Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luxenburg laillisti kannabiksen

Vierailija
25.10.2021 |

Mitä ajatuksia tämä herättää palstalla?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008353453.html

Kommentit (972)

Vierailija
301/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Maksetaanko sulle tästä jankkaamisesta palkkaa vai miten jaksat suoltaa samaa paskaa ihan jatkuvasti? Useimmat trollit vähän vaihtelee niiden provoja.

Kerroit aiemmin, että soitat monia soittimia. Mainitsetko muutaman?

Kitara, basso, didgeridoo, hang

aleksis laihokin soitti kitaraa mutta viina tuhosi uran, soittotaidon ja tappoi lopuksi soittajankin.

ja samasta bändistä latvala sai kenkää viinan takia.

Vierailija
302/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkekannabista Tanskasta

https://yle.fi/uutiset/3-11140970

.

Tanskaan nousee jättimäisiä halleja, jotka täytetään kannabiksella – Kanadalaisfirmat valtaavat nyt Euroopan markkinoita ja tähtäimessä on myös Suomi. Euroopan laillisten lääkekannabismarkkinoiden arvon arvioidaan kasvavan miljardeihin euroihin lähivuosina.

.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Lääkekannabis

.

https://yle.fi/uutiset/3-10650937

EU-parlamentti haluaa lääkekannabiksen Kela-korvauksen piiriin

.

Parlamentti kehottaa EU-komissiota ja jäsenvaltioita käsittelemään esteitä, jotka haittaavat kannabiksen käyttöä lääkinnällisiin tarkoituksiin.

Parlamentti huomauttaa lauselmassaan, että "on todisteita siitä, että kannabis tai kannabinoidit voivat olla tehokkaita ruokahalun parantamisessa ja painonmenetyksen estämisessä hivin/aidsin yhteydessä ja että ne voivat helpottaa mielenterveyden häiriöitä, kuten psykoosia ja Touretten oireyhtymää, ja lieventää epilepsian sekä Alzheimerin taudin, niveltulehduksen, astman, syövän, Crohnin taudin ja glaukooman oireita ja pienentää liikalihavuuden ja diabeteksen riskiä ja lievittää kuukautiskipuja".

.

https://www.duodecimlehti.fi/duo80438

"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."

.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…

"Nämä ovat maailman viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa."

.

https://www.hs.fi/talous/art-2000007594512.html

”Neljä osavaltiota (lisää) hyväksyi kannabiksen viihdekäytön Yhdysvalloissa.”

.

Kannabiksen kieltolain maailmaan lanseerannut valtio on itse jo suurelta osin kieltolaista luopunut, koska se ei ole toiminut. Ainoa hyötyjä on ollut ammattirikollisuus.

.

DEA poistanut valheita kannabiksesta nettisivuiltaan.

http://www.safeaccessnow.org/iqa_victory

.

“DEA:n tekemät yleisten myyttien korjaukset kotisivuillaan voi olla merkki Washingtonin umpikujan avautumisesta. Tämä on voitto kaikille kansakunnan kannaboosta käyttäville potilaille, joille kannaboos merkitsee helpotusta vakavaan sairauteen. Liittovaltio myöntää nyt, että kannaboos ei ole porttihuume, ei aiheuta aivovaurioita eikä psykooseja. Vaikka kamppailu kannabooksen ympärille lyödyn stigman poistamiseksi ei ole läheskään ohi, on tämä yksi merkittävä askel", ASA:n toiminnanjohtaja Steph Sherer selittää.

.

https://www.verkkouutiset.fi/nuorisojarjestot-kannabiksen-laillistaminen...

.

Nuorisojärjestöt: Kannabiksen dekriminalisointi vastuullista. Kannabiksen käytöstä tai hallussapidosta ei tule rangaista, vaativat viiden puolueen nuorisojärjestöt.

.

https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html

Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja

.

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725

Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa

.

https://yle.fi/uutiset/3-11038972

DW: Merkelin puolue CDU harkitsee kannabiksen laillistamista Saksassa

CDU:n tiedottaja sanoi perjantaina, että kannabiksen käyttö voitaisiin vapauttaa ja sen jakelu ottaa hallintaan.

.

https://www.stara.fi/2021/09/10/italia-sallii-kannabiksen-kotikasvatuks…

"Italia sallii kannabiksen kotikasvatuksen omaan käyttöön."

.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c934ee02-ca8a-470e-89bc-76389cf6563d

"Antaa kaikkien kukkien kukkia – kannabiksen laillistus etenee maailmalla."

.

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995).

Kannabis siis vähähaittaisin. Niinhän se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Maksetaanko sulle tästä jankkaamisesta palkkaa vai miten jaksat suoltaa samaa paskaa ihan jatkuvasti? Useimmat trollit vähän vaihtelee niiden provoja.

