Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuhkimotarinoita

Vierailija
29.12.2014 |

lapsentekokone, ammattina synnyttäjä ym. Tätäkö se vl-naisen elämä sitten on? Missä on Jumalan rakkaus ja Jeesuksen armo näiden naisten elämässä? Todellinen rakkaus ei satuta ketään eikä halua kenellekään pahaa.

Kommentit (215)

Vierailija
141/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:38"]

Katsoin tänään molemmat ohjelmat Aamusydämellä ensin ja lopuksi Minnan tarinan. En pysty ymmärtämään miten kukaan voi pitää tätä miestä uhrina, nainen kokonut reilussa 10 vuodessa pahaa, mitä moni ei koe elämänsä aikana! Kävin mielenkiinnosta katsomassa Eeron fb seinää ja kyllä siitäkin huomaa, että kaikki ei ole kotona! En voi kuvitellakaan Minnan tuskaa nähdä ex miestä syyttämässä häntä kaikesta. Huh, enpä edes pysty kaikkia ajatuksiani kirjoittamalla kertomaan!

[/quote]

minäkin kävin kurkkimassa FB-sivua... Kuka muu kuin narsisti kosii avovaimoaan julkisesti Facebookissa!!?

Vierailija
142/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti mieskin on surrut, jotenkin jäi itselle sellainen olo, että ei hirveästi edes välittänyt. Tämähän on vain oma mielipiteeni asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
144/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän tuossa ohjelmassa millään tapaa syyllistetä kuitenkaan Minnaa? Kertoo vaan omasta läheisriippuvuudestaan ja huonosta itsetunnosta ja kulissien ylläpitämisestä. Ihan fiksun ja mukavan oloinen mies. 

Varmasti ollut kaksi rikkinäistä ihmistä liitossa ja niin paljon surua ja menetystä. 

Vierailija
145/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes katsonut ohjelmia siltä näkökulmalta, että olisivat lestadiolaisia vaan ennemminkin heidän tarinaa puolueettomasti. Jotenkin tuntuu, että vl naiset yrittävät täällä kiillottaa omaa sädekehäänsä Minnan kustannuksella. On sitten ateisti tai lestadiolainen, ei tuollainen avioliitto ole terve! T. 146

Vierailija
146/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sädekehän kiillottamisella?

Vierailija
147/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:30"]

Älkää puiko näiden ihmisten parisuhdetta kun ette tiedä aiheesta mitään. Mä tunnen henkilöt ja tiedän Minnan olevan narsisti. Älkää mututuntumalla ruvetko spekuloimaan mitään, kun ette edes tunne heitä! Ja muuten kumma juttu, että heti arvellaan miehen olevan se oikea narsisti.

[/quot

No mutta, Terve Eero!

Vierailija
148/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo narsismi on tänne keksitty?

Vierailija
149/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He varmasti kokevat Minnan avoimuuden ja uskosta irtautumisen niin pahana asiana, että yrittävät tässäkin keskustelussa luoda Minnasta syyllistä. Ohjelmassakin hän kertoi, että liike käänsi hänelle selkänsä MIEHEN ottaessa eron. Varmasti helpompi liikkeen ajatella, että mies on uhri, niin ei tarvitse omia uskomuksia tarkastella. Itse katson asiaa täysin objektiivisesti ja varmasti mielipiteeni voivat muuttua, jos tietäisi rehellisesti molemmat kannat.

