Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuhkimotarinoita

Vierailija
29.12.2014 |

lapsentekokone, ammattina synnyttäjä ym. Tätäkö se vl-naisen elämä sitten on? Missä on Jumalan rakkaus ja Jeesuksen armo näiden naisten elämässä? Todellinen rakkaus ei satuta ketään eikä halua kenellekään pahaa.

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt Minnan fb päivityksiä kattelin, niin sanoisin, että epäonnistunut avioliitto ja sillä selvä. Niitähän on. En nyt sotkisi tähän uskontoa millään lailla. Jokainen tekee elämässään omat valinnat. Ei kukaan voi toisen puolesta päättää mihin uskoo ja miten uskoo. Eikä kenenkään elämänkokemuksia voi vertailla keskenään. Toisten kokemukset kuulostavat kurjemmilta kuin toisten, mutta jokainen kokee eri asiat niin eri tavalla. Näidenkin avioliiton todelliset asiat tietävät vain he itse ja heilläkin voi olla siitä erilaiset näkemykset ja kokemukset.

Vierailija
162/215 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:45"]

ei todellakaan ole totta että kaikki vl naiset ovat alistettuja, varmasti suurin osa ei ole.Harmi että he joilla on rakastava aviomies ja todella onnellinen ja hyvä elämäntilanne, eivät pääse kuuluviin näiden negatiivisten ja itseään uhreiksi nimittävien seasta. Eihän minnan olisi koskaan tarvinnut mennä naimisiin tai harrastaa seksiä miehensä kanssa ja jos olisi tapahtunut raiskaus olisi minnan aviomies todennäköisesti jo vankilassa. Vaikka lestadiolaisuudessa ehkäisyä ei käytetä, silti pahempaa on jos nainen ei synnytä tai odota lasta rakkaudella vaan ajattelee kuten minna:`` olisin mieluummin halunnut kuolla kuin olla raskaana´´.

[/quote]...Vaikka lestadiolaisuudessa ehkäisyä ei käytetä,.... niin tässä kohtaa voipi ihminen käyttää ihan omaa järjen ääntänsä, ja ottaa tuohon lestojen suosimaan ehkäisykieltoonsa negatiivisen kannan, eli käyttää sitä ehkäisyä! Ei naista ole luotu pelkäksi synnytysmasiinaksi, kuten lestat uskottelevat heidän uskontonsa sanellessaan säännöt, joissa on muitakin käsittämättömiä kohtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolisen huomio.

Eero haki psykiatrista apua ja avioliiton aikana ja ilmeisesti aloitti terapian jo avioliiton aikana v. 2011. Eero haki eron (btw narsisti ei luovuta). Minna ilmeisesti aloitti terapian vasta erottuaan.

Aamusydän -ohjelmassa puitiin ongelmaa.

Tuhkimotarinassa vahvana juonteena se, miten yksilöstä tehdään kaunis, korostetaan yksilöä, tehdään jopa kaunneisleikkauksia, on julkkiksia. 

Narsisti voi myös uhriutumisen kautta nostaa itseään: "MINÄ olen näin paljon kärsinyt". Narsistin kanssa ongelmana on myös se, että kun hän joutuu kohtaamaan, että hänessä on ongelma, hän alkaa korostaa, kuinka HÄN on niin huono, ja näin estää todellisen asioiden ratkaisun ja muutoksen. Narsisti manipuloi.

Manipulaatio on tärkeä narsistia tunnistaessa. Narsisti alkaa ohjaamaan. Narsisti piiloutuu hymyn taakse. Sitten toiselle iskeekin puukon selkään, yleensä salassa muilta. Hovistaan hän pitää huolta. Mikä on narsistin hovi? Hänen ympärillä olevan joukko ihmisiä, jotka lumoutuvat hänestä...  vaikka hänen tarinastaan.

Varokaa narsistia.

Vierailija
164/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietityttää riippuvuusongelma tässä perheessä, sillä molemmat vanhemmat ovat olleet Minnesota-hoidon kansa tekemisissä. Tokihan se riippuvuus voi olla seksi, uskonto, läheinen tai ruoka, mutta useimmiten se kai kuitenkin on päihteet oli se sitten alkoholi tai lääkkeet. Toivon, että molemmat vanhemmat elävät onnellisina ja antavat lapsille paremmat lähtökohdat kuin heillä itsellään on ollut. Minua surettaa uskonnolla painostaminen ja aivan liian suuret perheet, joissa lapset jäävät vaille huomiota.