Neljä ei ole "monia". Vaikka siis oikeasti osaisit edes noita soittaa, mutta kun niitäkin osaat soittaa vain mielikuvituksessasi.

Vierailija
304/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi "soittajapoika". Mitä mieltä olet allaolevasta väitteestä improvisaatioon liittyen:

"Jazzissa mikä tahansa on mahdollista, rock-musiikissa rajatumpaa yleensä tempon vuoksi ja pop-musiikissa käytännössä mahdotonta."

Vierailija
305/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt asian eteen mitään koska miksi rupeaisin aktivistiksi asian puolesta joka ei ole minulle erityisen tärkeä? .

Eli kuluttelet täällä siis lähinnä vain muiden aikaa?

Eipä näytä itseäsikään paljon hävettävän.

Itse olen ollut jo päivän töissä. Sinulla ei varmaan sellaisia kiireitä ole.

Teen samalla.

Vierailija
306/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt asian eteen mitään koska miksi rupeaisin aktivistiksi asian puolesta joka ei ole minulle erityisen tärkeä? .

Teen samalla.

Uskotko itse olevasi jossain töissäkin?

Vierailija
307/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä ei ole "monia". Vaikka siis oikeasti osaisit edes noita soittaa, mutta kun niitäkin osaat soittaa vain mielikuvituksessasi.

Pyysit mainitsemaan muutaman. Itse et ole maininnut yhtäkään soitinta joten päättelen, ettet sinä osaa soittaa yhtään mitään.

Vierailija
308/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysit mainitsemaan muutaman. Itse et ole maininnut yhtäkään soitinta joten päättelen, ettet sinä osaa soittaa yhtään mitään.

Kuvitteletko oikeasti osaavasi soittaa, vai tiedätkö itsekin että taas vain valehtelet?

Vierailija
309/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa Pete! Hyvin sä vedät. Ha ha ha!

Vierailija
310/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän muita soittimia vielä soitat, jos tuossa oli vain muutama?

Vierailija
311/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen samalla.

Älä polta enää, näet todellisuuden paremmin.

Vierailija
312/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen samalla.

Älä polta enää, näet todellisuuden paremmin.

Kerrotko vielä mitä "töitä" teet? Koodaat varmaan jotain "peliä"?

Vierailija
313/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

CNN: n uutissivuilta voitte käydä lukemassa, mitä kannabiksen käytöstä siellä sanotaan. Asiasta löytyy artikkeleita, eivätkä ne ole kaunistelevia.

Suomessa media antaa kannabiksesta vaarattoman ja kaunistellun kuvan. Tosi asiassa se on pilannut monen elämän.

Vierailija
314/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa media antaa kannabiksesta vaarattoman ja kaunistellun kuvan.

Enpä ole sellaista missään nähnyt. Laitatko linkin?

Vierailija
315/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis pilasi aikuisen lapseni elämän. Alkoi teini-iässä ja poika alkoi etääntymään nopeasti eikä sitä kohta enää tunnistanut samaksi ihmiseksi. Hoitojaksoja ja psyk. osastoreissuja on ollut useita, mutta tuo riippuvuus voi olla paljon vahvempi kuin annetaan ymmärtää. Kiroan sitä päivää, kun ennen niin aurinkoinen poika meni koskemaan tuohon kamalaan huumeeseen.

Vierailija
316/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi asiassa se on pilannut monen elämän.

Kannabistahan lapsensa mielisairaiksi pahoinpidelleet narsistit aina tosiaan syyttävät. Jos siis lapsi kannabista on jossain vaiheessa edes vähän käyttänyt. Mutta jos taas tuhoaa elämänsä viinalla kuten vanhempansakin tekivät, se ei ketään kiinnosta.

Vierailija
317/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabis pilasi aikuisen lapseni elämän. Alkoi teini-iässä ja poika alkoi etääntymään nopeasti eikä sitä kohta enää tunnistanut samaksi ihmiseksi. Hoitojaksoja ja psyk. osastoreissuja on ollut useita, mutta tuo riippuvuus voi olla paljon vahvempi kuin annetaan ymmärtää. Kiroan sitä päivää, kun ennen niin aurinkoinen poika meni koskemaan tuohon kamalaan huumeeseen.

Että sellainen valistussatu syntyi sitten tällä kerralla.

Vierailija
318/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän muita soittimia vielä soitat, jos tuossa oli vain muutama?

Vierailija
319/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla kieltolaki auttoi "poikaasi"?

Vierailija
320/972 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että vähän on nyt muutakin käytetty kuin kannabista.

Onneksi suuri osa ei enää kokeile lainkaan kannabista ennen kovia huumeita.

Ketju on lukittu.