Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3kk työttömänä ja mielenterveys menee

Vierailija
30.12.2014 |

Tuntuu, että on ihan lamaantunut. Viettää päivät katsoen elokuvia ja sarjoja. Välillä käy ehkä salilla ja ulkoilee. Sosiaalisia suhteitakaan ei oikein ole. Todella masentavaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi uudet kujeet.
Toivon kaikille työttömille onnea työnhakuun!

Vierailija
2/53 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:02"]Uusi vuosi uudet kujeet.
Toivon kaikille työttömille onnea työnhakuun!
[/quote]
Kiitos, sitä tarvitaan :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimmäiseksi, lopeta netissä ja varsinkin tällä palstalla notkuminen. Toisekseen tee itsellesi rutiinit viikolle. Esim. Herätys klo 6.30, lenkille/salille, sen jälkeen etsi netistä työpaikkoja ja kirjoita hakemuksia klo 12 asti, lounastauko, iltapäivällä verkostoidu LinkedInnissä. Klo 16 lopetat hommat. Eli ihan kuin tekisit normaalisti töitä. Toimi ainakin itselläni erinomaisesti. Ei meinannut pää hajota missään vaiheessa työttömyyden (4 kk) aikana, kun koin tavallaan koko ajan tekeväni töitä hakemalla töitä.

Vierailija
4/53 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä notkumisella tarkoitan siis kaikkea turhaa (av, iltasanomat

Vierailija
5/53 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:16"]Heti ensimmäiseksi, lopeta netissä ja varsinkin tällä palstalla notkuminen. Toisekseen tee itsellesi rutiinit viikolle. Esim. Herätys klo 6.30, lenkille/salille, sen jälkeen etsi netistä työpaikkoja ja kirjoita hakemuksia klo 12 asti, lounastauko, iltapäivällä verkostoidu LinkedInnissä. Klo 16 lopetat hommat. Eli ihan kuin tekisit normaalisti töitä. Toimi ainakin itselläni erinomaisesti. Ei meinannut pää hajota missään vaiheessa työttömyyden (4 kk) aikana, kun koin tavallaan koko ajan tekeväni töitä hakemalla töitä.
[/quote]
Mistä hitosta joku kaivaa oikeasti niin paljon avoimia työpaikkoja (joihin kannattaa hakea) että saa päivät pitkät kulutettua hakemusten kirjoittamiseen? Taitaa oletuksena olla että asuu kehäkolmosen sisäpuolella?

Vierailija
6/53 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta sykettä nostavaa liikuntaa enemmän. Mäkin joudun nyt oleen vaan kotona päivät pitkät, mutta rankka liikunta torjuu näköjään masennusta. 

Vierailija
7/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee huomenna työttömyyttä tasan 3kk täyteen. Välillä hyviä ja välillä huonompia jaksoja. En ikinä oo ollut työttömänä ennen ku nyt. Liikunnalla mäkin yritän pitää mieleni ees vähän virkeämpänä. Välillä vaan tuntuu että näinköhän sitä koskaan enää työllistyy. Tsemppiä sulle ap!

Vierailija
8/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen täysin. Sympatiatsempit teille!

Vierailija
9/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti hakeutua hoitoon, kun sitä on nykyään mielenterveysongelmiin tarjolla. Nykyään on tarjolla monia tehokkaita lääkkeitä, kuten diapamit ja neuroleptit, joiden avulla voit hoitaa horjuvan mielenterveytesi kuntoon.

T. psyk. sh

Vierailija
10/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:36"]

Kannattaa ehdottomasti hakeutua hoitoon, kun sitä on nykyään mielenterveysongelmiin tarjolla. Nykyään on tarjolla monia tehokkaita lääkkeitä, kuten diapamit ja neuroleptit, joiden avulla voit hoitaa horjuvan mielenterveytesi kuntoon.

T. psyk. sh

[/quote]

Kommentti oli varmaan vitsi. Työttömyyskriisiin auttaa vain työllistyminen. Et yksinkertaisesti millään lailla voi käsittää työlle omistautuvan ihmisen tunteita silloin, kun tältä viedään väkisin työ. Sitä voisi verrata siihen, että juoksijalta amputoidaan toinen jalka. Tai suurperheen haluava diagnosoidaan lapsettomaksi.

Vierailija
11/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:36"]Kannattaa ehdottomasti hakeutua hoitoon, kun sitä on nykyään mielenterveysongelmiin tarjolla. Nykyään on tarjolla monia tehokkaita lääkkeitä, kuten diapamit ja neuroleptit, joiden avulla voit hoitaa horjuvan mielenterveytesi kuntoon.