Vierailija
165/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 05:51"]Minua mietityttää riippuvuusongelma tässä perheessä, sillä molemmat vanhemmat ovat olleet Minnesota-hoidon kansa tekemisissä. Tokihan se riippuvuus voi olla seksi, uskonto, läheinen tai ruoka, mutta useimmiten se kai kuitenkin on päihteet oli se sitten alkoholi tai lääkkeet. Toivon, että molemmat vanhemmat elävät onnellisina ja antavat lapsille paremmat lähtökohdat kuin heillä itsellään on ollut. Minua surettaa uskonnolla painostaminen ja aivan liian suuret perheet, joissa lapset jäävät vaille huomiota.
[/quote]

Eikö se miehen uusi löytynyt minnesotasta? Sanottiinko jossain, että vaimokin olisi siellä ollut?

Vierailija
166/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnan ex-mies Eero oli puhumassa syksyllä Ylen aamusydämellä ohjelmassa narsistisesta läheisriippuvaisesta vaimostaan. Oli kylmän oloinen perusnarsisti itse. Kattokaas huvikseen jostain ko ohjelma. Ymmärtää vielä paremmin Minnaa.

Vierailija
167/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:21"]Kys. aamuohjelmassa tämä Eero silmät loistaen hoki joka toisessa lauseessa minä, minun, minun pahaoloni, minä ja minä, minun tarpeeni. Välittyi kuva ihmisestä, joka täysin vailla empatiaa ja ymmärrystä muusta kuin itsestä.

Vaimo usean raskauden, kipujen ja surun kanssa yksin hormoonimyrskyissä masentuneena, niin tällä taivaanlahjalla ei ole ollut mielessä kuin omat seksuaaliset halut ja niiden tyydyttäminen. Jokainen jolla on vähänkin älynlahjoja olisi toiminut noissa tilanteissa toisin. Rauhoittanut tilanteen yhdessä surren ja eläen asian lävitse, eikä lisäämällä bensaa liekkeihin.

Aamuohjelmassa välittyi hyvin itsekeskeinen sekä hieman yksinkertainen mies, jolle tuntuu olevan ainut tärkeä asia oman miehuuden ylistäminen ja sen ympärillä eläminen, ei myötätuntoinen ja elämän kolhuista viisastunut.

Voin kuvitella kuinka vetäessään näitä narsisminuhri-tukiryhmiä asettaa itsensä uudeksi messiaaksi "omien kärsimystensä" läpikäyneenä ja täydellisenä oppaana. Koskaan ei tule myöntämään omia virheitään, sillä pitää itseään täydellisenä, muissa on aina vika. Tunnistan tyyppiesimerkiksi.
[/quote]
Kuulutko itse narsistien uhrien tukiryhmään kun noin osaat analysoida?

Vierailija
168/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:24"]En ymmärrä, mistä täällä on ihmisille tullut se käsitys, että minnan mies oli seksiriippuvainen raiskaaja.:D
[/quote]
Minna on kaikin keinoin mustamaalannut Eeroa asian suhteen. Jos ihmiset tietäis mikä tilanne oikeasti oli, tuskin olisivat täällä huutelemassa...

Vierailija
169/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälikää lapsia ja lopettakaa parisuhdeselvittelyt täällä (ja muutenkin julkisuudessa).

Kiitos

Vierailija
170/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta tuo lestojen touhu. Kyllä siinä saa liikkeestä eroamisen jälkeen käydä läpi terapian jos toisenkin, jos aikoo täysissä sielun voimissa nauttia elämästä.

Vierailija
171/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:00"]Aivan sairasta tuo lestojen touhu. Kyllä siinä saa liikkeestä eroamisen jälkeen käydä läpi terapian jos toisenkin, jos aikoo täysissä sielun voimissa nauttia elämästä.
[/quote]
ei mun vain ole tarvinnut, enkä tiedä ketään, jonka olisi pitänyt käydä terapiassa erottuaan lestadiolaisista.

Vierailija
172/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin molemmat ohjelmat ja jälkeenpäin aloin miettimään että puhuiko Eero narsismista? Läheisriippuvaisuus tais olla tuon aamusydämellä jutun pointti, sen naisen jutussa oli vahvasti mukana narsismi mutta oliko Eeronkin? En jaksa katsoa uudestaan.

