Itseä jo ärsyttää tämä naisten suosiminen - tuntuu, että mies ei saa olla mies, mutta nainen saa olla nainen
Lapsista näkyy jo pienenä kuinka he leikkivät erilailla ja mitä leluja he valitsevat niitä heille tyrkyttämättä. Kiinnostus eri asioihin on luonnollista, biologista. Koulutus voi auttaa poikia ja tyttöjä katsomaan laajemmin, mutta ei auta muuttamaan sisäistä kiinnostusta.
Itseä jo ärsyttää tämä naisten suosiminen. Tuntuu, että mies ei saa olla mies, mutta nainen saa olla nainen. Sitten media nostaa ylös vain äärihenkilöitä, jolloin normaali massa jää piiloon. Mediassa ja Suomessa vääristyy mittasuhteet asioille. Moni lapsi ja nuori onkin entistä enemmän sekaisin, kun ei tiedä mitä häneltä odotetaan.
Ymmärrän ja kannatan tasa-arvoa, mutta mielenkiinnon kohteet ei pakottamalla muutu vaan aiheuttaa pahoinvointia.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä foorumi on niin miesvastainen, että välillä tulee ajateltua, että ovatko naiset oikeasti näin miesvastaisia, vai esiintyykö jotkut miehet täällä naisina. Hirveästi satelee alanuolia miehille, niin kait naiset ovat juuri sellaisia kuin täällä antavat kuvan itsestään. Ihan hirvittää. :/
Olet ymmärtänyt väärin. Alanuolet satavat vain u.l.i en paskanjauhannalle, eivät MIEHILLE yleisesti, katsos.
Jaa, jostain syystä MIEHET saavat myös alanuolia. Haluatko yrittää perustella? Itse en keksi mitään muuta syytä, kuin miesvastaisuus.
Itse ainakin ihan luen kommentin, mitä siinä sanotaan. Jos kommentti on mielestäni hyvä, painan yläpeukun, jos kommentti on sairas, painan alapeukun. Jos minua ei kiinnosta, jätän peukuttamatta.
Täältä poistetaan aika paljon kommentteja
Ja tämä on ns "vapaa maa" missä ihmisillä on oikeus ilmaista mielipiteensä ja ehdottaa ideoita jotka ovat Suomen standardien vastaisia.
Meidän perheessä ainakin vaimo tekee ruuat, siivoa ja hoitaa lapset. Minä käyn töissä, lepään ja leikin lasten kanssa silloin tällöin. Onneksi vaimo tulee perinteisestä perheestä, jossa miehellä ja naisella on omat roolinsa, niin ei tarvitse minkään vihafeministin komentelua kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Täältä poistetaan aika paljon kommentteja
Ja tämä on ns "vapaa maa" missä ihmisillä on oikeus ilmaista mielipiteensä ja ehdottaa ideoita jotka ovat Suomen standardien vastaisia.
Tämähän siis ei ole vapaa maa, vaan Vauva-palsta, joka on yksityisen tahon pyörittämä keskustelufoorumi. Jos Vauva-palstan modet ovat mielestäsi liian rajoittavia, olet vapaan maan kansalaisena oikeutettu perustamaan oman keskustelufoormisi, jossa saat ylläpitää haluamaasi keskustelukultuuria, tämän vapaan maan lakien rajoissa, tietysti.
Ohiksena tuon boomer keskustelun jossa myös naiskorttia on vilautettu.
Itse koen ko kohun meille naisille vahingolliseksi koska tuossa nuori nainen jolla oli kaikki langat käsissään, hukkasi tilaisuutensa ja näytti mitä se naisjohtajuus sitten oikein on. Vähättelyä ja vastuun pakoilua.
Kannatan tasa-arvoa myös virkatehtävien hoidossa.
Että silleesti sataa nyt mieslaariin kun valtaa jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse koen ko kohun meille naisille vahingolliseksi koska tuossa nuori nainen jolla oli kaikki langat käsissään, hukkasi tilaisuutensa ja näytti mitä se naisjohtajuus sitten oikein on. Vähättelyä ja vastuun pakoilua.Kannatan tasa-arvoa myös virkatehtävien hoidossa.
Sinä turpakiinni naisen paikka on miehen yläpuolella regardless of taito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koen ko kohun meille naisille vahingolliseksi koska tuossa nuori nainen jolla oli kaikki langat käsissään, hukkasi tilaisuutensa ja näytti mitä se naisjohtajuus sitten oikein on. Vähättelyä ja vastuun pakoilua.Kannatan tasa-arvoa myös virkatehtävien hoidossa.
Sinä turpakiinni naisen paikka on miehen yläpuolella regardless of taito.
Jos ja kun sinulle ei ihmissuhteet onnistu, kyse tuskin on sukupuolestasi vaan ihan vaan pissapäisyydestäsi.
Olen tavallaan samaa mieltä aloituksen kanssa. Ei ole mitään väärää siinä että tyttö haluaa esim hoitajaksi ja poika raksalle töihin.
Mutta miksi naista naisten töistä saa paljon vähemmän palkkaa?? Se on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä ainakin vaimo tekee ruuat, siivoa ja hoitaa lapset. Minä käyn töissä, lepään ja leikin lasten kanssa silloin tällöin. Onneksi vaimo tulee perinteisestä perheestä, jossa miehellä ja naisella on omat roolinsa, niin ei tarvitse minkään vihafeministin komentelua kuunnella.
Nainen ei käy siis töissä ja sinä maksat hänenkin jutut? Silloinhan tuo on hyvinkin tasa-arvoista. Se ei olisi että nainenkin käy töissä ja vapaalla sinä lepäät kun hän hoitaa kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miten se on joltain mieheltä pois, että esimerkiksi hänen mahdollinen tuleva poikalapsensa voi halutessaan mennä kouluun tai päiväkotiin vaikkapa Frozen-prinsessaksi pukeutuneena ilman kiusaamisen pelkoa.
Miksi haluatte säilyttää jäykän, maskuliinisen miesroolin, mistä lukemattomat miehet sitten kärsivät? Miten se on teiltä pois, jos joku ei halua leikkiä autoilla tai muutenkaan "poikamaisesti"? Edelleen teille itsellen on tarjolla niitä miesten juttuja ja niille pojillenne autoja. Heidän on vain helpompaa ja luontevampaa ilmaista, jos auton sijaan haluavat leikkiä leikkiliedellä Master Chefiä.
Ei se ole meiltä pois mutta tuollaista nyhveröä kiusataan ja alistetaan siellä päiväkodissa ja koulussa. Jää ilman tyttöystävää sitten murrosiässä kun ei osaa käyttäytyä tyttöjä kiinnostavalla tavalla vaan päätyy kaveriosastolle.
Vain pieni osa murrosikäisistä seurustelee ja niinhän sen kuuluu ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, kun olet sitoutunut elättämään vaimosi hänen elämänsä loppuun asti. Tietenkään teillä ei ole avioehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei käy siis töissä ja sinä maksat hänenkin jutut? Silloinhan tuo on hyvinkin tasa-arvoista. Se ei olisi että nainenkin käy töissä ja vapaalla sinä lepäät kun hän hoitaa kotia.
Naista ei varmaan naurata eläkepäivinä, kun eläke on olematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshän elättää naisen vielä silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, meistä alle 40 vuotiaista ei ketään naurata kun emme mitään eläkettä tule saamaan, tai takuueläkkeen ksikki.
Vierailija kirjoitti:
Yhden ihmisen johtajuus ei ole naisjohtajuutta eikä miesjohtajuutta. Jokainen johtaa taidoillaan ja persoonallaan. Itse en ikinä hyväksyisi sitä, että leimautuisin johtajana jonkun toisen naisen tekemisten vuoksi, enkä ole myöskään valmis naisena ottamaan kunniaa siitä, mitä joku toinen nainen on saanut aikaan.
Millähän tavalla mies ei muka saa olla mies? Miesten olemista ei ole tasan kukaan kieltänyt. Miesten tosin tulisi käyttäytyä asiallisesti eikä selittää että öykkäröivä, naisia ahdisteleva ja alistava käytös on jotain "oikean" miehen toimintaa.
Jaaha jäi viesti laittamatta filtterin takia. No tiivistetysti näin:
Offense is taken, not given.