Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkkohäiden takia olen kirkon jäsen

Vierailija
29.12.2014 |

Juhannukseen asti jaksan olla luterilaisen kirkon jäsen sitten eroan kirkosta

...juhannushäät nimittän

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömyyden huippu! Ymmärrän kirkkohäät jos uskoo kirkon virallisen opin mukaisesti jumalaan, mutta silloinhan toki haluaa jatkaa kirkon jäsenenä. Jos taas ei usko kirkon virallisen opin mukaisesti niin ei ole mitään mieltä mennä kirkossa naimisiin. Toivottavasti kukaan ei tule häihisi.

Vierailija
2/14 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin myös kirkkohäiden jälkeen kirkosta.

Häissämme oli 120 vierasta jos se kakkosta kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ihan ymmärtänyt, että miksi.

Vierailija
4/14 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin  erosin häittemme jälkeen kirkosta. Tosin meillä oli ihan siviilivihkiminen itse hääpaikassa.

Vierailija
5/14 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Jos se kirkko tai papin lätinät ei merkitse teille mitään, niin minkä ihmeen takia haluatte kirkkohäät? 

Vierailija
6/14 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskuudessamme vaeltaa sitäkin ihmistyyppiä, joka on eronnut kirkosta alle kaksikymppisenä, liittyy siihen kolmekymppisenä mennäkseen kirkossa naimisiin ja eroaa pian taas uudelleen. Siinä teille kaksinaismoralismia. Tietenkään kukaan ei myönnä tehneensä näin, mutta heitä on. 

T. Avoliitossa asuva & ev.lut. kirkkoon aina kuulunut

Vierailija
7/14 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo kirkko ole kovin kiinnostunut syistä kuulua kirkkoon. Jossain toisessa kirkkokunnassa saatettaisiin julkiateistit potkia pellolle, mutta kansan kirkkomme antaa heidän asettua ehdolle kirkollisvaaleissa.

Vierailija
8/14 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:42"]

Keskuudessamme vaeltaa sitäkin ihmistyyppiä, joka on eronnut kirkosta alle kaksikymppisenä, liittyy siihen kolmekymppisenä mennäkseen kirkossa naimisiin ja eroaa pian taas uudelleen. Siinä teille kaksinaismoralismia. Tietenkään kukaan ei myönnä tehneensä näin, mutta heitä on. 

T. Avoliitossa asuva & ev.lut. kirkkoon aina kuulunut

[/quote]

Keskuudemme vaeltaa myös ihmisiä jotka eivät ole koskaan kirkkoon liittyneetkään

t naimisssa eikä koskaan kirkkoon kuulunut

Vierailija
9/14 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja toisaalla minulle alapeukutettiin kun kehtasin sanoa julki, että teinitytölle maailmanloppu on siinä kun  sanotaan ettei pääse kirkossa naimisiin jos ei käy riparia...

Vierailija
10/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:55"]

Eipä tuo kirkko ole kovin kiinnostunut syistä kuulua kirkkoon. Jossain toisessa kirkkokunnassa saatettaisiin julkiateistit potkia pellolle, mutta kansan kirkkomme antaa heidän asettua ehdolle kirkollisvaaleissa.

[/quote]

Minä erosin joskus opiskeluaikoina kirkosta mutta halusin sitten liittyä takaisin myöhemmin. Piti käydä oikein kirkkoherran juttusilla kertomassa, miksi halusin liittyä uudelleen. Olin vähän hämmentynyt. Kysyin, enkö sitten saa enää tulla kirkon jäseneksi, jos olen kerran eronnut, ja kirkkoherra sanoi, että totta kai, mutta hän haluaa varmistaa, että olen liittymässä oikeasta syystä eli uskosta. Näin Tampereella vuonna miekka ja kivi.

Kirkkoon ei tarvitse kuulua kirkkohäiden takia. Seurakunta vuokraa kirkkoa niin kuin muitakin tiloja kenelle tahansa yksityistilaisuuksien pitämistä varten. Jos haluaa kirkkohäät, sellaiset saa vuokraamalla kirkon, ja vihkijänä voi olla maistraatin ihminen. Myös kanttorin saa eri maksusta soittamaan urkuja tai pianoa ja mahdollisesti mitä tahansa musiikkia. Ei tarvitse olla uskonnollista.

Ihan vain vinkiksi. Seurakunta haluaa varmasti, että kirkkoon kuuluttaisiin uskon takia tai siksi, että halutaan olla tukemassa seurakunnan yleishyödyllistä työtä, koska sen arvomaailma on yhteneväinen oman arvomaailman kanssa.

Vierailija
11/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä miksi kuulua kirkkoon jos ei sen oippeihin usko, täysin järjenköyhää toimintaa. Itse olen uskovainen joa ei ole ikinä liittynyt mihinkään kirkkoon/srk:taan koska mielestäni ne eivät ketään pelasta. Mutta kunnioitan kyllä ihmistä joka kuuluu kirkkoon vakaumuksensa takia vaikka opista eri mieltä olenkin. Sen sijaan ihmisiä jotka kuuluu johonkin ihan vääristä syistä...heitä en pysty kunniottamaan vaikka haluaisinkin.

Vierailija
12/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 01:35"]

Kirkkoon ei tarvitse kuulua kirkkohäiden takia. Seurakunta vuokraa kirkkoa niin kuin muitakin tiloja kenelle tahansa yksityistilaisuuksien pitämistä varten. Jos haluaa kirkkohäät, sellaiset saa vuokraamalla kirkon, ja vihkijänä voi olla maistraatin ihminen. Myös kanttorin saa eri maksusta soittamaan urkuja tai pianoa ja mahdollisesti mitä tahansa musiikkia. Ei tarvitse olla uskonnollista.

Ihan vain vinkiksi. Seurakunta haluaa varmasti, että kirkkoon kuuluttaisiin uskon takia tai siksi, että halutaan olla tukemassa seurakunnan yleishyödyllistä työtä, koska sen arvomaailma on yhteneväinen oman arvomaailman kanssa.

[/quote]

Ei muuten pidä paikaansa. t. kirkon työntekijä

Vierailija
13/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 01:35"]

[/quote]

Minä erosin joskus opiskeluaikoina kirkosta mutta halusin sitten liittyä takaisin myöhemmin. Piti käydä oikein kirkkoherran juttusilla kertomassa, miksi halusin liittyä uudelleen. Olin vähän hämmentynyt. Kysyin, enkö sitten saa enää tulla kirkon jäseneksi, jos olen kerran eronnut, ja kirkkoherra sanoi, että totta kai, mutta hän haluaa varmistaa, että olen liittymässä oikeasta syystä eli uskosta. Näin Tampereella vuonna miekka ja kivi.

[/quote]

Kirkkoa ei voi vuokrata kirkkoon kuulumaton. Ei se mikään vitun juhlatila ole, vaan Jumalan temppeli, ja pyhä. Se on lopun alkua, jos kirkkoja aletaan pakanoille vuokraamaan ja minä eroan kirkosta samana päivänä kun se tapahtuu.

Vierailija
14/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin menin nuorena juhannuksena naimisiin. Keskiviikkona oli hääharjoitukset ja tuli vähän hätä, kun huomattiin etten ole kirkon jäsen. Torstaina vihkipappi soitteli puhelimella eri paikkoihin ja minä juoksin pitkin kaupunkia toimittelemassa papereita paikasta toiseen. Saivat liitettyä minut kirkon jäseneksi pikavauhtia, normaalisti menee viikon. Olin niin kiitollinen, että pysyin jäsenenä muutaman vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi