Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Massiiviset kuukautiset

Vierailija
30.12.2014 |

Elikkä näin että mulla tulee verta alapäästä niin paljon, että tamponi ei ime kaikkea verta ja pikkuhousunsuojat on aivan läpeensäpunaisia... Kuukautiset haisevat aivan järkyttävän pahalle ja ne aiheuttavat minulle huonon olon. Verta tulee siis niin, että kerran ollessani ulkona ottamassa aurinkoa, joku pieni poika tuli rannalla kysymään "onko täti kunnossa" kkun katsahdin ylöspäin ja sitten alaspäin, tajusin että koko jalkovälini oli aivan veressä, sitä verta oli pitkin hiekkaa ja hiekka oli tarttunut kiinni sisäreisissä olleeseen vereen... Hyiäääääkh. Oonko mä ainol tämän ongelman kanssa????!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ehkäisy ei toimi. Toisaalta et tulee enää ehkä raskaaksikaan. Tuohan on selvä spontaani abortti.

Vierailija
2/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo yksin. Mä en aina muista mennä vessaan ja viimeksi muutama kuukausi takaperin verta tuli vahingossa niin paljon että meni läpi housuista ja sitten piti istua jalan päällä ettei menisi toimiston penkki likaiseksi. Onneksi oli aika tummat housut ja kellokin jotain neljä iltapäivällä. Mulla on autossa aina joku juttu jonka voin tarvittaessa laittaa penkille jos on kuukautiset ettei sotke vaaleeta penkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja mulla on ollut tällaiset kuukautiset jo melkein 20 v mutta silti pääsee edelleen toisinaan yllättämään

Vierailija
4/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

runsaisiin kuukautisiin löytyy kyllä apua, esimerkiksi hormonikierukka. Se, että ei muista vaihtaa sidetta/tamponia, ei tarkoita että kuukautiset olisivat runsaat.  Mikä tuo kommentti ehkäisyn toimimattomuudesta oikein oli. Kuukautiset ovat kohdun limakalvon poistumista. Mitä enemmän limakalvoa, sitä runsaammat kuukautiset. Limakalvo poistuu, kun nainen ei ole raskaana. Kuukautiset eivät ole keskenmeno.  

Vierailija
5/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös runsaat kuukautiset varsinkin vuodon alkupäivinä. Onko muita vaihtoehtoja niukentaa vuotoa kuin hormoonikierrukka tai e-pillerit? Hormooniehkäisy ei minulle sovi.

Vierailija
6/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 07:12"]

runsaisiin kuukautisiin löytyy kyllä apua, esimerkiksi hormonikierukka. Se, että ei muista vaihtaa sidetta/tamponia, ei tarkoita että kuukautiset olisivat runsaat.  Mikä tuo kommentti ehkäisyn toimimattomuudesta oikein oli. Kuukautiset ovat kohdun limakalvon poistumista. Mitä enemmän limakalvoa, sitä runsaammat kuukautiset. Limakalvo poistuu, kun nainen ei ole raskaana. Kuukautiset eivät ole keskenmeno.  

[/quote]

Syön jo pilleireitä. Jotkut merkit vähensi vuotoa mutta nykynen merkki ei vähennä mitenkään. En tosiaan tiedä mitkä on massiiviset kuukautiset mutta kyllä ne omat aika massiivisilta tuntuu kun pitää viikon tekemiset suunnitella sen vuodon ympärille.

Vierailija
7/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi plus side eikä mikään pikkuhousunsuoja.  Jos verenvuoto yltää järkyttäväksi, niin mene lääkäriin, mutta varaudu siihen, että lääkkeet ovat tosi jytyjä.

Vierailija
8/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hormonikierukkaa ! Tämä on tosi kehoitus. Varmaan olet jo lukenut monta kertaa että ei vuotoja. Mutta kun se on oikeesti totta......

Vierailija
9/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 07:25"]

Kokeile hormonikierukkaa ! Tämä on tosi kehoitus. Varmaan olet jo lukenut monta kertaa että ei vuotoja. Mutta kun se on oikeesti totta......

[/quote]

Kyllä mulla tuli menkat joka kuukausi säännöllisesti vaikka oli hormonikierukka. Ei nyt megarunsaina mutta tuli kuitenkin. Lisäksi tuli muut vittumaiset sivuvaikutukset. Joten ei kiitos...

Vierailija
10/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 07:25"]Kokeile hormonikierukkaa ! Tämä on tosi kehoitus. Varmaan olet jo lukenut monta kertaa että ei vuotoja. Mutta kun se on oikeesti totta......
[/quote]

Mulla tuli joka kuukausi menkat kierukasta huolimatta. Vuoto ei ollut runsasta (kuitenkin vuotoa, ei vain tiputtelua) ja kestivät 10-14 päivää. Ja kun kierto oli sen 28 päivää, niin puolet ajasta siis vuodin. Lisäksi se aiheutti painonnousua ja haluttomuutta.
Kaikille ei vain sovi hormonaaliset ehkäisyt.

