100 km automatka, mitä antaisit/pyytäisit bensarahaa?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensan hinta nyt= 1,8€, auton keskikulutus about 7€/100km = 12,6 €. Olettaen, että molemmille pakollinen matka, niin maksaisin 10€.
Juuri näin. Tämä oli hyvä ja oikea laskukaava.
Väärin. Maksaisin huomattavasti vähemmän, koska lisäpainoni ei nosta kuluja kuin vähän. Maksaisin vain sen verran, mitä lisäpainoni tup - vaikka prosentuaalisesti koko auton painoon verruttuna - koska kuskihan olisi menossa joka tapauksessa ilman minukin.
Oletetaan ym. kulutus ja hinta ja lasketaan se vaikka 1200kg massalle. Minä painan 70kg, joten
70/1270*12,60euroa on 69 senttiä. Maksaisin siis 0,69 euroa.
Kohtootunta olettaa, että maksaisim yhtään enempää, koska tuon verran massani kuljettaminen maksoi.
Oma autoni vie niin vähän että pullakahvit riittäisi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensan hinta nyt= 1,8€, auton keskikulutus about 7€/100km = 12,6 €. Olettaen, että molemmille pakollinen matka, niin maksaisin 10€.
Kiinnostaisi tietää, että miksi jotkut kokee 10€ on 100 km matkalta liian vähän? Se kattaa kuitenkin reilusti suurimman osan bensan hinnasta ko.matkalla. En itse ole kyllä ikinä kuskina toivonut tuon enempää.
Anna kun arvaan, teet ruokaostoksesi Lidlissä?
Uskomattoman pihiä ja persaukista kansaa taas liikkeellä.
Sä taas olet ahne.
Ihmettelen myös ihmisten ahneutta. Eräs tuttu keräsi bensarahoja kavereiltaan (ihan tankillisen hinnan kehtasi pyytää) ja samalla toimi juoppokuskina, mistä känniset kaverit aina maksoivat. Olisi pitänyt käräyttää pimeänä taksina toimimisesta.
Ahneus siitä, että on juoppokuskina omalla vapaa-ajallaan omaa autoa köyttäen ja saa siitä vaivanpalkkaa?
Sä varmaan odotat, ettei se kuski pyytäis edes sitä kymppiä sulta vaan maksais sulle, että oot seuralaisena autossa…
Näytä mulle auto jonka tankin tilavuus vetää vain kympin edestä bensaa.
Kaksi eri asiaa. Ensimmäinen osa koska juoppokyytiä. Toinen näitä kympin matkustajia…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäänkuin autosta ei olisi mitään muita kuluja kuin polttoaine. Oletko nainen, persaukinen vai molempia? Mihin luulet esim. yritysten kilometrikorvausten perustuvan?
Otsikossa kysyttiin paljonko maksaisit BENSArahaa. Kun 6,30 eur ystävällisesti pyöristää kymppiin, niin siinä on vakuutus- ja rengaskulut mukana, jopa tippi kuskille.
Perustetaanko nettisivu, jossa voi tarjota kyytejä eripuolille suomea?
Hintana on tietenkin pullakahvit/100km. Katotaan, monta kuskia ilmoittautuu…Tämän keskustelun pohjalta takuu menestys sivustolle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäänkuin autosta ei olisi mitään muita kuluja kuin polttoaine. Oletko nainen, persaukinen vai molempia? Mihin luulet esim. yritysten kilometrikorvausten perustuvan?
Otsikossa kysyttiin paljonko maksaisit BENSArahaa. Kun 6,30 eur ystävällisesti pyöristää kymppiin, niin siinä on vakuutus- ja rengaskulut mukana, jopa tippi kuskille.
Otsikossa myös sanottiin paljonko antaisit maksaisit bensarahaa.
Ei sen bensarahan tartte todelliseen polttoainekulutukseen verrattu. Olen itsekin saanut joskus bensarahaa vanhemmiltani 50mk, kun ajoin 20km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, että miksi jotkut kokee 10€ on 100 km matkalta liian vähän? Se kattaa kuitenkin reilusti suurimman osan bensan hinnasta ko.matkalla. En itse ole kyllä ikinä kuskina toivonut tuon enempää.
Sä taas olet ahne.
Ihmettelen myös ihmisten ahneutta. Eräs tuttu keräsi bensarahoja kavereiltaan (ihan tankillisen hinnan kehtasi pyytää) ja samalla toimi juoppokuskina, mistä känniset kaverit aina maksoivat. Olisi pitänyt käräyttää pimeänä taksina toimimisesta.
Ahneus siitä, että on juoppokuskina omalla vapaa-ajallaan omaa autoa köyttäen ja saa siitä vaivanpalkkaa?
Sä varmaan odotat, ettei se kuski pyytäis edes sitä kymppiä sulta vaan maksais sulle, että oot seuralaisena autossa…
Kaksi eri asiaa. Ensimmäinen osa koska juoppokyytiä. Toinen näitä kympin matkustajia…
Ei se saata nan tyh mä mulle ole eri asia jos juopot maksaa kymppilöitä ja minä koko tankillisen.
Bensa on murtoi-osa hinnasta. Pummi puhii aina vaaan siistä. 25 eur on puoletkuluista jos kuski on kaksi tuntia talkoopalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä taas olet ahne.
Juoppokuskina toimiminen ja esim. kertaluontoinen matka vaikka työntekijöille pakolliseen seminaariin 50 km päähän on kaksi hyvin eri asiaa. Meillä ainakin juoppokuskin roolia vaihdeltiin ja kuskille tietysti maksettiin illan kaikki bensat yläkanttiin, juomat (alkoholittomat, tietty) ja ruoat. Kaveriden kesken ei ollut tarvetta ylikorvata, sillä yhden illan kuski oli toisen illan matkalainen.
Jos duunikaverin kanssa mennään yksi reissu, joka on hänellekin pakollinen, niin en edes kuskin ominaisuudessa odota, että se kyytiin tulija maksaa kaikki bensat ja sitten vielä osuutensa veroista, vakuutuksista ja kulumisesta. Mielummin totean, että mennään kaikki omilla kyydeillä, sillä mua selvästi silloin harmittaa se kuskaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä tappelu, vaikka AP KYSYI NIMENOMAAN BENSARAHOJA.
Ei hän olettanut saavansa osuutta auton vakuutuksista, korvausta arvonalenemasta jne.
Opetelkaa nyt saamarin idarit lukemaan aloitukset. Bensakulut on tuossa jo laskettu ja kymppi kattaa ne yläkanttiin.
Ps. Koska ap ehdotti kulujen jakamista puoliksi, miksi edes joku luulee, että ap kuskaisi jotakuta paikkaan, jonne ei ole itsekin menossa?
Onko jossain määritetty että ”bensaraha” ei voisi olla suurempi kuin menot?
Hän (ap) kumminkin kysyi juuri sitä. Ei korvausta tai maksua kyydistä.
Joten oma aggressiivinen irvistelysi ketjussa bensarahasta puhuneille on idioottimaista, kun itse et ymmärtänyt kysymystä.
.. ” jos puoliksi jakaa kulun.”
Bensarahaa voi pyytää sen verran, että puoliksi maksaa auton köyttökustanukset. Älä yritä toistenpäteä viisaammillesi, teet itsestäsi naurunalaisen.
Hän ei kysy käyttökustannuksista, vaan bensakorvauksista. Koeta nyt kestää vaan, että mokasit. 😂😂
Sä voi jatkossa matkustaa julkisilla ja miettiä kuluja 😂😂
Mulla on kaksi autoa. Minkä lisäksi osaan lukea ja ymmärrän jopa lukemani, toisin kuin sinä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Hintana on tietenkin pullakahvit/100km. Katotaan, monta kuskia ilmoittautuu…Tämän keskustelun pohjalta takuu menestys sivustolle!
Yleensä kyyditään ystäviä ja sukulaisia.
Eikä meillä oteta mitään rahaa bensoista.
Musta olet kyllä varsin tyhjäpää. Vähän kaukaa haettu vieraiden ihmisten kuskaaminen.
En ottaisi edes rahasta vierasta ihmistä kyytiini.
En maksaisi mitään enkä pyytäisi itsekään mitään. Luotan siihen että vuoroin vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla jotain trolleja nämä kympin tarjoajat 😂
Ainakin he osaavat vastata esitettyyn kysymykseen eikä johonkin itse keksimäänsä.
Eivät putkinäköisyydellään kuin polttoaineen menona.
Miksi ylipäänsä kysyä ”paljonko maksaisit polttoaineesta, jos polttoainekulu jaetaan puoliksi” - no vtu just, kuknka paljon sitä kului.
Sen sijaan kysyttiin paljonko maksaisit bensarahoja, jos kulu jaetaan puoliksi. Osa ihmisistä osaa ajatella päällänsä ja ymmärtää, että autossa on muitakin kuluja kuin polttoaine.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein facen kyytiryhmissä mennään bensat puoleksi-menetelmällä. Juttuhan on siinä, että se kuski on menossa määränpäähänsä jokatapauksessa. Ei kukaan lähde erikseen ketään kuskaamaan pullakahveilla, mutta ei tässä kukaan ole sellaista pyytänytkään.
Bensaa kuluu 5 litraa tuolla matkalla. 5 litraa maksaa 8,50 euroa. Reiluna miehenä antaisin vitosen, jos heittäisi ovelta ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kyyditään ystäviä ja sukulaisia.
Eikä meillä oteta mitään rahaa bensoista.
Musta olet kyllä varsin tyhjäpää. Vähän kaukaa haettu vieraiden ihmisten kuskaaminen.
En ottaisi edes rahasta vierasta ihmistä kyytiini.
Jos ajate tamepre jyväskylä, miksit et ottaisi toista kyytiläistä samalle matkalle kyytiin? Sama suunta, saisit pullakahvit vaivapalkaksi jokaista sadan km seivästä kohti.
Juoppokuskina on eri juttu ja silloin olen saanut aina täyden tankin ja sapuskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein facen kyytiryhmissä mennään bensat puoleksi-menetelmällä. Juttuhan on siinä, että se kuski on menossa määränpäähänsä jokatapauksessa. Ei kukaan lähde erikseen ketään kuskaamaan pullakahveilla, mutta ei tässä kukaan ole sellaista pyytänytkään.
Ei tietenkään erikseen, mutta usealle kelpaa pullakahvit vaivanpalkaksi, joten tuon naamapalstan ryhmän voisikin vaihtaa ”pullakahvit/100km” kuin bensat puokkiin.. Ainakin moni lokki tyytyisi täällä siihen…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoaisin kahvit tai ruuan. Kustannukset bensoista aika pienet, mutta kympin voisin antaa. Pyytäisi en mitään.
Öö, bensa on nykyään kallista. Kyllä kuski sen kukkarossaan huomaa että ajelee 100 km ylimääräistä.
Miksi kuski ajelisi ylimääräistä?