Paljonko maksat vuosittain kirkollisveroa?
Oma veroni olisi ollut yli 600 euroa vuodessa, mutta neuvottelin sen nollaksi :)
Veron voi tarkistaa ja neuvotella osoitteessa Kirkollisverolaskuri
Kommentit (148)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:54"]
Eikö yleensä enemmistöä kutsuta sopuleiksi/lampaiksi? Eli teitä helvetin pelkoisia paskahousuja eli tapakristittyjä.
[/quote] Tässä tapauksessa sopuleita ovat kyllä ne , jotka vastaavat asiattomasti asiallisiin perusteluihin ja ryntäävät laumana uusimman kulttuurimuodinmuutoksen kimppuun kuvitellen sitä "itsenäiseksi ajatteluksi". Yhdellä tuossa aiemmin oli tosi fiksu pitkä lista palveluista, joita kirkolta saa ja kun "sopuli" ei pystynyt vastamaan, alkoi huudella toiselle Samoja lääkkeitä kuin mitä itse syö... Pateettista.
[/quote]
Eikö kristinusko vasta ollutkin naurettavaa kulttuurimuotia? Hyvä että siitä sairaasta uskonnosta päästään eroon. Viime vuosituhatta tullaan tuhansien vuosien kuluttua historiankirjoissa kutsumaan pimeäksi kristinuskon ajaksi ja muovikaudeksi.
Mainitsemistasi kristinuskon "palveluista" ei varmaan tarvitse enempää muille ketjun lukijoille enää selittää. Ovat jo havainneet mitä saavat rahoilleen vastineeksi ja eroluvuista huomaa kenen puolella kansa seisoo. T. Pastafari kuolemaan saakka.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:57"]
Et ilmeisesti taitanut vieläkiin niitää lääkärin määräämiä lääkkeitä ottaa? Juttusi nimittäin menevät jo tälle tasolle: Repomies - Youtube
[/quote] Tässä yksi syy, miksi en aio kirkosta erota. En tahdo liittyä näiden tuolla tasolla argumentoivien sopuleiden joukkoon.
[/quote]
Ei kirkosta erotessa liity mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:51"]
Eikö yleensä enemmistöä kutsuta sopuleiksi/lampaiksi? Eli teitä helvetin pelkoisia paskahousuja eli tapakristittyjä.
[/quote] Tässä tapauksessa sopuleita ovat kyllä ne , jotka vastaavat asiattomasti asiallisiin perusteluihin ja ryntäävät laumana uusimman kulttuurimuodinmuutoksen kimppuun kuvitellen sitä "itsenäiseksi ajatteluksi". Yhdellä tuossa aiemmin oli tosi fiksu pitkä lista palveluista, joita kirkolta saa ja kun "sopuli" ei pystynyt vastamaan, alkoi huudella toiselle Samoja lääkkeitä kuin mitä itse syö... Pateettista.
[/quote]
Tässä tapauksessa sinä olet ylentänyt itsesi ja määrittelet mitä ihmiset ovat.
Miten kaltaisillesi käy raamattusi mukaan?
En enää yhtään, säästämilläni rahoilla ostan olutta ja tupakkaa. :)
Raha kirkkoon kilahtaa ja sielu taivaaseen vilahtaa. :-)
Kyllä te ootte tyhmiä jos tollaseen vedätykseen lankeatte.
Olin vanhempieni iloksi mutta enää en välitä heidänkään mielipiteestään. On alkanut silmät avautua. Uskontoja pidän nykyään aika sairaina elämän "oppaina".
T. 20vee tyttö
Minun veroprosentti on 1,0 nykyisin yleveron takia. Tuolla kirkollisverosivulla väitetään sen olevan 1,5? Ilmeisesti en maksa kirkollisveroa ollenkaan?
n.550€ joutuisin maksamaan jos kuuluisin tuohon lahkoon.
1000 viisastunut tänään ja eronnut kirkosta.
http://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/
Hyvältä näyttää kyllä nyt tässä! Kohti vapaata ajattelua ja pois valtionkirkosta.
0€. Olen säästänyt n. 16000€ eroamalla. Eli yhden uuden auton verran.
Itse myös säästänyt lähes 18 000€ eli n. 15 etelänmatkan verran.
En enää yhtään. Säästöä n. 3000€/v.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:23"]
Miksi joudun maksamaan yleveroa kun en katso telkkaria??? Haluan rti siitä enkä halua rahoittaa maksuillani niitä, jotka telkkaria katsoo.
en muuten halua maksaa muutenkaan veroja niin paljon kuin nyt, koska käytän yksityisiä terveyspalveluja, ostan itse lukemani kirjat enkä lainaa niitä kirjastosta, lapset kävivät yksityistä koulua.
En halua maksaa muiden työttömyysrahoja enkä asumistukia enkä työ- tai koulumatkasubventioita.
[/quote]
Tämmöset kitinät on aivan turhia, koska niihin et pystyy itse suoraan vaikuttamaan. Kirkollisvero taas on ainoa, vero, jonka voit itse päättää maksatko vai et. Kirkollisveron maksamisen lopettaminenkin on äärimmäisen helppoa. Ei kestä montaa sekuntia ja voit näpytellä lopettamispäätöksesi omalta sohvaltasi, menemättä yhteenkään virastoon.
Vielä kun teet sen tänään tai huomenna, niin säästät satoja euroja.