100 km automatka, mitä antaisit/pyytäisit bensarahaa?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Tule kyytiin mutta jonain päivänä tulen pyytämään palveluksen, kapish?
Edelleenkin se kirjoitetaan capisce.
Kymppi on kyllä sellainen haistapaskasumma mistä vaan palveluksesta, että en kehtaisi kaverille noin pientä rahaa edes ojentaa.
Mitäs se nyt oli virallinen kilometrikorvaus? Jotain 0.42€/km.
Eli siis 4.20€. Voisin pyöristää vitoseen. Kaikki tuon ylihän olisi laitonta taksitoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis 4.20€. Voisin pyöristää vitoseen. Kaikki tuon ylihän olisi laitonta taksitoimintaa.
Sun täytyy vähän kerrara peruskoulun matematiikkaa.
Bensaa tai löpöä kuluu 100 kilometrillä korkeintaan 8 litraa, joka tekee nykyisillä litrahinnoilla alle 15 euroa. Munkkikahvit on aikalailla sopiva korvaus jos toinen ajaisi matkan joka tapauksessa. Minä en kuskina suostuisi ottamaan korvausta ystävänpalveluksesta joka ei maksa minulle mitään.
7-10 €uroa on mielestäni kohtuuhinta, jos molemmat olette menossa samaan paikkaan. Jos olet vain kyytimiehenä, niin 20 on liian vähän.
Kylläpä tuli riitaisa keskustelu tästäkin...
En ymmärrä monien perusteluja auton käyttökuluista ym. Jos joku menee joka tapauksessa jonnekin, luulisi että olisi tyytyväinen jos kyytiläinen maksaa bensat lähes kokonaan tai kokonaan.
Nykyisin pääsee 200-300km matkan kympillä julkisilla. Ennakkoon ostettuna ja hyvin suunniteltuna. Miksi pitäisi maksaa 30e tai jopa 50e 100km matkasta jonkun kyydistä, jos kuski menee joka tapauksessa samaan paikkaan? Itse kyllä menisin sillä julkisella sotten mieluummin, vaikka kestääkin kauemmin.
Jos kyse on työmatkasta ja työkavereista, kohtuullista olisi säännöllisessä ajossa, että kyytiläinen maksaa bensat, ei muuta. Jos 100 km matkasta maksaa 10e/kerta, se tekee jo yli 200e/kk. Jos kuski pyytäisi 20e/kerta, kuka viitsii maksaa yli 400e/kk kyydistä töihin? Kannattaa sitten jo ostaa oma auto, josta on hyötyä muutenkin kuin työmatkoilla.
Kymppi on hyvä summa. 100 km on kuitenkin pitkä matka ja polttoaine, sekä auton ylläpitäminen kallista ja siihen vaikuttaa kaikki ajetut kilometrit. Eli kymppi on hyvä ja sitä enemmän liikaa, ja esim vitonen taas älytöntä piheilyä.
antaisin turpaan huonosta ajotaidosta
50 euroa on mielestäni melko kohtuullinen, tarjoan aina korvausta jos matka on vähintään 10-20km mutta monet eivät halua ottaa vastaan lainkaan rahaa.
t. autoton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensan hinta nyt= 1,8€, auton keskikulutus about 7€/100km = 12,6 €. Olettaen, että molemmille pakollinen matka, niin maksaisin 10€.
Kiinnostaisi tietää, että miksi jotkut kokee 10€ on 100 km matkalta liian vähän? Se kattaa kuitenkin reilusti suurimman osan bensan hinnasta ko.matkalla. En itse ole kyllä ikinä kuskina toivonut tuon enempää.
Anna kun arvaan, teet ruokaostoksesi Lidlissä?
Uskomattoman pihiä ja persaukista kansaa taas liikkeellä.
Sä taas olet ahne.
Ihmettelen myös ihmisten ahneutta. Eräs tuttu keräsi bensarahoja kavereiltaan (ihan tankillisen hinnan kehtasi pyytää) ja samalla toimi juoppokuskina, mistä känniset kaverit aina maksoivat. Olisi pitänyt käräyttää pimeänä taksina toimimisesta.
Ahneus siitä, että on juoppokuskina omalla vapaa-ajallaan omaa autoa köyttäen ja saa siitä vaivanpalkkaa?
Sä varmaan odotat, ettei se kuski pyytäis edes sitä kymppiä sulta vaan maksais sulle, että oot seuralaisena autossa…
Ja sä varmaan olet se juoppo joka maksaa just sen kympin, kunhan joku muu on täyttänyt sen tankin, että auto inahtaa.
Jos kuski olisi mies ja itse olen nainen, niin antaisin pimppaa jossain p-paikalla vähän ennen määränpäätä.
Vierailija kirjoitti:
Siis 42€ ja pyöristäisin sen 50€uroon! Ihme ajatuskatko tuon laskun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Öööööö...tuohon 100km matkaan kannattaa huomioida polttoaine kulut, vakuutusmaksut, päästävero, rengas ja huoltokulut...
Ei taida ihan muutama euro riittää..
Varsinkin jos vielä ajaa tuon ma-pe=500km/viikko.
No mun mielestä ei 100 km yhteisen matkan vuoksi tarvitse mihinkään vakuutusmaksuihin osallistua. Se auto on omistajallaan joka tapauksessa. Ja rengas- ja huoltokuluihinkin osallistuminen on kyllä nyt niuhottamista. Pelkät polttoainekulut, ne puoliksi. Pyytäisin 10 euroa.
Heittäisin parikymppisen ihan vaan näyttääkseni arvostusta saadusta avusta. Varsinkin jos reissu on kertaluontoinen, eikä mikään 5pv/vko työmatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensan hinta nyt= 1,8€, auton keskikulutus about 7€/100km = 12,6 €. Olettaen, että molemmille pakollinen matka, niin maksaisin 10€.
Kiinnostaisi tietää, että miksi jotkut kokee 10€ on 100 km matkalta liian vähän? Se kattaa kuitenkin reilusti suurimman osan bensan hinnasta ko.matkalla. En itse ole kyllä ikinä kuskina toivonut tuon enempää.
Sä taas olet ahne.
Mieluummin olen hieman ahne, kuin ryhtyisin kuljettajaksi omaksi tappiokseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä taas olet ahne.
Mieluummin olen hieman ahne, kuin ryhtyisin kuljettajaksi omaksi tappiokseni.
Eli jos kyseessä olisi yhteinen työmatka niin jättäisit menemättä töihin ettei tarvitsisi ryhtyä kuljettajaksi omaksi tappioksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööööö...tuohon 100km matkaan kannattaa huomioida polttoaine kulut, vakuutusmaksut, päästävero, rengas ja huoltokulut...
Ei taida ihan muutama euro riittää..
Varsinkin jos vielä ajaa tuon ma-pe=500km/viikko.No mun mielestä ei 100 km yhteisen matkan vuoksi tarvitse mihinkään vakuutusmaksuihin osallistua. Se auto on omistajallaan joka tapauksessa. Ja rengas- ja huoltokuluihinkin osallistuminen on kyllä nyt niuhottamista. Pelkät polttoainekulut, ne puoliksi. Pyytäisin 10 euroa.
Joo ja jos jollain on 300 000eur kiinni asunnossa niin sinne voi ihan hyvin tunkea asumaan maksamalla vain pienen siivun vastikkeesta. Sillähän on se koti joka tapauksessa olemassa.
Sama lokkilogiikka.
0,44€ per km. Sisältää myös polttoaineen.