaipaa tuollaisia kommentteja? Onnea sinulle, jos on oikeasti noin paljon varaa haukkua ihmistä, joilla on (ilmeisesti) mt-ongelmia. Ja niitä, jotka yrittävät auttaa tätä. Karma voi sitten iskeä meihin kaikkiin, muista se kun huutelet tuollaisia...
Vierailija kirjoitti:
Mun yks tuttu alkoi pelätä naapureitaan. Oli psykoosi. Kannattaa mennä heti lääkäriin ennen kuin pahenee, oikeasti.
Oikeasti? Miten se tapahtui ja miten tuttavasi kävi? Nyt alkoi huolettaa. Pakko kai mennä johonkin käymään?
Ap
Sama täälä. Hankala tehdä ihan normaaleja asioita, kun pelkää, että joku naapuri valittaa
Kuulostat ap siltä, että sulla on todella suuri puute eräästä asiasta...
16-vuotias teinityttö sai kerrankin kunnolla isoa patukkaa takapuoleen, ja siitäkös se blondi ritsa tykkäsi!
On niitä muitakin, minun naapurini ei halua tulla asunnostaan ulos jos huomaa, että rappukäytävässä on joku, vetäytyy kämppäänsä takaisin, jonkinlainen estohan tuo on.
9 vuotta naapuruutta takana
Miksi?
Ei sen pitäisi häiritä että menet vessaan yms.