Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

100 km automatka, mitä antaisit/pyytäisit bensarahaa?

Vierailija
24.10.2021 |

jos puoliksi jakaa kulun.

Kommentit (165)

Vierailija
101/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppokuskina on eri juttu ja silloin olen saanut aina täyden tankin ja sapuskat.

Minulle ei juoppokuskina riittäisi tuokaan… Yö pilalla ja seuraava päivä väsyneenä.

Vierailija
102/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustetaanko nettisivu, jossa voi tarjota kyytejä eripuolille suomea?

Hintana on tietenkin pullakahvit/100km. Katotaan, monta kuskia ilmoittautuu…Tämän keskustelun pohjalta takuu menestys sivustolle!

Yleensä kyyditään ystäviä ja sukulaisia.

Eikä meillä oteta mitään rahaa bensoista.

Musta olet kyllä varsin tyhjäpää. Vähän kaukaa haettu vieraiden ihmisten kuskaaminen.

En ottaisi edes rahasta vierasta ihmistä kyytiini.

Jos ajate tamepre jyväskylä, miksit et ottaisi toista kyytiläistä samalle matkalle kyytiin? Sama suunta, saisit pullakahvit vaivapalkaksi jokaista sadan km seivästä kohti.

Kyllä mä mukavan tyypin voisin 15 eurolla ottaa kyytille ihan helposti. Tosi mukavan niillä pullakahveillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppokuskina on eri juttu ja silloin olen saanut aina täyden tankin ja sapuskat.

Minulle ei juoppokuskina riittäisi tuokaan… Yö pilalla ja seuraava päivä väsyneenä.

No mutta niille, jotka vastavuoroisesti välillä itse kaipaavat sitä juoppokuskia tuo on ihan hyvä diili. Jos taas kuskattava ei juoppokuskikseni ala ikinä, niin menkööt itsekin sitten taksilla.

Vierailija
104/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensan hinta nyt= 1,8€, auton keskikulutus about 7€/100km =  12,6 €. Olettaen, että molemmille pakollinen matka, niin maksaisin 10€.

Kiinnostaisi tietää, että miksi jotkut kokee 10€ on 100 km matkalta liian vähän? Se kattaa kuitenkin reilusti suurimman osan bensan hinnasta ko.matkalla. En itse ole kyllä ikinä kuskina toivonut tuon enempää.

Anna kun arvaan, teet ruokaostoksesi Lidlissä?

Uskomattoman pihiä ja persaukista kansaa taas liikkeellä.

Sä taas olet ahne.

Ihmettelen myös ihmisten ahneutta. Eräs tuttu keräsi bensarahoja kavereiltaan (ihan tankillisen hinnan kehtasi pyytää) ja samalla toimi juoppokuskina, mistä känniset kaverit aina maksoivat. Olisi pitänyt käräyttää pimeänä taksina toimimisesta.

Ahneus siitä, että on juoppokuskina omalla vapaa-ajallaan omaa autoa köyttäen ja saa siitä vaivanpalkkaa?

Sä varmaan odotat, ettei se kuski pyytäis edes sitä kymppiä sulta vaan maksais sulle, että oot seuralaisena autossa…

Juoppokuskina toimiminen ja esim. kertaluontoinen matka vaikka työntekijöille pakolliseen seminaariin 50 km päähän on kaksi hyvin eri asiaa. Meillä ainakin juoppokuskin roolia vaihdeltiin ja kuskille tietysti maksettiin illan kaikki bensat yläkanttiin, juomat (alkoholittomat, tietty) ja ruoat. Kaveriden kesken ei ollut tarvetta ylikorvata, sillä yhden illan kuski oli toisen illan matkalainen.

Jos duunikaverin kanssa mennään yksi reissu, joka on hänellekin pakollinen, niin en edes kuskin ominaisuudessa odota, että se kyytiin tulija maksaa kaikki bensat ja sitten vielä osuutensa veroista, vakuutuksista ja kulumisesta. Mielummin totean, että mennään kaikki omilla kyydeillä, sillä mua selvästi silloin harmittaa se kuskaaminen.

Työn kannalta pakollisista reissuista työnantaja maksaa matkakulukorvaukset. Omalla autolla se on 44 centtiä/km + jokaisesta kyytiin tulevasta työkaverista 3 centtiä/km. Eli jos on työhön liittyvä pakollinen matka, ja otat yhden työkaverisi kyytiin, työnantaja on velvollinen maksamaan sinulle 47 centtiä/kilometri. Silloin sinun ei kuulu periä työkaveriltasi yhtään mitään bensarahoja.

Toki, jos sinä olet itse se työnantaja, sinä maksat koko laskun firmasi tililtä.

Vierailija
105/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina 250 km matkalla pyydettiin/annettiin 5-10 e/matkustaja. Jos olin ainut kyytiläinen, annoin kympin. Jos oli auto täynnä annoin vitosen.

Olin sekä kyytiläisenä että kuskina näillä hinnoilla. Nämä siis sillä periaatteella, että kuski oli joka tapauksessa ajamassa ko. reitin eli ylimääräistä ajoa tuli vain joitakin kilometrejä kummassakin päässä.

Vierailija
106/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla 100 eur. Mutta jos ystävällä voit ajattaa nälkäpalkalla niin varasta siitä. 50 eur?

Vierailija
107/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintana on tietenkin pullakahvit/100km. Katotaan, monta kuskia ilmoittautuu…Tämän keskustelun pohjalta takuu menestys sivustolle!

Turhaa ajan haaskausta pysähtyä 100 km välein kahville. 

Vierailija
108/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta olet kyllä varsin tyhjäpää. Vähän kaukaa haettu vieraiden ihmisten kuskaaminen.

Jos ajate tamepre jyväskylä, miksit et ottaisi toista kyytiläistä samalle matkalle kyytiin? Sama suunta, saisit pullakahvit vaivapalkaksi jokaista sadan km seivästä kohti.

Mikä kohta vaikea ymmärtää. Ei oteta vieraita kyytiin. Tutut pääsee ihan ilmaiseksi. Ymmärrätkö että kyse on jo turvallisuudesta.

Vierailija
109/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse menossa muutenkin sen 100 kilsaa ja joku pyytäisi mukaan niin en mitään. Jos joku pyytäisi ajamaan jonnekin 100 kilsan päähän niin pyytäisin parikymppiä.

Vierailija
110/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein facen kyytiryhmissä mennään bensat puoleksi-menetelmällä. Juttuhan on siinä, että se kuski on menossa määränpäähänsä jokatapauksessa. Ei kukaan lähde erikseen ketään kuskaamaan pullakahveilla, mutta ei tässä kukaan ole sellaista pyytänytkään.

Ei tietenkään erikseen, mutta usealle kelpaa pullakahvit vaivanpalkaksi, joten tuon naamapalstan ryhmän voisikin vaihtaa ”pullakahvit/100km” kuin bensat puokkiin.. Ainakin moni lokki tyytyisi täällä siihen…

Itseasiassa suurin osa näistä lokeiksi haukutuista tarjosi sitä kymppiä, joka on enemmän kuin kulutetun bensan hinta puoleksi. Itse olen useammin kuski kuin kyytiläinen, mutta en silti koe mitään 30€ kohtuulliseksi korvaukseksi 100km matkasta, jonka minä ajan joka tapauksessa. Kysyttäessä pyytäisin sen kympin. Ja kusipäitä en kuskaa millään rahalla.

Vierailija
111/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä mukavan tyypin voisin 15 eurolla ottaa kyytille ihan helposti. Tosi mukavan niillä pullakahveillakin.

Miksi vastaat mulle esitettyyn kysymykseen.

En ottaisi vierasta kyytiin,

Vierailija
112/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen esim. Hki-Tku ajamassa joka tapauksessa, niin voin aivan hyvin pullakahveja vastaan ottaa siistin kyytiläisen.

Jos en ole ajamassa niin en lähde varta vasten mistään hinnasta toisia kyysäämään.

Vierailija
113/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikoina 250 km matkalla pyydettiin/annettiin 5-10 e/matkustaja. Jos olin ainut kyytiläinen, annoin kympin. Jos oli auto täynnä annoin vitosen.

Olin sekä kyytiläisenä että kuskina näillä hinnoilla. Nämä siis sillä periaatteella, että kuski oli joka tapauksessa ajamassa ko. reitin eli ylimääräistä ajoa tuli vain joitakin kilometrejä kummassakin päässä.

Ja millähän vuosikymmenellä tämä opiskeluaikasi oli?

Nykyisillä bensanhinnoilla tuo tarkoittaisi tyypillisellä opiskelijan autolla sitä, että täydelläkin lastilla kuskille jäisi enemmän polttoainekuluja maksettavaksi kuin kyytiläisille.

Vierailija
114/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täm on hyvä kommentti.

Vierailija
115/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaas te jotka peukutatte alaspäin ne eurot joita itse olisitte valmiit maksamaan.

Minimissään saa laskea 7 litraa/ 100 km ja 1,90 euroa per litra eli noin 14 euroa pelkät polttoaineet sivu,

ja ne jotka kommentoi verottajan hyväksymiä kilometrikorvauksia, niin niissä todellakin otetaan huomioon auton kuluminen plus muuta.

Eli noin 44 euroa/100 km. Eli ollaan käytännössä 10-20 kohtuu korvauksissa.

10 euroa jos on oikein pihi, 20 euroa jos haluaa toisenkin kerran kyytiin.

Vierailija
116/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs nyt aikuisena, kun toinen tulee 250km kyydilläsi, niin pyydät häneltä 10e?

Vierailija
117/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin sen 10 euroa mutta älkää huolehtiko kun meillä 2 vuotta vanha auto pihassa.

Vierailija
118/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin 10e ja maksaisin 20e. Pyyntö alakanttiin, mutta maksu yläkanttiin. Reilu on toinen nimeni.

Vierailija
119/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas te jotka peukutatte alaspäin ne eurot joita itse olisitte valmiit maksamaan.

Minimissään saa laskea 7 litraa/ 100 km ja 1,90 euroa per litra eli noin 14 euroa pelkät polttoaineet sivu,

ja ne jotka kommentoi verottajan hyväksymiä kilometrikorvauksia, niin niissä todellakin otetaan huomioon auton kuluminen plus muuta.

Eli noin 44 euroa/100 km. Eli ollaan käytännössä 10-20 kohtuu korvauksissa.

10 euroa jos on oikein pihi, 20 euroa jos haluaa toisenkin kerran kyytiin.

Niin sulta ei saisi toista kyytiä mutta meiltä saisi.

Siis jos maksaisi 10 euroa.

Vierailija
120/165 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensan hinta nyt= 1,8€, auton keskikulutus about 7€/100km =  12,6 €. Olettaen, että molemmille pakollinen matka, niin maksaisin 10€.

Kiinnostaisi tietää, että miksi jotkut kokee 10€ on 100 km matkalta liian vähän? Se kattaa kuitenkin reilusti suurimman osan bensan hinnasta ko.matkalla. En itse ole kyllä ikinä kuskina toivonut tuon enempää.

Anna kun arvaan, teet ruokaostoksesi Lidlissä?

Uskomattoman pihiä ja persaukista kansaa taas liikkeellä.

Sä taas olet ahne.

Ihmettelen myös ihmisten ahneutta. Eräs tuttu keräsi bensarahoja kavereiltaan (ihan tankillisen hinnan kehtasi pyytää) ja samalla toimi juoppokuskina, mistä känniset kaverit aina maksoivat. Olisi pitänyt käräyttää pimeänä taksina toimimisesta.

Ahneus siitä, että on juoppokuskina omalla vapaa-ajallaan omaa autoa köyttäen ja saa siitä vaivanpalkkaa?

Sä varmaan odotat, ettei se kuski pyytäis edes sitä kymppiä sulta vaan maksais sulle, että oot seuralaisena autossa…

Juoppokuskina toimiminen ja esim. kertaluontoinen matka vaikka työntekijöille pakolliseen seminaariin 50 km päähän on kaksi hyvin eri asiaa. Meillä ainakin juoppokuskin roolia vaihdeltiin ja kuskille tietysti maksettiin illan kaikki bensat yläkanttiin, juomat (alkoholittomat, tietty) ja ruoat. Kaveriden kesken ei ollut tarvetta ylikorvata, sillä yhden illan kuski oli toisen illan matkalainen.

Jos duunikaverin kanssa mennään yksi reissu, joka on hänellekin pakollinen, niin en edes kuskin ominaisuudessa odota, että se kyytiin tulija maksaa kaikki bensat ja sitten vielä osuutensa veroista, vakuutuksista ja kulumisesta. Mielummin totean, että mennään kaikki omilla kyydeillä, sillä mua selvästi silloin harmittaa se kuskaaminen.

Työn kannalta pakollisista reissuista työnantaja maksaa matkakulukorvaukset. Omalla autolla se on 44 centtiä/km + jokaisesta kyytiin tulevasta työkaverista 3 centtiä/km. Eli jos on työhön liittyvä pakollinen matka, ja otat yhden työkaverisi kyytiin, työnantaja on velvollinen maksamaan sinulle 47 centtiä/kilometri. Silloin sinun ei kuulu periä työkaveriltasi yhtään mitään bensarahoja.

Toki, jos sinä olet itse se työnantaja, sinä maksat koko laskun firmasi tililtä.

Tässä tapauksessa kuskina en ottaisi ketään kyytiini koska mielummin ajan yksin. Kyytiläisenä maksaisin silti sen kympin tai vaikka ne pullakahvit. Ihan vain kiitoksena kuskille. Koska se on kohteliasta. Ei näissä korvausasioissa useinkaan raha ole se, mikä itselleni merkkaa, vaan käytöstavat ja kiitollisuuden osoittaminen tehdystä palveluksesta.