T. psyk. sh
[/quote]

Et varmaan ite oo ollut työttömänä, niin et näistä tuntemuksista mitään tiedä. Heti vaan ollaan nappia tyrkyttämässä.
Niin ja LÄÄKÄRI ne napit määrää.

Vierailija
12/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:36"]Kannattaa ehdottomasti hakeutua hoitoon, kun sitä on nykyään mielenterveysongelmiin tarjolla. Nykyään on tarjolla monia tehokkaita lääkkeitä, kuten diapamit ja neuroleptit, joiden avulla voit hoitaa horjuvan mielenterveytesi kuntoon. T. psyk. sh [/quote] Et varmaan ite oo ollut työttömänä, niin et näistä tuntemuksista mitään tiedä. Heti vaan ollaan nappia tyrkyttämässä. Niin ja LÄÄKÄRI ne napit määrää.

[/quote]

Älä vaahtoa. Työttömyyden pitkittyessä huomaat pian kehuvasi av-palstalla psyykemömmöjä. Turha pyristellä vastaan, kun voit heti hakea Voxra-reseptin. Se on amfetamiinijohdannainen joka auttaa jaksamaan, vie ruokahalun jne. Ajan kysymys ainoastaan, joten helpompi ryhtyä heti kuurille.

Vierailija
13/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos vaan! Se ei maksa mitään.

jumppaa, venyttele jooga. Netistä mitä vaan. Kuuntele musaa. Tanssia peilin edessä. Pelleile.

mene johonkin.

netistä keskustelupalstan ja vertaisryhmät ja sitten jalkautuu ryhmiin. Ks Nyyti ry ja suomen Mielenterveysseura .

naisten talo, miesten talo.

kirjastoon.

päälle aktiviteettia.

keholle aktiviteettia.

anenteen muutosta. Et ole uhri vaan olet aktiivinen vaikuttaja omassa elämässäsi.

mieti mitä sulla on (voimavaralähtöinen ajattelu). Tsemppiä.

Vierailija
14/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on kyllä ihan kamalaa. Itsekin olin tuossa reilu vuosi sitten 2kk työtön. Ajatella miten lyhyt aika tuntui ikuisuudelta silloin!!

Vierailija
15/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lekurilta resepti venlaan tms. ssriin.

Vierailija
16/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt ollut työttömänä vasta kuukauden ja tuntuu, että järki lähtee.
Ei mitään tekemistä päivisin ja haluaa jotain järkevää ajateltavaa.

Vierailija
17/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole mitään perhettä? Mene vapaaehtoistyöhön tai muuten vaan johonkin yhdistyksen toimintaan, niitä on Suomi väärällään, tämähän on yhdistysten luvattu maa. Nyt alkaa uusia kurssejakin kansanopistolla, sieltä katsot jonkun kivan tai vaikka kaksi. Minä olin juuri 2,5 vuotta työttömänä, ja sitä ennen kolme vuotta lasten kanssa kodihoidontuella, ja silti en ehtinyt tehdä kaikkea mitä olisi pitänyt, en käsitä miten jollain voi olla noin vähän tekemistä... 

Vierailija
18/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kohta kaksi vuotta työttömänä, enkä sitä ennenkään ollut töissä vaan opiskelijana. Kunnolla täysipäiväisessä töissä pidemmän aikaa olen ollut viime vuosituhannen lopulla. Minulle tämä työttömyys ei ole vaikeaa, olen jo tottunut. Opiskelu tuossa välissä oli kivaa kun kuvittelin pääseväni tutkinnon avulla töihin ja suhtauduin tulevaisuuteen toiveikkaammin. *kolkkoa naurua*

Eläkeikään on vielä 20 vuotta ja revin kyllä pelihousuni jos en sitä ennen pääse edes vähäksi aikaa töihin.

Vierailija
19/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä :) ei ole perhettä, miesystävä on. Lääkkeitä en ajatellut kokeilla ap

Vierailija
20/53 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut 4 viikkoa työttömänä... Ja tähän samaan syssyyn isäni sairastui vakavasti ja kuoli. Tässä on kyllä jaksaminen niin kortilla :( tämä työttömyys itsessään oli jo niin kamalaa ja kun samaan aikaan tuli sairaus ja kuolema niin en tiedä edes mistä saan voimaa työnhakuun. Liikuntaa pitäisi alkaa harrastaa ja opintojakin on vielä jäljellä. Nyt makaan vain sohvan pohjalla ja mietin miten tästä eteenpäin :( onneksi on mies ja lapset jotka pitävät jotenkin pinnalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi