Kiukkuiset talitintit yritti repiä parveketuolin pehmustetta
Kun ei ollut ruokabaaria.
No, tolla käytöksellä saavatkin olla ilman!
Kommentit (40)
Arvelisin, että haluavat pesänlämmikettä. Jos jotain vanhaa vanutäytettä löytyy, niin pilko viiden sentin palasiksi ja seuraa tilannetta.
Tiaisilla on nyt kiire vuorata talvipesänsä lämpimiksi. Mä olen säästänyt niitä varten koirista harjattuja villoja, joita ripottelen harvakseltaan pihan pensaisiin pesään vietäviksi.
Talvipesän rakennusmateriaaleja ne tintit etsii. Älä lopeta ruokkimista.
Talitintit on melko köriläitä. Meidän pihalla pitävät ankaraa kuria varpusille.
Vierailija kirjoitti:
Tiaisilla on nyt kiire vuorata talvipesänsä lämpimiksi. Mä olen säästänyt niitä varten koirista harjattuja villoja, joita ripottelen harvakseltaan pihan pensaisiin pesään vietäviksi.
Mikä ihmeen talvipesä? Ruokaa ne etsivät, piiloutuneita selkärangattomia ym., tonkivat kolot ja pehmusteet niitä etsiessään. Eivätkä taatusti ole kiukkuisia, kuten ap tulkitsee.
Minä alan neulomaan villapatjoja linnuille jämälangoista. Asuuko ne muuten neliön vai ympyrän muotoisia pesissä?
Aggressiivisia runsaasti yleistyneitä pskalintuja, jotka vie elintilaa muilta.
Ei huvita kiikuttaa enää siemeniä sen jälkeen, kun olivat nokkineet lehmän utareet verille.
Ja kun luin sen uutisen, ettå talitintit hakanneet toisen pikkulintuparven kallot hajalle ja herkutellu rasvaiset aivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen talvipesä? Ruokaa ne etsivät, piiloutuneita selkärangattomia ym., tonkivat kolot ja pehmusteet niitä etsiessään. Eivätkä taatusti ole kiukkuisia, kuten ap tulkitsee.
Hyvä punkbändin nimi olisi muuten Piiloutuneet selkärangattomat! Moniulotteinen nimi...
Jos ne saa eltaantunutta rasvaa, niitä alkaa v*tuttaa. Tarjotkaa niille vain ravintoa, jota voisitte itsekin syödä.
Jos tuommosta ikävää elävän nokkimista ilmenee (tai mieluummin jo ennen), on aika kaivaa talipallot ja -tangot esiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuommosta ikävää elävän nokkimista ilmenee (tai mieluummin jo ennen), on aika kaivaa talipallot ja -tangot esiin.
Tai sitten kanta on oikeasti runsastunut liikaa.
Kerran unohdin ikkunan auki, ja sisälle tullut talitiainen oli repinyt vihon reunan riekaleiksi. Oli varmaan turhautunut, kun ei päässyt ulos. (Oli päässyt ulos kun tulin kotiin, mutta riekaleinen vihko kaapin päällä ja linnun jätöksiä siellä täällä...) Ne repii, kun niitä suututtaa!
Ehkä joskus myös hyönteisiä etsiessään, en tiedä.
On ehkä myös aggressiivisempia sukulinjoja, tosiaan.
Sinitiaiset eivät ole aggressiivisia. Talitiaiset joskus ovat.
Meillä linnut repi tuulettumassa olleesta matosta hapsuja. Tänä aamuna kahvia keitellessäni varpunen koputteli keittiön ikkunaan. Aika raggareita!
Yhdessä navetassa oli ongelma, kun talitiaiset nokki lehmien utareet verille. Tahtoivat kermaa. UUGH...
Tiaiset on fiksuja ja uteliaita, tutkivat kaikkea ja siinä ohessa myös repivät pehmustetta. Talvipesää ne eivät tee, sen nyt on nähnyt linnunpönttöjä puhdistaessa, että ihan se kesäinen pesimäpesä siellä on, eikä mitään talvipesää. Eikä niitä tarvitse ruokkia, syövät sen mitä löytävät, niin se luonnossa menee.
Meillä syötiin ilmalämpöpumpun letkun eristeet vaikka tarjolla oli ruokaakin tontin vastakkaisella reunalla. Ei olla enää houkuteltu ruokinnalla tirppoja pihamaalle.