Vierailija
173/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:00"]Aivan sairasta tuo lestojen touhu. Kyllä siinä saa liikkeestä eroamisen jälkeen käydä läpi terapian jos toisenkin, jos aikoo täysissä sielun voimissa nauttia elämästä.
[/quote]
ei mun vain ole tarvinnut, enkä tiedä ketään, jonka olisi pitänyt käydä terapiassa erottuaan lestadiolaisista.
[/quote]
lisään vielä, että se on se katkeruus, mikä pakottaa menemään terapiaan. Katkeran ihmisen tulevaisuus ei ole hyvä...

Vierailija
174/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:00"]Aivan sairasta tuo lestojen touhu. Kyllä siinä saa liikkeestä eroamisen jälkeen käydä läpi terapian jos toisenkin, jos aikoo täysissä sielun voimissa nauttia elämästä. [/quote] ei mun vain ole tarvinnut, enkä tiedä ketään, jonka olisi pitänyt käydä terapiassa erottuaan lestadiolaisista. [/quote] lisään vielä, että se on se katkeruus, mikä pakottaa menemään terapiaan. Katkeran ihmisen tulevaisuus ei ole hyvä...

[/quote]

Katkeruus pakottaa menemään terapiaan? Luulenpa että pikemminkin se pakottaa menemään terapiaan, kun on elänyt umpiossa ja yrittää sen jälkeen tutustua itseensä ja ympäröivään maailmaan ja miettii, että mitä elämältään haluaa. 

Katkeruus on aivan normaali tuntemus ensivaiheessa, kun on aiemmin elänyt aivopestyn elämää. Siitä katkeruudesta se lähtee, tie kohti parempaa elämää! :) 

Vierailija
175/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:00"]Aivan sairasta tuo lestojen touhu. Kyllä siinä saa liikkeestä eroamisen jälkeen käydä läpi terapian jos toisenkin, jos aikoo täysissä sielun voimissa nauttia elämästä. [/quote] ei mun vain ole tarvinnut, enkä tiedä ketään, jonka olisi pitänyt käydä terapiassa erottuaan lestadiolaisista. [/quote] lisään vielä, että se on se katkeruus, mikä pakottaa menemään terapiaan. Katkeran ihmisen tulevaisuus ei ole hyvä...

[/quote]

Katkeruus pakottaa menemään terapiaan? Luulenpa että pikemminkin se pakottaa menemään terapiaan, kun on elänyt umpiossa ja yrittää sen jälkeen tutustua itseensä ja ympäröivään maailmaan ja miettii, että mitä elämältään haluaa. 

Katkeruus on aivan normaali tuntemus ensivaiheessa, kun on aiemmin elänyt aivopestyn elämää. Siitä katkeruudesta se lähtee, tie kohti parempaa elämää! :) 
[/quote]
no en tunne eläneeni aivopestyn elämää. Se on osa menneisyyttäni, ja olen siitä kiitollinen. Se on katsos se asenne, millä suhtautuu yleensäkin elämään.:)

Vierailija
176/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:22"] [quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:00"]Aivan sairasta tuo lestojen touhu. Kyllä siinä saa liikkeestä eroamisen jälkeen käydä läpi terapian jos toisenkin, jos aikoo täysissä sielun voimissa nauttia elämästä. [/quote] ei mun vain ole tarvinnut, enkä tiedä ketään, jonka olisi pitänyt käydä terapiassa erottuaan lestadiolaisista. [/quote] lisään vielä, että se on se katkeruus, mikä pakottaa menemään terapiaan. Katkeran ihmisen tulevaisuus ei ole hyvä... [/quote]   Katkeruus pakottaa menemään terapiaan? Luulenpa että pikemminkin se pakottaa menemään terapiaan, kun on elänyt umpiossa ja yrittää sen jälkeen tutustua itseensä ja ympäröivään maailmaan ja miettii, että mitä elämältään haluaa.    Katkeruus on aivan normaali tuntemus ensivaiheessa, kun on aiemmin elänyt aivopestyn elämää. Siitä katkeruudesta se lähtee, tie kohti parempaa elämää! :)  [/quote] no en tunne eläneeni aivopestyn elämää. Se on osa menneisyyttäni, ja olen siitä kiitollinen. Se on katsos se asenne, millä suhtautuu yleensäkin elämään.:)

[/quote]

Hienoa, jos se asenne tulee sydämestä eikä siitä, että ei ole (vielä) prosessoinut asioita pohjiaan myöten, jolloin vaikeudet olisivat edessä.

