Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystytkö käyttämään liivejä?

Vierailija
24.10.2021 |

Kokeilin pitkästä aikaa laittaa kaarituelliset rintaliivit ja ne tuntui niin kamalilta, että en pystynyt pitämään niitä minuuttia kauempaa. Onkohan tää joku ikäjuttu vai mikä, kun ei kestä yhtään enää mitään kiristävää?

N40

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2015 heitin kaikki liivit roskiin. Käytän sellaisia vaatteita, että ei paista läpi.

Kiristi, puristi, hankasi, raudat tökki, nousi ylös, valui...

Miehen keksintö.

Miksei miehet käytä kalukukkaroa?

Ihanaa kun voi hengittää ilman "rauta ritaria".

Vierailija
22/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärän kokoiset.

On oikean kokoiset.

Ap

Voithan väittää näin, mutta totuus on se, että oikean kokoiset JA laadukkaat pysyvät paikoillaan eivätkä juuri tunnu miltään päällä. Esim. Chantelle-merkistä esim. Sokokselta olen löytänyt tällaisia, marketeista en koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willit Wapaat kirjoitti:

2015 heitin kaikki liivit roskiin. Käytän sellaisia vaatteita, että ei paista läpi.

Miehen keksintö.

Ai kun tulisikin kalukukkarot takaisin muotiin. Miehet kilpailisivat siitä, kellä etumus eniten pullottaa.

Vierailija
24/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn, käytän sellaisia aina. Sen sijaan äitini esimerkiksi ei pysty, hänestä ne ovat erittäin epämukavat. Ostin kerran hänelle lahjakortin asiantuntevaan liiviliikkeeseen, kun ajattelin, että sieltä ainakin saa oikean kokoiset, mutta ne liivit olivat hänestä epämukavimmat liivit ikinä, ihan liian napakat ja kaarituet painoi.

Changeen? Siellä kaupataan aina liian tiukkoja ja sieltä on ainakin minun hankala löytää sopivan mallisia liivejä. Sääli, että täällä parhaat paikat ovat lopettaneet. Yhdessä oli myyjä, joka päältä päin katsomalla osasi arvioida koon kohdalleen ja ensimmäiset liivit päällä nähtyään osasi tuoda sopivia malleja kokeiltavaksi. Saattoi kerätä ensimmäisten kanssa antamastaan nipusta osan pois, etteivät nämä ole sinun mallisiasi. Totesi, että minulle pitää olla matala, leveä kaari.

Vierailija
25/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willit Wapaat kirjoitti:

Miehen keksintö.

Ja mikähän mahtaa olla kokosi? Voin sano että näin 70/75 G/H -kokoisena liivittömyys ei ole vaihtoehto. Ihan jo kadulla kävellessä ne hölskyisivät epämukavasti, ja jos yrittäisin ottaa vaikkapa muutaman juoksuaskeleen ratikkaan, ne tyrmäisivät sekä minut että pari vierellä kulkijaa tymäkällä iskulla leukaan...

Vierailija
26/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärän kokoiset.

On oikean kokoiset.

Ap

Sitten ne on väärän malliset.

Vierailija
27/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn, käytän sellaisia aina. Sen sijaan äitini esimerkiksi ei pysty, hänestä ne ovat erittäin epämukavat. Ostin kerran hänelle lahjakortin asiantuntevaan liiviliikkeeseen, kun ajattelin, että sieltä ainakin saa oikean kokoiset, mutta ne liivit olivat hänestä epämukavimmat liivit ikinä, ihan liian napakat ja kaarituet painoi.

Changeen? Siellä kaupataan aina liian tiukkoja ja sieltä on ainakin minun hankala löytää sopivan mallisia liivejä. Sääli, että täällä parhaat paikat ovat lopettaneet. Yhdessä oli myyjä, joka päältä päin katsomalla osasi arvioida koon kohdalleen ja ensimmäiset liivit päällä nähtyään osasi tuoda sopivia malleja kokeiltavaksi. Saattoi kerätä ensimmäisten kanssa antamastaan nipusta osan pois, etteivät nämä ole sinun mallisiasi. Totesi, että minulle pitää olla matala, leveä kaari.

Mun kaikki parhaat ja mukavimmat liivit on Changesta, kokokin on oikea (enkä edes antaisi myyjän kaupata väärää). Mulla on n. 10 liivit Changesta ja 5 Marks & Spenceriltä ja muualta en enää osta.

Vierailija
28/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kaariliiveistä, kun ne saavat isohkot rinnat kauniin pyöreiksi. Käytän yölläkin, mutta pehmeitä. Liivejä käyttämällä eivät rinnat ala roikkumaan, vaikka on ikää.

Vierailija
29/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä todellakin käytän isorintaisena naisena rintaliivejä! Olisi todella epämukavaa olla ilman liivejä. Pitää ehdottomasti olla kaarituelliset liivit, että on kunnon tuki.

Vierailija
30/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärän kokoiset.

On oikean kokoiset.

Ap

Voithan väittää näin, mutta totuus on se, että oikean kokoiset JA laadukkaat pysyvät paikoillaan eivätkä juuri tunnu miltään päällä. Esim. Chantelle-merkistä esim. Sokokselta olen löytänyt tällaisia, marketeista en koskaan.

On oikean kokoiset, kun olen vieraillut parissakin liikkeessä, jossa on otettu mitat ja etsitty sopiva malli. Jos kokeilen ympärysmitaltaan isompaa rinnakkaiskokoa, se pyörii päällä. Eli oikean kokoinen ja "napakka" on mulle liian kiristävä ja painaa ikävästi kylkiluita.

Ap

Vierailija
31/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyseessä oli paljon ylistetty yksityinen liike, ei kuulunut mihinkään ketjuun.

Vierailija
32/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärän kokoiset.

On oikean kokoiset.

Ap

On oikean kokoiset, kun olen vieraillut parissakin liikkeessä, jossa on otettu mitat ja etsitty sopiva malli. Jos kokeilen ympärysmitaltaan isompaa rinnakkaiskokoa, se pyörii päällä. Eli oikean kokoinen ja "napakka" on mulle liian kiristävä ja painaa ikävästi kylkiluita.

Ap

Just. Eli yksi koko kiristää ja heti seuraava isompi koko pyörii ympärillä. Todella uskottavaa.

Vierailija
33/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärän kokoiset.

On oikean kokoiset.

Ap

Ap

Just. Eli yksi koko kiristää ja heti seuraava isompi koko pyörii ympärillä. Todella uskottavaa.

Ei ole mikään pakko uskoa. Liivien kuuluu olla napakat ja se vasta onkin ällöttävän tuntuista, jos liivit nousevat käsiä nostaessa pois paikoiltaan.

Ap

Vierailija
34/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä liivejä enää ollenkaan. Ostin nännisuojat niin voi käyttää ohuitakin paitoja esim. kesällä.

Ei mua itseäni ne nännien törrötyksetkään haittaisi mutta teinityttäriäni hävettää 😆

Vierailija
35/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mokomaa kidutusvälinettä kuin aivan pakosta ja heti pois kun vaan mahdollisus sen sallii.

Vierailija
36/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärän kokoiset.

On oikean kokoiset.

Ap

Kyllä muuten todellakin tuntuvat. Itse hain nuorempana liivenä juuri kalliista erikoisliikkeistä, mutta jossain vaiheessa en enää kestänyt sitä puristusta.

Ja ei, en ole käyttänyt liivejä enää vuosiin. Kotona en käytä mitään, ja töissä käytän kevyitä toppeja, joita on onneksi tosi kauniita ja mukavia saatavilla nykyään ihan vaikka vaan KappAhlista. Etuna liivittömyydessä on mm. se, että rintojen lymfakierto ei esty, eikä rinnat enää kipeydy ennen menkkoja. Alempanahan ne roikkuu kuin olisi liivien kanssa, mutta so not.

Vierailija
37/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tasan yksi liivimalli jota voin käyttää, Lindexistä kaarituettomat jotka kuitenkin tukevat tarpeeksi eikä nännit näy läpi. Pari vanhaa kaarituellista on jäljellä, joita käytän joskus ja sitten muistan kuinka epämukavat ne ovat ja ihmettelen miksi en ole heittänyt niitä pois. Useimpia kaarituettomia ja toppimallisia en voi käyttää, koska nännit näkyvät läpi.

Jos olen vain kotona, en pue liivejä aamulla ollenkaan, hyvin istuva paita riittää. Asun siis yksin. Julkisilla paikoilla tai muiden läsnäollessa en voi olla ilman liivejä, tissit hyppelehtivät ylös alas liikaa ja ilman todella paksua puseroa nännit näkyvät läpi. Onneksi suosikkiliivini ovat kuitenkin riittävän mukavat että ei tunnu epämukavalta jatkuvasti.

Vierailija
38/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Mutta töistä kotiin tultua aina pakko vetää ne pois hihan kautta.

Vierailija
39/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ja käytänkin joka päivä. Mulla on kohtalaisen isot rinnat niin on epämukavaa olla ilman.

Vierailija
40/42 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän harvoin liivejä. Viime kesänäkään en kai kertaakaan. Oli ihana olo kun mikään ei puristanut, painanut, hikoiluttanut. Ne liivit mitkä omistan ovat kaarituellisia mutta otan ne metallit pois. Minulla sen vuoksi helpompaa kun olen ns. pienirintainen.