3kk työttömänä ja mielenterveys menee
Tuntuu, että on ihan lamaantunut. Viettää päivät katsoen elokuvia ja sarjoja. Välillä käy ehkä salilla ja ulkoilee. Sosiaalisia suhteitakaan ei oikein ole. Todella masentavaa.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:21"]Jaa. Mä olen kade niille, jotka saa lojua kotona kaiken aikaa ja tehä mitä huvittaa.
Harmi, että alani (hoito) ei ole työttömyyden suurissa riskeissä.
Tää oravanpyörä vuorotyön ja perheen kanssa vaihtaisin mieluusti koti rouvuuteen.
[/quote]
Ei muuta ku irtisanomista kehiin vaan ja lojumaan. Eiköhän sun paikalle löydy joku joka ottaa sun palkan ennemmin ku 522e/kk.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:09"]Sepäse. Matalpalkka alalla. Hullussa kellottamis elämässä perheen kanssa. Eikä rahaa ole mihinkään. Juur bensaan,et pääsee sinne vitun töihin.
Nauti siis olostas, äläkä vingu!
[/quote]
Pitäskö munkin nauttia? Tulot 522e kuukaudessa. Mikään palkka ei tuota alempi ole. Nauti siitä että sulla on varaa pitää edes se auto!
Ohis
Sori vaan mutta palataan asiaan sitten kun olette olleet työttömänä sen pari vuotta. Katsotaan kenen pää kestää maratonissa. 3kk ei ole mitään.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:49"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:36"]Kannattaa ehdottomasti hakeutua hoitoon, kun sitä on nykyään mielenterveysongelmiin tarjolla. Nykyään on tarjolla monia tehokkaita lääkkeitä, kuten diapamit ja neuroleptit, joiden avulla voit hoitaa horjuvan mielenterveytesi kuntoon. T. psyk. sh [/quote] Et varmaan ite oo ollut työttömänä, niin et näistä tuntemuksista mitään tiedä. Heti vaan ollaan nappia tyrkyttämässä. Niin ja LÄÄKÄRI ne napit määrää.
[/quote]
Älä vaahtoa. Työttömyyden pitkittyessä huomaat pian kehuvasi av-palstalla psyykemömmöjä. Turha pyristellä vastaan, kun voit heti hakea Voxra-reseptin. Se on amfetamiinijohdannainen joka auttaa jaksamaan, vie ruokahalun jne. Ajan kysymys ainoastaan, joten helpompi ryhtyä heti kuurille.
[/quote]
Mikä ihmeen psykopaatti siellä on?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:47"]
Mitä työtä noin kovasti tekee mieli tehdä? Kertokaa minullekin, niin tiedän mikä työ on noin mukavaa.
[/quote]
Minä ainakin tienaan mieluummin tämän 6000 euroa kuussa kuin ansiosidonnaista tai työttömyyspäivärahaa. Siksi olen huolissani ja sympatiseeraan.
KTM
[/quote]
Oi, meillä on täällä menestyjä palstalla. Oman elämänsä sankari.
Eikös ihan tutkimustenkin mukaan työttömyys ala masentaa kolmen kuukauden jälkeen? Itse olin melkein koko viime vuoden työttömänä, nyt olen onneksi saanut töitä. Oma pääni pysyi kasassa harrastusten, parisuhteen, ystävien ja satunnaisten töiden ansiosta. Vuodenalku on hyvää aikaa aloittaa uusia harrastuksia. Työväenopistojen ja kansalaisopistojen ilmoittautumiset menivät tosin jo joulukuussa, mutta kannattaa ottaa selvää, pääsisikö joillekin kursseille vielä. Itse opiskelin viime vuonna työväenopistossa esim. kieliä, valokuvausta, kuvankäsittelyä ja ruoanlaittoa. Opiskelin myös avoimessa yliopistossa. Oletko harkinnut, että voisit opiskella jotain? Joko työnsaantimahdollisuuksiasi parantaaksesi tai ihan vain mielen virkistykseksi.
Liikunta kohentaa mielialaa. Lenkkeily, uinti, kuntosali, jumpat jne. Löytyisikö sinulle mitään mukavaa lajia? Itselleni on tärkeää olla päivittäin ihmisten kanssa tekemisissä. Onko sinulla ystäviä/kavereita? Entä jos menisit mukaan johonkin vapaaehtoistyöhön? Tiedän omasta kokemuksesta, että työttömänä rahat ovat tiukalla, mutta kaikkeen tekemiseen ei tarvitse paljon rahaa. Vapaaehtoistyö ei maksa mitään, ja työväenopiston kursseista saa ainakin omalla paikkakunnallani työttömyysalennuksen. Tsemppiä, toivottavasti tämä vuosi tuo töitä!
Oisko sulla ap joku kiinnostuksen kohde jolle ei ole aiemmin ollut aikaa? Joku haave jota et ole uskaltanut toteuttaa? Kannattaa käyttää osa päivästä(työnhaun lisäksi) tuollaiseen toimintaan toimintaan niin tästä ajasta voisi olla jotain hyötyäkin sulle..
Älä sure................sulta se on jo mennyt aikoja päiviä sitten.
Tehdään kaikki me työttömät itsemurha.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:36"]Kannattaa ehdottomasti hakeutua hoitoon, kun sitä on nykyään mielenterveysongelmiin tarjolla. Nykyään on tarjolla monia tehokkaita lääkkeitä, kuten diapamit ja neuroleptit, joiden avulla voit hoitaa horjuvan mielenterveytesi kuntoon.
T. psyk. sh
[/quote]
miksi tämä kommentti tyrmätään ja haukutaan? nimenomaan kannattaa selvittää, onko syy kuitenkaan pelkästään työttömyydestä. itsekkin laitoin tylsistyneen haluttoman ja masentuneen oloni työttömyyden piikkiin. diabetes hoitajani sitten kehoitti selvittämään oloni syyn ja antoi ajan psyykkiselle sairaanhoitajalle. sairaanhoitajan ja lääkärin käyntien diagnoosina, keskivaikea masennus. kuulemma ei johdu pelkästään työttömyydestä, keskivaikean masennuksen taustalla aina jotain muutakin. nyt lääkitys päällä ja keskusteluapua, olo alkaa helpottaa. eli kyllä apua kannattaa hakea!