Vierailija
11/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että on ollut noin runsaat kuukautiset jo 20 vuotta etkä ole hankkinut itsellesi vakituista, omaa gyneä, jonka kanssa voisit hoitaa ongelmaa? Just joo, ja lehmät lentää. Ja "vielä pääsee yllättämään", eli 20 vuodessa et ole oppinut omaa kiertoasi etkä ole kehittänyt "kotikonsteja", joilla voisit hallita kuukautispäiviä. Uskotaan, uskotaan ... 

Epäilen, että ap on teinipoika, joka on vasta tutustumassa naisten salaperäiseen ja kiehtovaan maailmaan. Hienoa, jatka tutustumista :)

Vierailija
12/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 07:38"]

Ai että on ollut noin runsaat kuukautiset jo 20 vuotta etkä ole hankkinut itsellesi vakituista, omaa gyneä, jonka kanssa voisit hoitaa ongelmaa? Just joo, ja lehmät lentää. Ja "vielä pääsee yllättämään", eli 20 vuodessa et ole oppinut omaa kiertoasi etkä ole kehittänyt "kotikonsteja", joilla voisit hallita kuukautispäiviä. Uskotaan, uskotaan ... 

Epäilen, että ap on teinipoika, joka on vasta tutustumassa naisten salaperäiseen ja kiehtovaan maailmaan. Hienoa, jatka tutustumista :)

[/quote] En tykkää käydä lekurilla kun pitää töistä lähteä. Ei ne ole viikonloppuisin auki. Ei ne kuukautiset nyt niin ylimmäinen juttu mun to do listalla ole kun kerta jo kauan olen tän asian kanssa elänyt. En ole ap, mutta kirjoitin tuon aikaisemman kommentin. Meitä on moni kommentoinut tähän ketjuun. Olen 31v ja minulla on 2 lasta enkä ole mikään hikinen teini. Kiva että tällaiset jutut jotka vaivaa toisia on sulle jotain josta voit alkaa huutelemaan.

Vierailija
13/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 voisi kertoa mitä ne kotikonstit kuukautisten hallintaan ovat? Mulla on ollut massiiviset kuukautiset jo 30 vuotta ja nyt kun ikää tullut niin ovat vielä runsaammat ja epäsäännöllisiksikin muuttuneet. Olisi kiva tosiaan tietää miten kuukautisia hallitaan kotikonstein?

Vierailija
14/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kuukautisimuri. Pieni Säiliö kulkee vyöllä ja litteä letku menee housun sivusta pimpsaan, jonne kuukautissuoja imulla asennetaan. Akun voi ladata.

Vierailija
15/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:00"]

Osta kuukautisimuri. Pieni Säiliö kulkee vyöllä ja litteä letku menee housun sivusta pimpsaan, jonne kuukautissuoja imulla asennetaan. Akun voi ladata.

[/quote] ei taida olla olemassa. :)

Vierailija
16/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massiiviset kuukautiset ovat mm. sellaiset, että hormonikierukasta huolimatta kuukautiset ovat runsaat. Jopa niin runsaat että nukut siteen sijasta lapsesi housuvaipassa, koska sen kanssa voit nukkua jopa kuusi tuntia ilman vaihtoa. Lisäksi, jos on epäsäännölliset kuukautiset, ei siinä juuri mihinkään varauduta. Menkat alkaa kun alkavat. Ja jotkut eivät mene lääkäriin gynelle, kun yleislääkärit eivät ole ottaneet vaivaa vakavasti, ja luulet ettei asialle voi tehdä mitään.

Vierailija
17/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin runsaat kuukautiset. Ovat olleet aina runsaat, mutta kun söin pillereitä, niiden kanssa pärjäsi. Toisen lapsen syntymän jälkeen on ongelmasta tullut iso. Kävin yhdellä gynellä mutta ehdotti ratkaisuksi kohdun poistoa enkä siihen ollut valmis.

Tässä omien runsaiden kuukautisteni tunnuspiirteitä:

- tamponeja en ole voinut käyttää lähes kahteen vuoteen koska pienet tulevat runsaan vuodon mukana ulos ja ne isot on hankala asettaa, kävelykin sattuu ja tulevat sitten taas runsaan vuodon kanssa ulos.

- siteinä käytän isoa yösidettä sekä takapuolen kohdalle tavallinen side poikittain ja eteen tavallinen side poikittain. Tämä siis päivisin. Lapsen vaippa ei ole hyvä koska vaikka se imee hyvin, niin sen kanssa on hankala liikkua ja se lähtee helposti pois paikoiltaan

- vuoto on runsainta kolmena ensimmäisenä päivänä, joskus pidempäänkin. Viime kerralla kun kävin aamulla suihkussa ja siitä oli kulunut noin 45 minuuttia, tunsin hulahduksen ja juoksin vessaan ja siinä oli kaikki kolme sidettä veristä mössöä ja verta oli valunut kaikista raoista. Lisäksi siteellä oli nyrkin kokoinen verinen möykky. Kaikki vaatteet menivät pesuun ja pöntöllä istuessani hulahteli vielä toinen satsi. Tällaista se on noin kolmen päivän ajan.

