Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on täysi autoetu ja sähköauto, niin kuka maksaa sen auton tankkaamisen kotona?

Vierailija
25.10.2021 |

Aiemmin auto tankattiin firman kortilla, mutta mites nyt kun sitä pitäisi ladata myös kotona. Onko jollain kokemusta, siitä kompensoidaanko tuota jotenkin?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysautoedussa työnantaja maksaa kaikki auton kulut. Puhu asiasta työnantajan kanssa.

Vierailija
22/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36348 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauton lataamiseen kuluu energiaa keskimäärin noin 2800 kwh/vuosi, mikä keskimääräisellä sähkön hinnalla (0,15 eur/kwh) on noin 420 euroa vuodessa. Aika moni varmaan jaksaa täytellä latauspäiväkirjaa ja laskuttaa tuon työnantajalta, jos siihen on mahdollisuus.

0,15 €/kWh on aika huono soppari. Lisäksi tässä oletetaan kaiken latauksen tapahtuvan kotona, mikä ei varmaankaan pidä paikkaansa useimmilla sähköautoilijoilla.

Mutta joo, excel-kirjanpidolla ja matkalaskuilla tuosta varmaankin selvitään.

Onhan noita älylatureita tarjolla useammaltakin firmalta joista laskut lähtee suoraan oikeisiin osotteisiin eikä tarvitse itse excelöimään lähteä. 

Niin. Kysymys oli siitä, kuka maksaa eikä siitä, ketä verotetaan lataussähkön myyntivoitosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä autoa ennenkään kotona tankannut. Siihen muuten valtion pitääkin puuttua, tuohon kotilataamiseen eli sitten bensa-autoilijoidenkin pitää tasavertaisuuden vuoksi saada laittaa oma pumppu pihaan.

Vierailija
24/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kompensoida erikseen, ellei pysty erittelemään auton latauksen kuluja muista kuluista.

Näin on. Ellei hommaa eri mittaria auton lataamista varten, kyse on siitä  ettei vaan ryhdytä lämmittämään saunaa työnantajan piikkiin, monia nimittäin houkuttaisi se mahdollisuus!

Vierailija
25/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei firman läppärin lataamisesta ja käytöstä kotona myöskään makseta.

Vierailija
26/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kompensoida erikseen, ellei pysty erittelemään auton latauksen kuluja muista kuluista.

Näin on. Ellei hommaa eri mittaria auton lataamista varten, kyse on siitä  ettei vaan ryhdytä lämmittämään saunaa työnantajan piikkiin, monia nimittäin houkuttaisi se mahdollisuus!

Mieleen tulee esim nyk. pääministeri…

Vierailija
27/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tästä ole jo esimerkkejä veronalaisesta tulosta, kun kiinteistönvälittäille maksettiin "kilometrikorvauksìna" osa palkasta?

Vierailija
28/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei firman läppärin lataamisesta ja käytöstä kotona myöskään makseta.

Työhuonevähennys... Lisäksi saat vähentää työvaatteiden huollosta aiheutuvat kustannukset.

Vierailija
29/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täys ja käyttöero esim id3 on 115e, joten puhutaan kymppien rahallisesta erosta vuositasolla. Maksaako vaivan?

Vierailija
30/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se "vapaakäyttöetu" silloin kun "juotuu" lataamaan kotona?

Vierailija
31/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton akustoahan voi käyttää myös kodin "virtalähteenä" eli lataa auton täyteen työpaikalla ja kytkee kotiintullessa auton talon verkkoon ja lämmittää saunan sitten työnantajan sähköllä. Toimii se noinkin, mutta mitähän verottaja tähän sanoo?

Vierailija
32/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36348 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauton lataamiseen kuluu energiaa keskimäärin noin 2800 kwh/vuosi, mikä keskimääräisellä sähkön hinnalla (0,15 eur/kwh) on noin 420 euroa vuodessa. Aika moni varmaan jaksaa täytellä latauspäiväkirjaa ja laskuttaa tuon työnantajalta, jos siihen on mahdollisuus.

0,15 €/kWh on aika huono soppari. Lisäksi tässä oletetaan kaiken latauksen tapahtuvan kotona, mikä ei varmaankaan pidä paikkaansa useimmilla sähköautoilijoilla.

Onhan noita älylatureita tarjolla useammaltakin firmalta joista laskut lähtee suoraan oikeisiin osotteisiin eikä tarvitse itse excelöimään lähteä. 

Niin. Kysymys oli siitä, kuka maksaa eikä siitä, ketä verotetaan lataussähkön myyntivoitosta.

Ja siihen tuo on vastaus. Sähkölasku älylaturin käyttämistä kilowattitunneista lähtee autoedun antaneelle firmalle, jos niin sovitaan. 

Vierailija
33/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36348 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siihen tuo on vastaus. Sähkölasku älylaturin käyttämistä kilowattitunneista lähtee autoedun antaneelle firmalle, jos niin sovitaan. 

Tietääkö se älylaturi sähkön hinnan, eli sen millainen sopimus esim. minulla on?

Vierailija
34/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tulee joka tuutista. Palkkatulo. Autoetu ja vielä sen kuluttamasta sähköstäkin ropisee rahaa tilille. Bonukset päälle.

Vierailija
35/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nää mitään syytä ladata sitä kotona, ellei sitten itse lataile huvikseen.

Vierailija
36/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajansäästö on aika hyvä syy. Auto latautuu samalla kun itse nukut.

Vierailija
37/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hyödyt lataamalla sitä kotona.

Vierailija
38/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hyödyt lataamalla sitä kotona.

Ajallisesti kyllä, en rahallisesti.

Vierailija
39/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa tulee joka tuutista. Palkkatulo. Autoetu ja vielä sen kuluttamasta sähköstäkin ropisee rahaa tilille. Bonukset päälle.

Autoetu on kyllä verotettavaa joten se vähentää palkkatuloa.

Vierailija
40/45 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoetu on kyllä verotettavaa joten se vähentää palkkatuloa.

Eikun se lisää verotettavaa tuloa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi