Se on TÄHTISADETIKKU! Sade, ei säde!
Mikä tässä on niin vaikeaa? Vuodesta toiseen ihmiset puhuvat tähtisädetikuista, vaikka tuotteen nimi on tähtisadetikku. Opetelkaa suomea.
Kommentit (168)
Raijuusto. Liniauto. Yhteistiedot.
Ihan sun kiusaks sanon tästä lähin varmasti tähtisädetikku. Mikään muu sitte ota näin paljon aivoon kun te kielipoliisit. Puhekieli muuttuu koko ajan. Voi voi.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:50"]
Mitä väliä.
[/quote]
Asiahan on niin merkityksetön, ettei siitä voi kellekään huomauttaa päin naamaa. Siis pakko avautua täällä nimettömänä, kun se kuitenkin ärsyttää aina, kun kuulen jonkun sanovan sen väärin.
-ap
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:50"]
Mitä väliä.
[/quote]
Mtä väliä sillä on, jos kutsun sinun koiraasi kissaksi?
[/quote] senkun kutsut, ei kutita mun persettä.
Ja tähtisädetikuissa ne tähdet sädehtii...
Minulle nuo ovat aina sädetikkuja. Isä viritti minulle sädetikkuja perunaan. Sitten sytytettiin ja minä sain heittää.
T: 70-lapsonen :)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:08"]Ja tähtisädetikuissa ne tähdet sädehtii...
[/quote] niimpä, niin lähellä toisiaan kumminkin, joten paskanko hailee kummin sen sanoo,
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:47"] Olen samaa mieltä! Edellinen ketju tosin poistettiin (mode otti itseensä?) joten sama kohtalo voi olla tälläkin ketjulla... [/quote]Sinä olet vissiin niitä tyyppejä jotka käy myös kakkalla ja jonka sydämeen mahtuu kaksi ämmää..?! :D [/quote] Mitä tarkoitat?
[/quote]No jos olet noin kuutamolla äidinkielesi kirjoittamisesta, niin turha sitä alkaa selittämäänkään..
Se on meillä päin tähtisäretikku.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:10"]Minulle nuo ovat aina sädetikkuja. Isä viritti minulle sädetikkuja perunaan. Sitten sytytettiin ja minä sain heittää.
T: 70-lapsonen :)
[/quote]
70 luvun lapsonen.
Tähtisädetikut on uuden vuoden juhlan ehkä paras ilotulite!
http://www.rakettikauppa.com/product/44/jatti-tahtisadetikut
Kylläpä tuonkin linkin takaa tulee ihan tähtiSÄDEtikku sana.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:49"]
Samapa tuo miksikä sitä kutsutaan. Tähtisäde sopii yhtä hyvin kuin tähtisade, niin mitä väliä?
Itse kutsun raejuustoa raijuustoksi, eikä ketään näytä haittaavan vaikka railla ei näytä yhtään rakeelta. En tosin edes tiedä miltä rai näyttää.
[/quote]
Rairuoho:).
Ompa täällä paljon luku taidottomia.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:50"]
Mitä väliä.
[/quote]
Mtä väliä sillä on, jos kutsun sinun koiraasi kissaksi?