Vierailija
150/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin molemmat ohjelmat ja luulen että kyseessä on vaan kaksi väärinymmärrettyä ihmistä jotka on päätyneet vääristä syistä yhteen. Molemmat kärsineet lapsuudestaan ja historiastaan, eivät ole saaneet tarpeeksi lämpöä ja rakkautta kotona joten eivät sitä osaa samalla tavalla automaattisesti myöskään jakaa kun ei ole mallia. En syyttäisi kumpaakaan, molemmat varmasti uskoo asiaansa ja siihen että toinen on narsisti tmv mutta uskon että kyse on vaan siitä muurista minkä molemmat oli lapsuutensa seurauksena ympärilleen rakentaneet. Hyvä että pääsivät tilanteesta pois ja ovat nyt paljon onnellisempia, toivottavasti voivat unohtaa ja antaa anteeksi. Ja kyllä mielestäni Eero on siinä typerä että diagnosoi vaimonsa narsistiksi, kun ei vaan ymmärtänyt häntä. Helppo tehdä tuollaisia päätelmiä jos ei keskusteluyhteys toimi ja joutuu kokemaan mitä he ovat käyneet läpi... Ihme että hän ei oo sitä terapiassa ymmärtänyt mutta tiedä sitten mitä siellä on puhunut.

Vierailija
151/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oli fb:ssä vielä Minnasta kuvakin. Outoa kieltämättä.

Vierailija
152/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

155 Kiitos! Sait juuri puettua ajatukseni sanoiksi! Silti luulen, että Eero ei omassa toiminnassaan näe vikaa ja kokee helpoimmaksi syyllistää naista. Minna ei tarinassaan miestä syyttänyt mistään, ymmärsi sentään, että vika on paljon syvemmällä, kuin vain toisessa. T. 146

Vierailija
153/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:38"]Katsoin tänään molemmat ohjelmat Aamusydämellä ensin ja lopuksi Minnan tarinan. En pysty ymmärtämään miten kukaan voi pitää tätä miestä uhrina, nainen kokonut reilussa 10 vuodessa pahaa, mitä moni ei koe elämänsä aikana! Kävin mielenkiinnosta katsomassa Eeron fb seinää ja kyllä siitäkin huomaa, että kaikki ei ole kotona! En voi kuvitellakaan Minnan tuskaa nähdä ex miestä syyttämässä häntä kaikesta. Huh, enpä edes pysty kaikkia ajatuksiani kirjoittamalla kertomaan!
[/quote]

Katsoin myös molemmat ja mua ärsyttää, että tässä (niin kuin monessakin muussakin asiassa) nähdään vain nainen uhrina. Mistä te tiedätte onko mies oikeasti ollut ahdistunut avioliitossaan ja yrittänyt tosiaan pitää kulisseja kasassa, jotta ulospäin kaikki olisi näyttänyt olevan kunnossa? Ei varmasti ole ollut kummallakaan helppoa, molemmilla on voinut olla paha olla eikä välttämättä ole ollut kunnon keskusteluyhteyttäkään puolisoiden välillä. Kyllä vl:n joukkoon mahtuu niitäkin naisia, jotka yrittävät viimeiseen asti elää niin kuin uskoo eikä aina kaikesta voi syyttää miehiä... tai uskontoa.

Vierailija
154/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:31"]He varmasti kokevat Minnan avoimuuden ja uskosta irtautumisen niin pahana asiana, että yrittävät tässäkin keskustelussa luoda Minnasta syyllistä. Ohjelmassakin hän kertoi, että liike käänsi hänelle selkänsä MIEHEN ottaessa eron. Varmasti helpompi liikkeen ajatella, että mies on uhri, niin ei tarvitse omia uskomuksia tarkastella. Itse katson asiaa täysin objektiivisesti ja varmasti mielipiteeni voivat muuttua, jos tietäisi rehellisesti molemmat kannat.
[/quote]

Olen vl-nainen ja aidosti surullinen Minnan puolesta kaikesta hänen kokemastaan, ei vähintäkään tarvetta syyllistää. Diagnoseja en jakele, kun en kumpaistakaan tunne. Eikä se mieskään taida ainakaan enää uskossa olla, jos kerran uusi parisuhde.

Vierailija
155/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:31"]

He varmasti kokevat Minnan avoimuuden ja uskosta irtautumisen niin pahana asiana, että yrittävät tässäkin keskustelussa luoda Minnasta syyllistä. Ohjelmassakin hän kertoi, että liike käänsi hänelle selkänsä MIEHEN ottaessa eron. Varmasti helpompi liikkeen ajatella, että mies on uhri, niin ei tarvitse omia uskomuksia tarkastella. Itse katson asiaa täysin objektiivisesti ja varmasti mielipiteeni voivat muuttua, jos tietäisi rehellisesti molemmat kannat.

[/quote]

Meinaatko että joku liike ottaa kantaa näihin asioihin? Ei varmasti ota. Itse en ainakaan kuulu mihinkään liikkeeseen. Silti tapauksen tuntien en osaa pitää tätä naista niin ihanana ja uhrina pelkästään. Tämän kuvan kieltämättä ihmiset saavat tuosta.

Vierailija
156/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:31"]He varmasti kokevat Minnan avoimuuden ja uskosta irtautumisen niin pahana asiana, että yrittävät tässäkin keskustelussa luoda Minnasta syyllistä. Ohjelmassakin hän kertoi, että liike käänsi hänelle selkänsä MIEHEN ottaessa eron. Varmasti helpompi liikkeen ajatella, että mies on uhri, niin ei tarvitse omia uskomuksia tarkastella. Itse katson asiaa täysin objektiivisesti ja varmasti mielipiteeni voivat muuttua, jos tietäisi rehellisesti molemmat kannat.
[/quote]
Olen kirjoittanut useamman viestin. Yhdessäkään en ole syyllistänyt kumpaakaan osapuolta. Tässä keskustelussa pidän pahana yleistämistä, joka lisää entisestään ennakkoluuloja. En paheksu Minnaa.
Ei mulla muuta.
Vl-nainen

Vierailija
157/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on yksi tarina. Mutta näiden vastapainoksi on kymmenen onnellista tarinaa. Mua vain naurattaa nämä "huhut" joita täällä viljellään. Tulkaa suoraan meidän seuroihin rauhanyhdistykselle kysymään jos kysyttävää on, älkää etsikö netistä "totuuksia".
T. Vl

Vierailija
158/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainaki minä kieltäydyn seksistä, jos siltä tuntuu. Ja en oo yhtäkään tapausta kuullut, että jo laitoksella harrastettas seksiä!:D t.vl

Vierailija
159/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:54"]26.11.2014 Eero Inkeroisen avoin Facebook päivitys;
"Ois muutes sellanen sovellus aika pähee, johon vois asettaa puolison kuukautiskierron. Sit se (sovellus) muistuttas sua aina ku tulee viestiä, puhelua, palautetta tms, et mikä hälytystaso ois kulloinki menossa. Ja sit kotimatkalla tulis vielä iso ALARM! Äänen kanssa luuriin siihen näyttöön.(varsinki sillon, ku ois just "se" aika kuukaudesta.) Veikkaan, että monelta välttys ja paljolta säästys. Tämmönen vaan pulpahti mieleen."

Huhhuh!
[/quote]
Millainen ihminen kirjoittaa tällaista julkisesti?

Vierailija
160/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:54"]26.11.2014 Eero Inkeroisen avoin Facebook päivitys;
"Ois muutes sellanen sovellus aika pähee, johon vois asettaa puolison kuukautiskierron. Sit se (sovellus) muistuttas sua aina ku tulee viestiä, puhelua, palautetta tms, et mikä hälytystaso ois kulloinki menossa. Ja sit kotimatkalla tulis vielä iso ALARM! Äänen kanssa luuriin siihen näyttöön.(varsinki sillon, ku ois just "se" aika kuukaudesta.) Veikkaan, että monelta välttys ja paljolta säästys. Tämmönen vaan pulpahti mieleen."

Huhhuh!
[/quote]
Millainen ihminen kirjoittaa tällaista julkisesti?
[/quote]
Varmaankin narsisti, joka kärsii seksiriippuvuudesta ja raiskaa vaimonsa heti synnytyksen jälkeen. Tätä vastaustahan sinä hait.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme