100 km automatka, mitä antaisit/pyytäisit bensarahaa?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Verottajan hyväksymä kilometrikorvaus on 44 senttiä/km. Jos kulut jaetaan niin 100 km matkasta käypä korvaus on 22 euroa. Koska olisi noloa maksaa kolikoilla, niin 30 euroa tai enemmän on käypä summa.
Kilometrikorvaus on nykyään 21senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö kuskaat sitä ääliömäistä työkaveriasi? Lopeta. Estä se puhelimesta. Jos tulee narisemaan työpaikalla, sano että sait sen hajusta migreenin etkä kuskaa enää millään ehdolla.
Ilmeisesti palsta on täynnä persaukisia ihmisiä, jotka kuskaavat ärsyttäviä ihmisiä isolla rahalla kuitatakseen auton kulut:D
Tai sitten autottomia ja kortittomia, joiden neuvomiset ovat teoreettisia.
Mä en ikinä, ikinä ryhtyisi kuskaamaan ihmistä, joka vaikka vain lievästikin ärsyttää. Ajan vaikka 1000 km yksin mieluummin.
Tosin en edes seurustele mokomien kanssa, mun ystävät ja tutut ovat mukavia.
No itse olen ainakin autollinen henkilö, joka joskus olen ottanut kyytiini samaan suuntaan olevia ihmisiä ihan jaettujen bensakulujen hinnalla ja usein tyypit pyöristävät summan ylöspäin. Mutta tosiaan itsekään en kuskaa itselleni vieraita tai tyyppejä, joista en pidä.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä tappelu, vaikka AP KYSYI NIMENOMAAN BENSARAHOJA.
Ei hän olettanut saavansa osuutta auton vakuutuksista, korvausta arvonalenemasta jne.
Opetelkaa nyt saamarin idarit lukemaan aloitukset. Bensakulut on tuossa jo laskettu ja kymppi kattaa ne yläkanttiin.
Ps. Koska ap ehdotti kulujen jakamista puoliksi, miksi edes joku luulee, että ap kuskaisi jotakuta paikkaan, jonne ei ole itsekin menossa?
Onko jossain määritetty että ”bensaraha” ei voisi olla suurempi kuin menot?
Kuljin tuttavani kyydissä Helsinkiin, n. 230 km. Hän pyysi matkasta 20 €. Oli mielestäni kohtuullinen. Tosin jälkikäteen kuulin, että auto oli miehensä työsuhdeauto, josta hän ei joutunut maksamaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän olettanut saavansa osuutta auton vakuutuksista, korvausta arvonalenemasta jne.
Opetelkaa nyt saamarin idarit lukemaan aloitukset. Bensakulut on tuossa jo laskettu ja kymppi kattaa ne yläkanttiin.
Ps. Koska ap ehdotti kulujen jakamista puoliksi, miksi edes joku luulee, että ap kuskaisi jotakuta paikkaan, jonne ei ole itsekin menossa?
Hän (ap) kumminkin kysyi juuri sitä. Ei korvausta tai maksua kyydistä.
Joten oma aggressiivinen irvistelysi ketjussa bensarahasta puhuneille on idioottimaista, kun itse et ymmärtänyt kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Bensarahalla saa vasta pelkkää polttoainetta. Jos haluaa myös 100km vastaavan osuuden autosta+autoverosta+arvonalenemasta+vakuutuksista+vaivanpalkkaa niin pitäisi laittaa vähän lisää.
Itse antaisin 30-40€. En pyytäisi mitään, mutta olettaisin kaveripiirini tuntien että vapaaehtoisesti jotain saman luokan summaa tarjottaisiin. Alihintaan ajelu, kuten myös kymppien kerjääminen ääneen ovat molemmat aika tahditonta käytöstä.
Onneksi on oma auto enkä oleta kerran kyydissä olevan maksavan siitä kohtuuttomasti. Vaikka sillähän saisi hyvät tulot kun maksattaisi kyytiläisillä auton kustannukset.
Minä-ihmisiltä untohtuu usein aika monta asiaa ”kimppakyydistä”. Kun esim. ollaan menossa sukulaisen luokse juhliin..
- se kuski ajaa edes-takas, sillä kuskilla on ajokortti (ei ilmainen) ja juokseva kulut 24h/vrk.
- se kuski joutuu myös ajoittamaan menoaa sen kuljetettavan mukaan ”sopiiko et löhdetään klo 11 ja palataan 20?” toki kuski voi vain ilmoittaa lähden pihastani klo ja paikan päältä klo 20.
