Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Massiiviset kuukautiset

Vierailija
30.12.2014 |

Elikkä näin että mulla tulee verta alapäästä niin paljon, että tamponi ei ime kaikkea verta ja pikkuhousunsuojat on aivan läpeensäpunaisia... Kuukautiset haisevat aivan järkyttävän pahalle ja ne aiheuttavat minulle huonon olon. Verta tulee siis niin, että kerran ollessani ulkona ottamassa aurinkoa, joku pieni poika tuli rannalla kysymään "onko täti kunnossa" kkun katsahdin ylöspäin ja sitten alaspäin, tajusin että koko jalkovälini oli aivan veressä, sitä verta oli pitkin hiekkaa ja hiekka oli tarttunut kiinni sisäreisissä olleeseen vereen... Hyiäääääkh. Oonko mä ainol tämän ongelman kanssa????!!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut runsaat kuukautiset vuosia, en edes muista miten pitkään. Hormoonikierukka oli kolme vuotta joskus, mutta akne vaivasi ja jouduin syömään ab-kuureja siihen.

Nyt keväällä menkat kesti ja kesti eikä loppua näkynyt. Kävin yksityisellä gynellä ja sain keltarauhashormooni kuurin x kolme. Hän laittoi myös lähetteen julkiselle puolelle.

Syyskuussa kävin kaavinnassa ja samalla tehtiin Novasure limakalvon poisto, nyt ei ole menkkoja viellä tullut ja toivonkin, ettei tule.

Usein kuulee, että Novasuren tai kohdunpoiston "ehtona" on, että hormoonikierukka on kokeiltu, mutta mikä estää "valkoisia valheita" tässä kohtaa. Sanoo vain, että kokeitu on ja ei ollut apua/sopinut.

Vierailija
22/26 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käytä traneksaamihappoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin Caprilon pahimmiksi vuotopäiviks, kun en halunnu alkaa hormonaalisesti hoitaa, hyvin on toiminu.

Vierailija
24/26 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin pillereitä, niin muuttui verenvuoto niukaksi. Ongelmana oli juurikin nuo aiemmin mainitut hyytymät ja sen jälkeinen hulahdussatsi.

Vierailija
25/26 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin pillereitä, niin muuttui verenvuoto niukaksi. Ongelmana oli juurikin nuo aiemmin mainitut hyytymät ja sen jälkeinen hulahdussatsi.

Mihin pillereihin vaihdoit?

Vierailija
26/26 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki naiset ovat jo ymmärtäneet sen, ettei kenenkään tarvitsetai pidä kärsiä kuukautisten takia. Kamalat kuukautiskivut tai järjettömän voimakas vuoto eivät ole normaaleja asioita. Niiden takia kannattaa mennä gynekologille. Voi tietysti olla, että esimerkiksi endometrioosin takia ongelman hoitaminen voi olla hankalaa, mutta on todella surullista, että silti moni ajattelee tämän vain kuuluvan naisten elämään.

Minulla oli aiemmin runsaat kuukautiset (johtuivat varmaankin matalista rauta-arvoista). Vuoto ei ollut yhtä paha kuin ap:lla, mutta kyllähän se pisti ärsyttämään, kun hyytymäklimpit vain hulahtivat supertamponin ohi minuuteissa. Gynekologi määräsi lääkettä, jonka nimen olen jo unohtanut, mutta sitä syötiin tiettyyn aikaan kuukautiskierrosta kolmen kuukauden ajan. Ongelmat loppuivat siihen, ja samalla alkoivat myös ferritiiniarvotkin korjaantua.

Eli pari vinkkiä muillekin. Jos ferritiinit on matalalla, kuukautisista saattaa tulla tosi runsaat. Käykää siis verikokeissa (jos ferrit. on alle 30, sinulla on raudanpuute). Suosittelen myös ehdottomasti siirtymään kuukupin käyttäjäksi. Sitä saattaa tietysti joutua tyhjentämään usein, mutta se kerää myös ärsyttävät hyytymät, jotka menevät tamponien läpi ja jotka on aivan kammottavia, jos käyttää pelkkää sidettä. Kuukupin kanssa voi sitten varmistuksena käyttää vielä sidettä. En ikinä siirtyisi enää takaisin ällöttäviin siteisiin, joiden takia alapää lemuaa, tai limakalvoja kuivattaviin tamponeihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi