100 km automatka, mitä antaisit/pyytäisit bensarahaa?
Kommentit (165)
Riippuu auton kulutuksesta aikapitkälti.
Pakko olla jotain trolleja nämä kympin tarjoajat 😂
20e. Tai kysyisin mitä kuski haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu auton kulutuksesta aikapitkälti.
Et ole tosissasi 😂
Ei paljoa bensaraha mieltä lämmitä jos on dieselauto...
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat hirveitä. Muistan, kun autottomana luin näitä niin jotain 50-100 € katsottiin sopivaksi korvaukseksi. Useimmat jopa useita satasia. Itse en pyydä mitään nyt autollisena ja pyrin auttamaan heitä, joilla autoa ei ole. Yleensä he ovat heitä, joilla sitä rahaa ei tällä hetkellä oikeasti ole ylimääräistä.
Itse en autollisena ikinä pyytäisi 100 km matkasta 50€. Jos en tuon halvemmalla kyytilästä ottaisi, niin silloin kyse on tilanteesta, jossa en halua ko. ihmistä kyytiini, enkä sitten ota millään rahalla.
Vieläkö kuskaat sitä ääliömäistä työkaveriasi? Lopeta. Estä se puhelimesta. Jos tulee narisemaan työpaikalla, sano että sait sen hajusta migreenin etkä kuskaa enää millään ehdolla.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö kuskaat sitä ääliömäistä työkaveriasi? Lopeta. Estä se puhelimesta. Jos tulee narisemaan työpaikalla, sano että sait sen hajusta migreenin etkä kuskaa enää millään ehdolla.
Ilmeisesti palsta on täynnä persaukisia ihmisiä, jotka kuskaavat ärsyttäviä ihmisiä isolla rahalla kuitatakseen auton kulut:D
Kimppakyydille on omat vero-ohjeet. Jos työkaveri ilmoittaa eri tiedot kuin sinä kumpikin narahtaa verovilpistä.
Tämäkin kannattaa tajuta, jos/kun on työmatkoista kyse.
Olisi paljon helpompaa, jos kimppakyytiläiset, jotka haluaa päästä puoli-ilmaiseksi, menisivät sen 100km valitsemallaan julkisella.
Mulla se tarkoittaisi bussi-juna-bussi. Matka-aikaa menisi 2-3h riippuen jatkopään busseista. 2,80e bussi, juna 13-18e, jotain 5e bussi seuraavassa päässä. Julkisella maksaisin siis 20-25 euroa, matka-aika 2-3h, lähemmäksi 3h.
Kyydillä pääsen kotiovelta tunnissa, joten maksan mieluusti 20e.
Mutta kukin tyylillään.
Uuden suton arvon alenema oli viimeksi vaihdoin auton (2021) oli 0,47€/kilometri lisäksi polttoaine, huolto, rengas kustannukset.
Tuosta voit itse miettiä mikä olisi kohtuu korvaus.
Kannattaa näköjään kulkea linja-autolla, parilla kympillä selviää, eikä tarvitse miettiä sen enempää.
Näillä tiedoilla kymmenen euroa kuulostaa hyvältä summalta, tällöin diili reilu molempien kannalta katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti palsta on täynnä persaukisia ihmisiä, jotka kuskaavat ärsyttäviä ihmisiä isolla rahalla kuitatakseen auton kulut:D
Tai sitten autottomia ja kortittomia, joiden neuvomiset ovat teoreettisia.
Mä en ikinä, ikinä ryhtyisi kuskaamaan ihmistä, joka vaikka vain lievästikin ärsyttää. Ajan vaikka 1000 km yksin mieluummin.
Tosin en edes seurustele mokomien kanssa, mun ystävät ja tutut ovat mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa näköjään kulkea linja-autolla, parilla kympillä selviää, eikä tarvitse miettiä sen enempää.
Etenkin kun se bussi hakee sut kotiovelta ja vie toisessäkin päässä suoraan kohteeseen.
Hirveä tappelu, vaikka AP KYSYI NIMENOMAAN BENSARAHOJA.
Ei hän olettanut saavansa osuutta auton vakuutuksista, korvausta arvonalenemasta jne.
Opetelkaa nyt saamarin idarit lukemaan aloitukset. Bensakulut on tuossa jo laskettu ja kymppi kattaa ne yläkanttiin.
Ps. Koska ap ehdotti kulujen jakamista puoliksi, miksi edes joku luulee, että ap kuskaisi jotakuta paikkaan, jonne ei ole itsekin menossa?
Maksaisin 20 euroa tai myös enemmän jos kuski niin pyytää.
Joka tapauksessa helpompaa kuin bussilla, jos joutuisin vaihtamaan tai odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Uuden suton arvon alenema oli viimeksi vaihdoin auton (2021) oli 0,47€/kilometri lisäksi polttoaine, huolto, rengas kustannukset.
Tuosta voit itse miettiä mikä olisi kohtuu korvaus.
Unohdit vakuutukset ja verot sekä katsastuskulut.
Kilometrikorvaus oman auton käytöstä on 0,44. Tämä kerrottuna sadalla kilometrillä on 44 euroa, eli kyytiläinen maksaa puolet = 22 euroa. Edellyttäen siis, että myös itse halusit tehdä saman matkan. Jos tarjosit kyydin muuten, lisäisin tähän oman tuntipalkkasi x2 päälle.
50 euroa on ihan kohtuullinen korvaus.