Mitä olet saanut aikaan tänään?
Millainen päivä sinulla on ollut tänään? Mitä asioita olet saanut aikaan? Mitä ehkä vielä aiot tehdä?
Onko päivä ollut aikaansaamisten osalta sinulle normaali, vai tavallista tehokkaampi/saamattomampi?
Aloitan itse:
- Siivosin keittiön, joka olikin päässyt tosi sotkuiseen ja likaiseen kuntoon. Tein oikein kunnon jynssäyksen eli tiskit + kaikki pinnat sekä lajittelin ja vein pois kaiken ylimääräisen kuten tyhjät kipot ja kartongit.
- Lenkitin koiraa 45 min. Tämä nyt tapahtuu joka päivä, mutta silti se aina tuntuu pieneltä saavutukselta, saa jotain aikaiseksi ja samalla itse raitista ilmaa ja ulkoilua.
-Kävin ruokakaupassa, näillä ostoksilla pärjää ainakin seuraavat 4-5 päivää.
- Tein ruoan täksi ja huomiseksi päiväksi
- Leikkasin koiran kynnet
-Venyttelin.
Minulle tämä on normaalia enemmän aikaansaamista. Olen yleensä tosi vähäenerginen ja saan aika vähän aikaan päivätöiden lisäksi. Tänään on sunnuntai, joten oli energiaa tehdä enemmän kun oli nukkunut paremmin eikä ollut töitä.
Topikin tein inspiroitumisen vuoksi :) Saan aina tsemppiä omaan arkeen kun näen muiden ihmisten olevan tehokkaita ja tekevän asioita.
Eli kerro mitä olet tänään saanut aikaan? :)
Kommentit (56)
Söin pari kertaa, kävin suihkussa, tuhlannut aikaa täällä, katsonut pari jaksoa yhtä netflix-sarjaa. Kohta menen nukkumaan tai ainakin siirryn selailemaan nettiä sänkyyn, ei jaksa enää edes istua.
Syysloman viimeinen päivä täällä meillä. Aamusta ensin vähän itsehellintää, sitten rauhassa kahvittelua ja Hesaria, ulkoilu pakkasaamussa ja löysin vielä sieniäkin. Ohjelmassa oli siivousta, pakkausta ja kotiinpäin ajelu. Kotona tavaroiden purkaamista, kukkien kastelua, jumppaa, kirjan lukemista, netissä roikkumista, tiskaamista, pyykinpesua, ruuanlaittoa, työsähköpostin kurkkaus aamua varten ja vielä tulossa sauna ja loman kruunaa jumalainen se+si.
Aika normaalin tason aktiivisuus vapaapäivälle, on kyllä ollut hyvä päivä.
Kävin aamulla lähikahvilassa pyörän kanssa, takas kotiin, pyykin pesua, tein tonnikalasalaatin, uudestaan pyörän kanssa lenkki satamaan ja kohta lämmitän saunan.
Vierailija kirjoitti:
Lenkität koiraa ainoastaan 45minuuttia päivittäin??
Kyllä, koirani on 11-vuotias. Meillä aukeaa takapihalta metsä, ja aamuisin herättyä sekä illalla ennen nukkumaanmenoa käväistään vain tuossa metsässä niin että koira vähän haistelee ympäriinsä ja tekee tarpeensa (noin 10 min). Päivällä käydään noin 45 min lenkki. Kun koira oli nuorempi niin silloin lenkkeiltiin enemmän.
Heräsin vähän ennen yhtätoista. Nautin siitä, että sain nukkua pitkään, puoliso hoiti koiran aamu-ulkoilutuksen. Söin aamiaista surffaten samalla netissä. Käytiin 2,5 tunnin ulkoilulenkillä koiran kanssa, matkoineen ja kaupassa käynteineen siihen meni neljättä tuntia. Kotiin palattua söin välipalaa. Etsin äsken tulevalle "syyslomalle" (pidennetty viikonloppuvapaa tulossa) tekemistä ja majoitusta, mutta huonolla menestyksellä, koska Suomessa on marraskuussa tosi vähän houkuttelevia paikkoja tai mitään näkemistä. Päivälliseksi tilaan pizzat, syödään joskus puoli ysin aikoihin. Pizzan kyytipojaksi teen salaattia. Eräitä kokouspapereita on luettavana vino pino ennen sitä tai sen jälkeen, se on tämän päivän tärkein tehtävä ja siihen pitäisi seuraavaksi tarttua.
Olen koomaillut sohvalla ja odottanut vauvan syntymistä.
Kävin kaupassa.
Tylsyyttäni tarkastin viimeisen palkkakuitin ja huomasin, että mulle on maksettu noin satanen liian vähän. Laitoin pomolle viestiä, kannattavaa koomailua!
Vein koiran aamukävelylle. Tein ruokaa. Päivitin Instagramia. Katsoin kaksi jaksoa pohjoismaista jännityssarjaa. Pari kertaa olen ruokkinut koiran. Halinut kumppania & pusutellut koiraa.
Kuulostaa ihan kivalta, mutta pääosan päivästä olen potenut ahdistusta ja huolta työasioista.
Huh kuinka aloitus kuulosti raskaalle. Itsellä jonkin tason krapula. Siihen hain vähän loiventavaa. Lisänä ärsyttävä flunssa. Ainakin toivon että vain flunssa. Molemmat rokotteet olen jo ottanut. En ole tehnyt mitään ja aikomus on tehdä illalla vielä vähemmän. Otan niin rennosti kuin pystyn.
M.50
Sain viimein monta pihahommaa tehtyä, jotka ovat odottaneet yhtäaikaista vapaapäivää ja hyvää säätä. Eli siivosin kasvihuoneen tyhjäksi, haravoin pari tuntia, leikkasin yhden pensaan, vaihdoin viimeiset kesäkukat kanerviin ja siistin pihaa yleisesti ja valmistelin paikkoja talvea varten. Siivoilin myös sisällä, ulkoilin metsässä koirien kanssa niin että saivat juosta myös vapaana, hoidin yhden työjutun valmiiksi huomiselle, sekä lämmitin uuneja. Nyt odotan saunan lämpeämistä.
Aika perus vapaapäivä, maalla aina kertyy hommia odottamaan. Oli tarkoitus käydä yksin juoksemassa, mutta se jäi tekemättä, siitä hieman laiskakin olo.
Oon käyny tänään kaks kertaa lenkillä koiran kanssa, yhteensä 10km. Käyn 22-23 maissa iltalenkin 4-5km vielä. Pakko koska koira on alaskanmalamuutti ja virtaa riittää. Jalat on kipeät. Ootan että tulis kunnolla lunta ja pääsis potkukelkkaileen.
En oikein muuta ihmeempiä oo tehny 🤔 makoillu, syöny ja ollu koiran kaa pihalla ja samalla katoin autosta öljyt yms.
Ison vadillisen herkullista pastavuokaa pariksi päiväksi. Pitkän syvällisen puhelun lapseni kanssa, monestakin asiasta, mutta varsinkin yhdestä, joka on häntä painanut, keskustelu helpotti meitä molempia ja tunsin, että voin auttaa. Pari kertaa lähikaupassa.
Ja muuten olin kuin ellunkana! :) Lepopäivä.
Jumppailin vähän kahvakuulan kanssa.
Imuroin kaikkialta muualta paitsi olkkarista, en viittinyt häiritä kissoja. Siivosin makkarin perusteellisesti. Tyhjensin ja täytin tiskikoneen. Viikkasin myös vaatteet, mitkä on ollut viikon kuivaustelineellä.
Kohta vois korkata pari siideriä.
Jatkoin keittiön siivousta, hoidan urakkaa pari kaappia kerrallaan. Tänään pesin myös hellan nappulat. Pesin pari koneellista pyykkiä. Imuroin lapsen huoneessa ja autoin häntä järjestelemään. Leivoin sämpylää ja tein ruokaa. Vein lapsen uimakouluun. Nyt pitäisi vielä iltapalat laitella ja valmistella lapsukaiset huomenna alkavaan arkiviikkoon.
Nukuin pitkään, kuten eilenkin. Onneksi sain nukuttua viime viikon univelkoja pois. Kotiuduin miehen luota, kävin kaupassa, ja viikasin kuivat pyykit kaappiin. Ajattelin lähteä lenkille, mutta ei nyt ruoan jälkeen huvitakaan. Huomenna sitten.
Loppuilta menee Selviytyjien ja BB:n parissa. Lisäksi luen vielä ennen kun käyn nukkumaan.
Sunnuntaisin teen normaalia vähemmän mitään. Pyhitän sen yleensä vain silkkaan rentoutumiseen.
- Kävin pyörälenkillä
- Kävin museossa
- Tein ostokset, joita vitkuttelin pitkään (vedenkeitin, shampoo, laminaatinpuhdistusaine)
- Laitoin pyykit pois
Ihana letkeä sunnuntai :)
Täyttänyt ristikoita, maannut telkkaria katsellen ja syönyt kotiin tilattua pitsaa.
Pestyä pyykit. Tiskit vielä työn alla.
Näillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä. Ehdottomasti suurin saavutukseni tälle päivälle on, että en ole tehnyt töitä. Tuossa kansionivaska odotti, mutta päätin ettei nyt.
Asiajajana ja yrittäjänä on pakko todeta, että joskus pakko vetää huilia.... (tiedättekö muuten, mitä tuo huilaaminen tarkoittaa)
F, asianajaja
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin keittiön pinnat joka päivä, joten tein niin tänäänkin. En ole osannut ajatella sitä aikaansaamikseksi, nyt ajattelen ja taputan itseäni olalle tässä sohvalla maatessani. Hyvä minä 💪.
Samoin pyykkikoneen käynnistys ja tyhjennys sekä pyykkien ripustaminen ei tunnu aikaansaannokselta. Eikä tiskaaminenkaan tai ruuanlaitto... Ajattelen nuo sellaisina automaattisina tekemisinä, jotka eivät vaadi suurempaa suunnittelua, ryhtymistä, paneutumista, keskittymistä eikä ajattelua, joten ehkä siksi ne ei tunnu aikaansaamisilta.
negis
Olen lukenut kirjoja (mangaa) koko päivän. ^.^ -Lauri
Pyyhin keittiön pinnat joka päivä, joten tein niin tänäänkin. En ole osannut ajatella sitä aikaansaamikseksi, nyt ajattelen ja taputan itseäni olalle tässä sohvalla maatessani. Hyvä minä 💪.
Samoin pyykkikoneen käynnistys ja tyhjennys sekä pyykkien ripustaminen ei tunnu aikaansaannokselta. Eikä tiskaaminenkaan tai ruuanlaitto... Ajattelen nuo sellaisina automaattisina tekemisinä, jotka eivät vaadi suurempaa suunnittelua, ryhtymistä, paneutumista, keskittymistä eikä ajattelua, joten ehkä siksi ne ei tunnu aikaansaamisilta.