- työssäni en pääse vessaan kuin enintään kahden tunnin välein, usein harvemmin. Mukana on aina vaihtovaatteet ja vessassa kuluu niin kauan, että olen saanut esimieheltä siitä huomautuksen (muidenkin pitää sinne päästä). Joskus on niin huono olo runsaan vuodon takia että on pakko jäädä yhdeksi päiväksi kotiin. Silti on vielä ne kaksi muuta päivää. Meillä poissaoloja tarkkaillaan, joten joka kuukausi tai joka toinen kuukausi en voi kotiin jäädä huonon olon takia, pakko sitten sinnitellä. Kotona tilanne ei ole muuten parempi, mutta voin laittaa huonot vaatteet päälle ja juosta vessaan 30 minuutin välein. Siteitä kuluu jättipakkauksia vähintään kaksi, usein kolme (niitä sellaisia, joissa on tuplamäärä normaaliin pakkaukseen verrattuna.

Kohdunpoisto on nyt vakavassa harkinnassa. Kun löytäisi jonkun ymmärtäväisemmän gynen eikä sellaista, joka lätisee kaikista naisista, joilla on samat ongelmat mutta eivät valita...

Vierailija
18/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee super plus -tampoonista runsaina vuotopäivinä kahdessa tunnissa vuoto läpi. Onneksi tämä vaihe kestää vain 2-3 päivää. Tiesitkö, että ibuprofeeni vähentää vuodon määrää. On yhtä tehokas kuin cyklokapron. 

Vierailija
19/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile cerazettee, itselläni poistuin runsaat kuukautiset sillä.

Vierailija
20/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ihan fyysisesti huono olo, kun luin tekstisi. Varpaissa pisteli ja selkää pitkin meni väristyksiä. Kuulostaa aivan järkyttävälle, kaikki sympatiat sinulle! Minä olin luullut että mun kuukautiset on muuttuneet runsaiksi, kun välillä tulee hulahduksia ja suurimmillaan puolen peukalon kokoisia hyytymiä. Mutta ei, mulla ei ole mitään huolta kyllä vielä. Raskas päätös tuollainen kohdunpoistokin, mutta jos muuten elämä invalidisoituu kuukausittain noin pahasti, niin kai sitä on pakko alkaa harkita. Tsemppiä!

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:33"]

Minulla on erittäin runsaat kuukautiset. Ovat olleet aina runsaat, mutta kun söin pillereitä, niiden kanssa pärjäsi. Toisen lapsen syntymän jälkeen on ongelmasta tullut iso. Kävin yhdellä gynellä mutta ehdotti ratkaisuksi kohdun poistoa enkä siihen ollut valmis.

Tässä omien runsaiden kuukautisteni tunnuspiirteitä:

- tamponeja en ole voinut käyttää lähes kahteen vuoteen koska pienet tulevat runsaan vuodon mukana ulos ja ne isot on hankala asettaa, kävelykin sattuu ja tulevat sitten taas runsaan vuodon kanssa ulos.

- siteinä käytän isoa yösidettä sekä takapuolen kohdalle tavallinen side poikittain ja eteen tavallinen side poikittain. Tämä siis päivisin. Lapsen vaippa ei ole hyvä koska vaikka se imee hyvin, niin sen kanssa on hankala liikkua ja se lähtee helposti pois paikoiltaan

- vuoto on runsainta kolmena ensimmäisenä päivänä, joskus pidempäänkin. Viime kerralla kun kävin aamulla suihkussa ja siitä oli kulunut noin 45 minuuttia, tunsin hulahduksen ja juoksin vessaan ja siinä oli kaikki kolme sidettä veristä mössöä ja verta oli valunut kaikista raoista. Lisäksi siteellä oli nyrkin kokoinen verinen möykky. Kaikki vaatteet menivät pesuun ja pöntöllä istuessani hulahteli vielä toinen satsi. Tällaista se on noin kolmen päivän ajan.

- työssäni en pääse vessaan kuin enintään kahden tunnin välein, usein harvemmin. Mukana on aina vaihtovaatteet ja vessassa kuluu niin kauan, että olen saanut esimieheltä siitä huomautuksen (muidenkin pitää sinne päästä). Joskus on niin huono olo runsaan vuodon takia että on pakko jäädä yhdeksi päiväksi kotiin. Silti on vielä ne kaksi muuta päivää. Meillä poissaoloja tarkkaillaan, joten joka kuukausi tai joka toinen kuukausi en voi kotiin jäädä huonon olon takia, pakko sitten sinnitellä. Kotona tilanne ei ole muuten parempi, mutta voin laittaa huonot vaatteet päälle ja juosta vessaan 30 minuutin välein. Siteitä kuluu jättipakkauksia vähintään kaksi, usein kolme (niitä sellaisia, joissa on tuplamäärä normaaliin pakkaukseen verrattuna.

Kohdunpoisto on nyt vakavassa harkinnassa. Kun löytäisi jonkun ymmärtäväisemmän gynen eikä sellaista, joka lätisee kaikista naisista, joilla on samat ongelmat mutta eivät valita...

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan