Kesäkuntoon 2015: aloitan tammikuun 1. muita?
Painoa himppua vaille 80kg ja pituutta vain 160cm, eli ylipainoa kertynyt vuosien varrella 25kg. Tammikuussa aloitan laihdutusurakan superdieetti-ohjelmalla. Onko muita laihduttajia? :)
Kommentit (60)
Olen mukana. Tosin aloitin jo eilen, kun en näe järkeä venailla tämänkään asian kanssa vuodenvaihteen yli. Tupakoinninkin lopetin jo pari pvää sitten. Vuodenvaihteelle ladataan vähän turhaa painoa. Uskon, että todennäköisemmin elämäntapamuutos tapahtuu kun sen aloittaa "tänään", eikä esim viikon päästä tai "huomenna".
Minä olen käyttänyt tuohon iltaherkutteluun aluksi tikkareita (kestää pitkään, mutta määrä ei ole liian iso), myöhemmin makupurkkaa ja jotain hyvää kivennäisvettä tai teetä. Minulla siis ihan sitä, että tykkään nautiskella jotain illalla rentoutuessani.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:48"]Olen mukana. Tosin aloitin jo eilen, kun en näe järkeä venailla tämänkään asian kanssa vuodenvaihteen yli. Tupakoinninkin lopetin jo pari pvää sitten. Vuodenvaihteelle ladataan vähän turhaa painoa. Uskon, että todennäköisemmin elämäntapamuutos tapahtuu kun sen aloittaa "tänään", eikä esim viikon päästä tai "huomenna".
[/quote]
Tai voiko puhua vielä lopettamisesta kun pari päivää vasta takana. Ärsyttävää kuitenkin kun oli vuoden polttamatta ja sitten alkoi viikonlopoutupakointi ja kohta taas ihan kokopäiväisesti poltti. No, paluu taas ruotuun joka tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:22"]Minäkin aloitan, 10-15 kg pitäisi saada tippumaan. Ongelmana itsellä ihan älytön makean homo. Sen kun saisin nyt aisoihin. Mutta eiköhän se tästä, ehkä hitaasti mutta varmasti. Tsemppiä kaikille! [/quote] Voi, niin tuttua. Näläntunteeseen tekee mieli aina rasvaista ja suolaista. Illalla taas iskee makeanhimo. Pitäisi saada ruokavalio ja ruoka-ajat ensiksi kuntoon. Luulen, että saan sen alkuun dieetillä. :)
[/quote] Sama mulla. Illat on kauheita. Tykkään lukea ja samalla menee karkit ja muut. Ikävä kyllä olen allerginen mm porkkanalle jota muuten olis kiva pureskella karkkien sijaan.
[/quote]
Minä käytin tuohon illalla rentoutumiseen aluksi tikkareita (kestävät pitkään, mutta määrä jää pieneksi), myöhemmin makupurkkaa ja hyvää kivennäisvettä tai teetä. Ongelma on siis halu nautiskella jotain kun rentoutuu illalla.
Tuli tuo tikkarivinkki näköjään kahdesti, anteeksi ja tsemppiä kaikille projekteihin. Toivottavasti jaksatte saada niistä elämäntavan.
Hei
Aloitin jälleen kerran laihduttamisen. Kokeilen gluteenitonta ruokavaliota vatsavaivojen takia ja olen huomannut, että minulla ei ole ollenkaan makeanhimoa. Olen aina pyrkinyt muuten syömään terveellisesti, mutta kun olen perso makealle, niin painoa on pikkuhiljaa vuosien myötä tullut. Onko kenelläkään kokemusta, että gluteenittomalla ruoka-valiolla olisi jokin vaikutus makeannälkään? Kyseleepi Marjis ja tsemppiä kaikille laihduttajille!
8 päivää ilman herkkuja, eikä edes tee mieli. T. Ex sokerihiiri
Mulla sama kun ap sulla paino suunnilleen mutta olen 9 cm pidempi. Mutta näytän ihan kamalalta, olen yrittänyt vähentää epäterveellis ruokia, aloitan siitä, sen jälkeen liikunnan vuoro. Tsemppiä kaikille!
Ei tarvitse aloittaaa, olen jo kesä/bikinikunnossa:) Pari kiloa max saa pudota.
bmi 23.3
Täällä tarkoitus pudottaa 3-4 kg. Olen 163 cm / 57 kg, joten melko ok. Harmittaa vaan kertyneet jenkkakahvat ja reisien läskistyminen, vanhat vaatteet ei istu enää niin nätisti kuin 52-kiloisena. Kiinteytymistä siis lähinnä tavoittelen. Apuna heiaheia ja liikunnan lisääminen. Tsemppiä kaikille painonpudottajille!
Sori, mutta ootte myöhässä. Nämä täytyy aloittaa syyskuussa kesän jälkeen, ei tammikuussa.
Täällä yksi, jonka projekti kesäkuntoon on kestänyt 1,5 vuotta ja nyt -40 kg. Tällä hetkellä painoindeksi 20,2 ja alan jo oleen melko tyytyväinen. Vielä tarvitaan vähän lisää lihasta ja kiinteytystä...
Aina voi haaveilla mutta eikö toikin tavoite pian taas unohdu.
Täällä myös yksi! Tavoite on saada nyt alkuun -10kg pois,sitten seuraavat -10kg.. Paljon tsemppiä kaikille! Muistakaa pitää myös lepoa :)
Minä aloitan myös laihdutuksen. Pituutta on 171 cm ja painoa 69 kg, joten ainakin sellainen 10 kg saisi lähteä. Mitään radikaalia muutosta ei tarvitse tehdä, jätän vain herkut pois, lisään liikuntaa ja alan syömään enemmän salaatteja ym. kasviksia. Nykyään olen sellainen herkkuperse, että herkkujen syönnin vähentäminen varmasti toimii.
Tykkään haasteista ja aloitan vasta toukokuun 1. Lisäksi koitan lihoa ainakin 15kg siihen mennessä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:42"]
Jaahas, ja miksi aloitatte tämän kesäkunto-projektin vasta tammikuussa ettekä tänään? Aiotte vielä mässätä pari päivää? Ja kun projekti on ohi, sitten taas mässätään jotta voi aloittaa kohta uuden projektin ja tiukan dieetin? Mitä jos ihan muuttaisitte elämäntapoja pysyvästi? Söisitte terveellisesti ja liikkuisitte ympäri vuoden? Vuoden kulkuun mahtuu juhlapyhiä ja muita juhlia, jolloin voi ottaa rennommin päivän, kaksi ja sitten palataan terveellisiin tapoihin. Unohtakaa dieetit, projektit, nälkä jne.
[/quote]
Olen niiiin samaa mieltä. Miksi ne aina alkaa huomenna tai ensi viikolla tai ensi vuonna? Sitku, sitku, sitku... Ei toimi pitkän päälle. Itse koen voivani kommentoida näin koska olen entinen ylipainoinen. Kun aloitin elämäntapojen ja ruokailutottumusten muuttamisen, tein sen alkaen heti kun päätöksen tein ja pikkuhiljaa tein niitä muutoksia. Tästä on aikaa kohta kuusi vuotta joten koen onnistuneeni koska paino on pysynyt tässä samassa viisi vuotta, ensimmäinen vuosi meni painoa pudottaessa ja sen jälkeen ylläpitäessä. Jos on tottunut mässäilemään, ihan turha kuvitella että kaikki herkut voisi jättää pois tosta noin vaan. Eikä tarvitsekaan, nautiskelukin kuuluu elämään.