- se kuljetettava ei todennäköisesti asu naapurissa, joten kuski ajaa kuljetettavan luokse mennen tullen: kuskin matka-aika venyy kin että olisi ajanut suoraan kohteeseen ja kohteesta kotiin. toki kuski voi ilmoittaa, että kyyti lähtee ja sopii kuskin kotipihalta.
Tämän takia en jaksa paljon kuskailla ketään minnekään… Ana juhlissa joutunut odottamaan tai löhtemistä jouduttu odottamaan, kun toinen ei olekaan valmis..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän (ap) kumminkin kysyi juuri sitä. Ei korvausta tai maksua kyydistä.
Joten oma aggressiivinen irvistelysi ketjussa bensarahasta puhuneille on idioottimaista, kun itse et ymmärtänyt kysymystä.
.. ” jos puoliksi jakaa kulun.”
Bensarahaa voi pyytää sen verran, että puoliksi maksaa auton köyttökustanukset. Älä yritä toistenpäteä viisaammillesi, teet itsestäsi naurunalaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensan hinta nyt= 1,8€, auton keskikulutus about 7€/100km = 12,6 €. Olettaen, että molemmille pakollinen matka, niin maksaisin 10€.
Kiinnostaisi tietää, että miksi jotkut kokee 10€ on 100 km matkalta liian vähän? Se kattaa kuitenkin reilusti suurimman osan bensan hinnasta ko.matkalla. En itse ole kyllä ikinä kuskina toivonut tuon enempää.
Ihmettelen samaa. Sama matka kummallakin ja jos kulut puoliksi ( siis oikeasti pelkkä bensa), niin toisen antama kymppi jo kattaa 100km matkalla yli puolet kuluista.
Jotkut varmaan toivoo, et loppupeleissä kuski pääsisi " ilmaiseksi" ja saisi jotain tuntikorvausta vielä päälle. 
En kuljeta ketään perheen ulkopuolista enää. Serkun vaimo joutui vastuuseen kolarissa , työhön liittyvä matka. Heillä työnantaja lähes pakotti kuljettamaa autottomia. En kujleta ketään. Usein piilotan autoni isolle parkkipaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensan hinta nyt= 1,8€, auton keskikulutus about 7€/100km = 12,6 €. Olettaen, että molemmille pakollinen matka, niin maksaisin 10€.
Kiinnostaisi tietää, että miksi jotkut kokee 10€ on 100 km matkalta liian vähän? Se kattaa kuitenkin reilusti suurimman osan bensan hinnasta ko.matkalla. En itse ole kyllä ikinä kuskina toivonut tuon enempää.
Anna kun arvaan, teet ruokaostoksesi Lidlissä?
Uskomattoman pihiä ja persaukista kansaa taas liikkeellä.
Sä taas olet ahne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa. Sama matka kummallakin ja jos kulut puoliksi ( siis oikeasti pelkkä bensa), niin toisen antama kymppi jo kattaa 100km matkalla yli puolet kuluista.
Jotkut varmaan toivoo, et loppupeleissä kuski pääsisi " ilmaiseksi" ja saisi jotain tuntikorvausta vielä päälle.
Se kympin tarjoaja voi ostaa oman auton ja tarjota kympin kyytejään…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäänkuin autosta ei olisi mitään muita kuluja kuin polttoaine. Oletko nainen, persaukinen vai molempia? Mihin luulet esim. yritysten kilometrikorvausten perustuvan?
No jos se auton omistaja on menossa samaan suuntaan, niin tuskin matkustajan tarvitsee muita kuluja maksaa. Itse ehdottaisin kymppiä, mutta tuskin vaatisin mitään. Kahvit tai ruoan ottaisin vastaan.
Mikä on auton valmistajan ilmoittama polttoaineenkulutus / 100 km, kerrottuna auton käyttämän polttoaineen päivän hinnalla ja jaettuna kahdella.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat hirveitä. Muistan, kun autottomana luin näitä niin jotain 50-100 € katsottiin sopivaksi korvaukseksi. Useimmat jopa useita satasia. Itse en pyydä mitään nyt autollisena ja pyrin auttamaan heitä, joilla autoa ei ole. Yleensä he ovat heitä, joilla sitä rahaa ei tällä hetkellä oikeasti ole ylimääräistä.
Todellakin! Haluavat kustantaa kaikki menonsa muilla, varmaan hakevat sen armokymppinsä kelasta takaisin jälkeenpäin… Ja toivovat hiljaa, että kuski palauttaa sen kympin takaisin…
Jos joku hakee mut kotoa ja vie perille mihin ikinä matka onkaan niin 20 e. Jos pitää mennä jonnekin maantien varteen itse tms niin 10-15 e.
Ainakin he osaavat vastata esitettyyn kysymykseen eikä johonkin itse keksimäänsä.