Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3. lapsi tulossa, kaikki saaneet alkunsa ns. yhdellä yrittämällä

Vierailija
30.12.2014 |

ja kaksi heistä vieläpä päivänä, jolloin raskautuminen on erittäin epätodennäköistä. Ainoastaan keskimmäinen lapsi on ajoitettu ovispäivään, josta tärppäskin heti, koska haluttiin tietty ikäero esikoiseen. 

Tiedän todellakin olevani onnekas että olen raskautunut näin helposti, koska kaikilla asia ei ole samoin. Ja siksipä välttelenkin asiasta puhumista tai puhun siitä vain kysyttäessä, koska olen huomannut että asia on monelle herkkä asia. Tavallaan tuntuu välillä siltä että joudun "pyytelemään anteeksi" sitä että raskauden helposti.

Nyt olenkin jo puhunut neuvolassa että heti jälkitarkatuksen jälkeen haluan sterilisaation, koska lapsilukumme on täynnä. Ja tuntuu etten tätäkään asiaa voi hirveästi ympärilläni puhua. Ja en tietty koe tarvetakaan puhua, pointti vain se että tämmöisiäkin tuntemuksia/kokemuksia voi monella olla joille raskaaksi tulo ei ole vaikeaa, vaan suorastaan vähän liiankin helppoa. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:02"]

Täytyypä ihan mielenkiinnosta kysäistä, että ovatko ap lapsesi jompaa kumpaa sukupuolta vai molempia? Mun lähipiirissä on aika paljon tapauksia, että pojat saavat alkunsa melkein heti kun aletaan yrittää, mutta tyttöjä yritetään pidempään. Myös meillä mennyt näin: eka kerralla tärppäsi ihan heti (tulos poika), toisella kertaa ehdittiin yrittää urakalla melkein vuosi, tuloksena tyttö. Ehkä toki sattumaa, mutta kiinnostaa silti.

[/quote]

Molempia löytyy. Ensimmäinen (juuri ennen kuin menkat olisi pitänyt alkaa) sekä ovispäivään ajoitettu on poikia. Tämä kolmas on tyttö, joka saanut alkunsa "varmoina päivinä" eli seuraavana päivänä kun menkat loppui.

-ap

Vierailija
22/24 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:02"]Täytyypä ihan mielenkiinnosta kysäistä, että ovatko ap lapsesi jompaa kumpaa sukupuolta vai molempia? Mun lähipiirissä on aika paljon tapauksia, että pojat saavat alkunsa melkein heti kun aletaan yrittää, mutta tyttöjä yritetään pidempään. Myös meillä mennyt näin: eka kerralla tärppäsi ihan heti (tulos poika), toisella kertaa ehdittiin yrittää urakalla melkein vuosi, tuloksena tyttö. Ehkä toki sattumaa, mutta kiinnostaa silti.
[/quote]meillä yksi "vahinko"tyttö ja yksi ekasta kerrasta alkunsa saanut. Poikaa yritettiin vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa...mulla ekaa lasta tehtiin 13 vuotta ja toista 1 yö

Vierailija
24/24 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:02"]Täytyypä ihan mielenkiinnosta kysäistä, että ovatko ap lapsesi jompaa kumpaa sukupuolta vai molempia? Mun lähipiirissä on aika paljon tapauksia, että pojat saavat alkunsa melkein heti kun aletaan yrittää, mutta tyttöjä yritetään pidempään. Myös meillä mennyt näin: eka kerralla tärppäsi ihan heti (tulos poika), toisella kertaa ehdittiin yrittää urakalla melkein vuosi, tuloksena tyttö. Ehkä toki sattumaa, mutta kiinnostaa silti. [/quote] En ole ap. Mutta eipä tota asiaa voi "yleistää". Meillä ekaa lasta "tehtiin" kauan ja tuli tyttö, toinen lapsi sai alkunsa muutaman kuukauden yrityksen jälkeen ja on poika :) Ja eikö kaikki raskaudet ala "kerrasta?!" Hedelmöitys ei taida "jatkua seuraavalla" yhdyntä kerralla. Heh joo, hauskaa :) Tsemppiä kaikille yrittäville ja onnea raskauksiin ja vanhemmuuteen.

[/quote]

Joo, kaikki raskaudet alkaa toki kerrasta. Mutta hmm... oon ymmärtänyt (ja sorry, en millään jaksa etsiä mitään linkkiä!), että tyttösiittiöt selviytyy paremmin naiskehossa, jonka olosuhteet on vähemmän otolliset raskaudelle (esim. nälkävuosina syntynyt tilastollisesti enemmän tyttöjä) ja poikasiittiöt puolestaan jyrää, jos kohdun ja kehon olosuhteet on raskaudelle hyvin optimaaliset (esim. paljon limaa kohdussa, äidillä runsasproteiininen ruokavalio). Näin olen siis mielessäni olettanut, että silloin kun olosuhteet raskaudelle olisi syystä tai toisesta kehossa vähän heikommat, raskautuminen kestäisi kauemmin ja lopulta kun onnistuisi, todennäköisyys sille että tyttösiittiö olisi voittanut kisan olisi yli 50. Ja vastaavasti, jos olosuhteet olisi hyvin optimaaliset, raskaus alkaisi todnäk pian ja todennäköisyys poikaraskaudelle olisi hieman korkeampi.

Jotenkin näin olen siis itselleni yrittänyt selittää sitä, miksi lähipiirissä ollut paljon ekasta yrityskierrosta alkaneita poikaraskauksia, ja vastaavasti pidempää yritystä vaatineita tyttöraskauksia. Mutta tämä siis tosiaan ihan omaa mutu-päätelmää, eikä ilmeisesti ainakaan tämän ketjun perusteella pidä paikkaansa.

t. se joka asiaa alunperin kyseli 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi