Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan 2kk tukkeutunut kyynelkanava, miten hierotaan?

Vierailija
29.12.2014 |

Ollut tukossa siis jo lähes syntymästä, eli rähmii pitkin päivää. Ei ole tulehtunut, ainoastaan rähmäinen. Olen pyyhkinyt kostealla vanulapulla ulkokulmasta sisäkulmaan monta kertaa päivässä ja tiputellut rintamaitoa (neuvolan ohje). Ei mitään apua. Unien jälkeen silmä usein muurautunut kiinni. Olen yrittänyt löytää hieromisohjeita, mutta ne on ristiriitaisia. Nenänpieltä alas vai ylös kohti silmän sisänurkkaa vai pyörivää liiketta silmän sisänurkassa??? Kaikkia näitä ohjeita löytyy netistä. Sisäkulmassa tuntuu pieni pallura rähmivässä silmässä, epäilen että se on se tukos, koska toisessa silmässä ei ole eikä se rähmi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole neuvoja?

Vierailija
2/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos käyt lääkärissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarttis periaatteesa käydä kun ei ole tulehtunut. Korjataan julkisella jonkinlaisella sondeerauksella jos ei ole 8kk ikään mennessä auennut itsekseen. Ei siis ole vaarallinen lapselle, mutta harmillinen toki. Hieronnalla on kuulemma monella auennut, mutta kun en tiedä miten hieroa. Pyörittelyä olen kokeillut, ei tulosta.

Vierailija
4/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet hieronut silmää? Mä hieroin vanupuikon kanssa siitä sisäkulman kohdalta pyörivällä liikkeellä, muutaman minuutin joutui välillä hieromaan et mitään lähti.. 

Vierailija
5/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole sama miten päin hierot, katsot vaan että kädet on puhtaat. Neuvolassa voit kysellä sitten lisää, kai se lääkäri jossain vaiheessa katsoo mitä tarttis tehdä.

Meillä nyt lapsesta asti toistuneet tulehdukset toivottavasti ovat ohi, kun tehtiin leikkaus teinille. Joskus aiemmin on tehty kyynelteiden putkituskin, eikä auttanut lopullisesti sekään.

Vierailija
6/6 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi nyt 1,5vuotta. Meillä oli sama juttu että molemmat silmät rähmivät syntymästä lähtien. Joka päivä monta kertaa putsaus. Noin 4kk iässä toinen kyynelkanava avautui itsestään. Mutta toinen jatkoi rähmimistä ja alkoi tulehtumaan. Siitä sitten Silmätippa rumpa alkoi :(

Vasta vuoden iässä avattiin ja putsattiin kyynelkanava. Sen jäljeen ei ole rähminyt :)

Ja se liike miten kyynelkanavaa voi itse yrittää avata , on puhtaalla pikkurillin päällä pyörivää pientä liikettä silmän sisänurkassa. Sitä meidän käskettiin tehdä mutta ei auttanut ainakaan tähän toiseen silmään.