Se on TÄHTISADETIKKU! Sade, ei säde!
Mikä tässä on niin vaikeaa? Vuodesta toiseen ihmiset puhuvat tähtisädetikuista, vaikka tuotteen nimi on tähtisadetikku. Opetelkaa suomea.
Kommentit (168)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:55"]
Jotkut kaupat ovat vaihtaneet myyntinimeä, koska nykyään on yleisempää sanoa se väärin. WT-myyjät ovat yhtä lukihäiriöisiä kuin asiakkaansakin. Tuotteen oikea nimi on silti tähtisadetikku. Niin on ollut koko ikäni. Tuo "säde" on ilmestynyt sateen tilalle vasta viimeisten kymmenen vuoden aikana. Pakkauksessa lukee kuitenkin yhä tuotteen oikea nimi, vaikka kauppa myy niitä väärällä nimellä. ks. viesti 13 kuvat.
-ap
[/quote]
Jaah, mä löysin juuri lapsuudenkodistani yli kymmenen vuotta vanhoja tähtiSÄDEtikkuja ja voin vaikka laittaa kuvatodisteen tuosta nimestä, mikäli et muuten usko. ;)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:44"]No vittu ei kiinnosta!!!
[/quote]Uliuliuliuli ei kiinnöstä vali
Sädetikuiksi ollaan sanottu eikä siinä ole mitään epäselvää.
Politiikko, raeruoho, pieno, Thaimaaseen..
Ärsyttävää joo, mutta tämä sade/sädetikku nyt ei oikein kuulu joukkoon. Nehän on kumpikin oikeastaan oikein. Ihan sama.
Mutta onpa vaan herneitä vedetty nenään ihan urakalla tässäkin ketjussa... Hyvä me ;)
Ei voi olla tähtisadetikkua, en ole nähnyt ikinä tuollaista tikkua, josta sataisi tähtiä.
Sen sijaan tähtisädetikku on toimivampi nimi, tikkuhan palaessaan säteilee. Tähden säteitä, joten tähtisädetikku.
Muistakaa sitten kun kuuden jälkeen avaatte sen tähtisadetikkupaketin, vilkaiskaa mitä siinä lukee!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:00"]
Tähtisadetikkuja ne on. Joka muuta väittää, on trolli.
[/quote]
Peukutin vahingossa plussaa, kun luin, että "Tähtisädetikkuja ne on." Siis ei tietenkään ole tähtisadetikkuja vaan tähtisädetikkuja. Laske itsellesi yksi miinus lisää ja yksi plussa vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:47"]
Olen samaa mieltä! Edellinen ketju tosin poistettiin (mode otti itseensä?) joten sama kohtalo voi olla tälläkin ketjulla...
[/quote]Sinä olet vissiin niitä tyyppejä jotka käy myös kakkalla ja jonka sydämeen mahtuu kaksi ämmää..?! :D
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:47"]
Olen samaa mieltä! Edellinen ketju tosin poistettiin (mode otti itseensä?) joten sama kohtalo voi olla tälläkin ketjulla...
[/quote]Sinä olet vissiin niitä tyyppejä jotka käy myös kakkalla ja jonka sydämeen mahtuu kaksi ämmää..?! :D
[/quote]
Hähh?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:47"]
[/quote] mitä sitten?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:49"]
http://www.rakettikauppa.com/product/44/jatti-tahtisadetikut
Noh, tossa kuten lähes kaikkialla muuallakin se on tähtiSÄDEtikku..
[/quote]
Jotkut kaupat ovat vaihtaneet myyntinimeä, koska nykyään on yleisempää sanoa se väärin. WT-myyjät ovat yhtä lukihäiriöisiä kuin asiakkaansakin. Tuotteen oikea nimi on silti tähtisadetikku. Niin on ollut koko ikäni. Tuo "säde" on ilmestynyt sateen tilalle vasta viimeisten kymmenen vuoden aikana. Pakkauksessa lukee kuitenkin yhä tuotteen oikea nimi, vaikka kauppa myy niitä väärällä nimellä. ks. viesti 13 kuvat.
-ap
Mie oon luulluna, et se on tähtisäetikku :O
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:47"] Olen samaa mieltä! Edellinen ketju tosin poistettiin (mode otti itseensä?) joten sama kohtalo voi olla tälläkin ketjulla... [/quote]Sinä olet vissiin niitä tyyppejä jotka käy myös kakkalla ja jonka sydämeen mahtuu kaksi ämmää..?! :D [/quote] mitä sitten?
[/quote]No olet urpo, koska kirjoitat väärin..
On sulla ap vuosisadan ongelmat.
Googlen tuottamat hakutulokset:
Tähtisadetikku 8530 kpl.
Tähtisädetikku 4450 kpl.
[/quote]
Mitä tarkoitat?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:49"]
http://www.rakettikauppa.com/product/44/jatti-tahtisadetikut
Noh, tossa kuten lähes kaikkialla muuallakin se on tähtiSÄDEtikku..
[/quote]
Jos miljoona ihmistä kirjoittaa sanan väärin, se on silti väärin kirjoitettu. TähtiSADEtikusta SATAA tähtiä. Siksi sillä on sellainen nimi.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 04:44"]
OMG!!!!!
First world problems ja niin eespäin.
[/quote]
Halusit kai sanoa:
OMG! Third world problems!
[/quote]
Noup, en halunnut.