Miten muuten lestadiolaisilla - jättääkö lestaporukka eronneet kastiin hylkiöt, joita ei edes tervehditä? Siis kuin kuin jehovalaiset tekevät uskonnon jättäneille.

Vierailija
177/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:22"] [quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:00"]Aivan sairasta tuo lestojen touhu. Kyllä siinä saa liikkeestä eroamisen jälkeen käydä läpi terapian jos toisenkin, jos aikoo täysissä sielun voimissa nauttia elämästä. [/quote] ei mun vain ole tarvinnut, enkä tiedä ketään, jonka olisi pitänyt käydä terapiassa erottuaan lestadiolaisista. [/quote] lisään vielä, että se on se katkeruus, mikä pakottaa menemään terapiaan. Katkeran ihmisen tulevaisuus ei ole hyvä... [/quote]   Katkeruus pakottaa menemään terapiaan? Luulenpa että pikemminkin se pakottaa menemään terapiaan, kun on elänyt umpiossa ja yrittää sen jälkeen tutustua itseensä ja ympäröivään maailmaan ja miettii, että mitä elämältään haluaa.    Katkeruus on aivan normaali tuntemus ensivaiheessa, kun on aiemmin elänyt aivopestyn elämää. Siitä katkeruudesta se lähtee, tie kohti parempaa elämää! :)  [/quote] no en tunne eläneeni aivopestyn elämää. Se on osa menneisyyttäni, ja olen siitä kiitollinen. Se on katsos se asenne, millä suhtautuu yleensäkin elämään.:)

[/quote]

Hienoa, jos se asenne tulee sydämestä eikä siitä, että ei ole (vielä) prosessoinut asioita pohjiaan myöten, jolloin vaikeudet olisivat edessä.

Miten muuten lestadiolaisilla - jättääkö lestaporukka eronneet kastiin hylkiöt, joita ei edes tervehditä? Siis kuin kuin jehovalaiset tekevät uskonnon jättäneille.
[/quote]
On niitäkin varmasti, jotka eivät enää osaa olla näiden eronneiden kanssa, juurikin siitä syystä, että he ovat itse niin vahvasti uskossa sisällä. Itse en ole kokenut mitään syrjintää, enkä tiedä ketään, joka olisi hylätty kun on kieltänyt uskon. Ehkä nämä, jotka eivät tiedä miten suhtautua, ovat vanhempia ihmisiä, ja paljon vanhoillisempia kuin vaikka nuoret nykypäivänä.

Vierailija
178/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sano enää jumalantervettä. Usein myös muu tervehtiminen loppuu, kun eivät raukat osaa sanoa hei tms. normaalia, helpompi jättää huomiotta.

Vierailija
179/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:45"]

[/quote]Oot ite lesta edelleen. Nehän aina vetää katkeruuskortin esiin. Jokainen lestoista eronnut tajuaa miten aivopesty on ollut. Jos ei tajua, ei ole käynyt asiaa kunnolla läpi. Minä tiedän monia terapian läpikäyneitä ex lestoja. 

Vitun lestapellet!
[/quote]
Taidat itsekin olla ex-lestadiolainen kun olet noin katkera. Itselläni se on ollut niin pitkäaikainen prosessi, että olen tavallaan ajautunut pikkuhiljaa eroamaan, enkä ole miettinyt menneisyyttä. Olen onnellinen, että sain elää hyvän lapsuuden lestadiolaisperheessä ja koen että se on osa menneisyyttäni. Siksi minun ei tarvitse olla katkera. Menneisyyteen ei voi vaikuttaa, ainoastaan tulevaisuuteen.

Vierailija
180/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:59"]

Eivät sano enää jumalantervettä. Usein myös muu tervehtiminen loppuu, kun eivät raukat osaa sanoa hei tms. normaalia, helpompi jättää huomiotta.

[/quote]

Lähimmäisenrakkaus siis kukoistaa niin kuin uskisten porukoissa yleensäkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi