Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ovat teidän syvimmät arvonne?

Vierailija
29.12.2014 |

Tässä muutamia esimerkkejä omista elämänsäännöistäni, arvoihini perustuen:
- Tiedonjano ja oppimisen halu
- Ystävällisyys ja apu heille jotka sen ansaitsevat
- Päätöksissä pysyminen
- Kiusaaminen ei ole okei, vahva voi olla muutenkin
- Huumeet eivät ole okei, enkä ota ystäväkseni yhtäkään narkkaria
- Väkivallattomuus niin pitkälle kuin mahdollista
- Hyvät käytöstavat
- Henkinen rikkaus on tärkeämpää kuin materia
- Itke kun on sen aika, että säilyt vahvanamuina aikoina

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasa-arvo ihmisryhmien, sukupuolten ja uskontojen välille. empatia, rehellisyys, oikeudenmukaisuus ja tiedonjano minulle hyvin tärkeitä

Vierailija
22/27 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien ja perheeni etujen turvaaminen, tarvittaessa toisten oikeuksia polkemalla. Voittajalla on aina kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:20"]Yksilön vapaus, valta ja vastuu omista asioistaan. Kun niitä on paljon, yhteiskunta on sellainen jota arvostan. Kun sinulla ja minulla on vapaus valita, valta päättää ja velvollisuus kantaa valinnoista ja päätöksistä vastuu, asiat ovat hyvin. [/quote] Kyllä, mutta entäs ne vastuuttomat tapaukset eli ne joista tulee rapajuoppoja / monilapsisen katraan yh-äitejä / narkkareita?

[/quote]

Ei asia ainakaan holhouksella parane. Kasvatuksessakin pyritään siihen että lapset eivät enää lopulta ole riippuvaisia vanhemmista. Miksi yhteiskunnan kohdalla pitäisi toimia toisin? Sitä paitsi esimerkiksi päihdeongelmat nimeomaan ovat oireita elämänhallinnan puutteesta ja siinä kohtaa pitäisi opettaa ihmistä ottamaan vastuu elämästään sen sijaan että vastuu otetaan kokonaan pois.

Vierailija
24/27 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukaisuus ja rehellisyys. Näillä olen pärjännyt ihan hyvin vaikka pitkiäkin ihmissuhteita on pitänyt poikkaista toisen epärehellisyyden vuoksi.

Vierailija
25/27 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:20"]Yksilön vapaus, valta ja vastuu omista asioistaan. Kun niitä on paljon, yhteiskunta on sellainen jota arvostan. Kun sinulla ja minulla on vapaus valita, valta päättää ja velvollisuus kantaa valinnoista ja päätöksistä vastuu, asiat ovat hyvin. [/quote]Ihanteellinen katsomus ihmemaa Onnelasta, mutta niin lapsellisen subjektiivinen. Eräs kotimainen puolue osti takavuosina tällä samalla lapsellisella mantralla äänienemmistön typeriltä äänestäjiltä.

[/quote]

Eiköhän niitä "ihmemaa Onneloita" ole yritetty rakennella juuri siellä, missä yksilö on olemassa yhteiskuntaa varten eikä yhteiskunta yksilöä varten. Tällaiset onnelat kaatuivat Euroopassa 25 vuotta sitten. Niin typeriä ihmiset ovat, vai mitä?

Vierailija
26/27 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petä läheisteni luottamusta. En kasvata lapsiani väkivallalla. Pyrin elämään siten, ettei tarvitse valehdella tekemisistä ja tavoista - esim. että nettipalstalla kerron olevani ekologinen huippusijoittaja, vaikka oikeasti olisin ympäristöstä viis veisaava luottotiedoton pummi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/27 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:49"]

Kivat arvot, mutta miksi huumeet ei ole okei?

[/quote]

En ole ap, mutta arvasin, että joku tulee itkemään noista huumeista :). On se niin kamalaa, kun joku anonyymi kirjoittaa netissä, ettei pidä huumeista. Osoittaa selvästi, mikä on moiselle valittajalle kaikkein tärkeintä. Siinä jää muut arvot jalkoihin. Huumeita on pakko saada, edes kerran vuodessa.