Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itseä jo ärsyttää tämä naisten suosiminen - tuntuu, että mies ei saa olla mies, mutta nainen saa olla nainen

Vierailija
24.10.2021 |

Lapsista näkyy jo pienenä kuinka he leikkivät erilailla ja mitä leluja he valitsevat niitä heille tyrkyttämättä. Kiinnostus eri asioihin on luonnollista, biologista. Koulutus voi auttaa poikia ja tyttöjä katsomaan laajemmin, mutta ei auta muuttamaan sisäistä kiinnostusta.

Itseä jo ärsyttää tämä naisten suosiminen. Tuntuu, että mies ei saa olla mies, mutta nainen saa olla nainen. Sitten media nostaa ylös vain äärihenkilöitä, jolloin normaali massa jää piiloon. Mediassa ja Suomessa vääristyy mittasuhteet asioille. Moni lapsi ja nuori onkin entistä enemmän sekaisin, kun ei tiedä mitä häneltä odotetaan.

Ymmärrän ja kannatan tasa-arvoa, mutta mielenkiinnon kohteet ei pakottamalla muutu vaan aiheuttaa pahoinvointia.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama, jonka ainoa saavutus on rokote, ja sitten tehtailet aloituksia "rokottamattomat *tähän jotain omasta päästä väkivaltafantasiaa* ?  Kuulostat nimittäin, että voisit olla. Vaikka en kyllä lukenutkaan aloituksen, no.. "tekstiä".

Vierailija
22/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen ehdottomasti samaa. Haluaisin sijoittaa, tehdä rahaa ja olla capitalistinen.

Toimeentulotuki byrokratiat yms ollaan kaikki luotu naisten miehille joten ainoa vaihtoehto miehelle, todelliselle miehelle tässä yhteiskunnassa on -40% toimeentulotuki.

Todellinen Mies on siis loinen.

Kyllä jos ainoa vastaava vaihtoehto on byrokratia kannustinloukut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miten se on joltain mieheltä pois, että esimerkiksi hänen mahdollinen tuleva poikalapsensa voi halutessaan mennä kouluun tai päiväkotiin vaikkapa Frozen-prinsessaksi pukeutuneena ilman kiusaamisen pelkoa.

Miksi haluatte säilyttää jäykän, maskuliinisen miesroolin, mistä lukemattomat miehet sitten kärsivät? Miten se on teiltä pois, jos joku ei halua leikkiä autoilla tai muutenkaan "poikamaisesti"? Edelleen teille itsellen on tarjolla niitä miesten juttuja ja niille pojillenne autoja. Heidän on vain helpompaa ja luontevampaa ilmaista, jos auton sijaan haluavat leikkiä leikkiliedellä Master Chefiä.

Ei se ole meiltä pois mutta tuollaista nyhveröä kiusataan ja alistetaan siellä päiväkodissa ja koulussa. Jää ilman tyttöystävää sitten murrosiässä kun ei osaa käyttäytyä tyttöjä kiinnostavalla tavalla vaan päätyy kaveriosastolle.

Vierailija
24/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarma mies ei välitä naisten nalkutuksista.

Vierailija
25/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta itkeminen ja nosta -40% toimeentulotukea. Feministiseen yhteiskuntaan osallistuminen miehenä on häpeällistä.

Vierailija
26/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässynlää ja mäkätimää. "Miksen saa olla ikävä ja ilkeä muille, vaikka minulla on kikulikin? Niih!"

Vierailija
27/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Nykyaikana sivistysvaltiossa

– naisilla on äänioikeus

– raiskaus on rikos, myös avioliitossa

– parisuhde tai muu kumppanuus perustuu vapaaehtoisuuteen

Nämäkö ovat ap:lle ”naisten suosimista”? Mihin se sinun biologiasi sinua oikein ajaa?

Vierailija
28/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miten se on joltain mieheltä pois, että esimerkiksi hänen mahdollinen tuleva poikalapsensa voi halutessaan mennä kouluun tai päiväkotiin vaikkapa Frozen-prinsessaksi pukeutuneena ilman kiusaamisen pelkoa.

Miksi haluatte säilyttää jäykän, maskuliinisen miesroolin, mistä lukemattomat miehet sitten kärsivät? Miten se on teiltä pois, jos joku ei halua leikkiä autoilla tai muutenkaan "poikamaisesti"? Edelleen teille itsellen on tarjolla niitä miesten juttuja ja niille pojillenne autoja. Heidän on vain helpompaa ja luontevampaa ilmaista, jos auton sijaan haluavat leikkiä leikkiliedellä Master Chefiä.

Ei se ole meiltä pois mutta tuollaista nyhveröä kiusataan ja alistetaan siellä päiväkodissa ja koulussa. Jää ilman tyttöystävää sitten murrosiässä kun ei osaa käyttäytyä tyttöjä kiinnostavalla tavalla vaan päätyy kaveriosastolle.

No kun tavoite nimenomaan on, että ei kiusata. Onko kiusaaminen sinusta hyväksyttävää?

Vierailija
29/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä leikin pikkutyttönä sekä autoilla että nukeilla, nyt opiskelen DI:ksi. Vaikka olisi keskimääräinen ero, se ei tarkoita että jokainen toteuttaisi juuri sen muotin. Miksei jokainen saa olla sitä mitä on, sukupuolesta ja kiinnostuksenkohteista riippumatta?

Minä leikin pikkupoikana vuosikymmeniä sitten sekä intiaania että kotia. Ja pikkuautoilla ja nukeilla. Ja luin kaiken mitä käsiini sain, Astrid Lingrenistä Henry Milleriin. Ainoa jonka sanomiset mistään jäivät mieleen oli vanhempi siskoni joka yritti pilkata sitä kun luin jotain Montgomeryn Anna-sarjaa, että tuo ei kuulu pojille, tyttöjen kirjoja. Silloin, alakouluikäisenä en osannut vielä sanoa, että pidäpä huolta omista asioistasi. Vanhempana olen tajunnut, että hänellä niissä omissa asioissaan oli niin paljon sekaisin, että hän purki sitä nuorempiinsa.

Koko aloitus on järjetön. Ei ole sellaista muottia johon kaikkien pitäisi sovittautua. Sen enempää tyttöjen kuin poikienkaan.

Vierailija
30/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä foorumi on niin miesvastainen, että välillä tulee ajateltua, että ovatko naiset oikeasti näin miesvastaisia, vai esiintyykö jotkut miehet täällä naisina. Hirveästi satelee alanuolia miehille, niin kait naiset ovat juuri sellaisia kuin täällä antavat kuvan itsestään. Ihan hirvittää. :/

Vierailija
31/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tavoite nimenomaan on, että ei kiusata. Onko kiusaaminen sinusta hyväksyttävää?

No ei tietenkään mutta niin siinä valitettavasti käy. Jos ette ole olleet pieniä poikia itse niin ette vain ymmärrä.

Vierailija
32/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että minun asemaani miehenä mitenkään poljettaisiin. Toki monessa paikkaa hehkutetaan naisia mutta siinäpähän. Toki on myös jankkausta miesten menneisyyden synneistä mutta minä tiedän, että en ole itse yhtään mitenkään vastuussa niistä.

Vierailija
33/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin tilastoitu tilanne länsimaissa oli 1500-luvun Firenzessä. Suhteellisesti henkirikoksia tehtiin n. 55-kertainen määrä nyky-Suomeen nähden.

Nainen ja tyttö oli enemmän käyttöesine. Romantiikkaakaan ei tunnettu.

Tässä huomio kiinnittyy siihen, että 1500-luvun Firenze oli renessanssiajalla vilkas kaupan ja pankkitoiminnan keskus, Joten voi olettaa, että siellä oli laskennan ja tilastoinnin taitajia enemmän kuin muualla siihen aikaan. Joku heistä lie tajunnut riskiarvioita laatiessaan myös tilastoida väkivaltaa. Firenze on tuskin ollut se kaikkein väkivaltaisin ja epätasa-arvoisin paikka aikanaan. Sieltä on vain tilastoitua tietoa, muualta ei ole. 

Vierailija
34/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myös esim olen iso lapsiavioliiton kannattaja, lapsen oikeus mennä naimisiin toisen lapsen kanssa ei aikuisen. Uskon että se on paras tapa tasaiseen avioliittoon, rakentaa lapsesta asti elämä yhdessä. Mutta isänä se on minun vastuulla että en kasvata lapsiani tuolla arvolla koska Suomessa heidät syrjittäisiin lyttyyn.

Nyt on sairasta settiä.

Vierailija
35/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe, että minun asemaani miehenä mitenkään poljettaisiin. Toki monessa paikkaa hehkutetaan naisia mutta siinäpähän. Toki on myös jankkausta miesten menneisyyden synneistä mutta minä tiedän, että en ole itse yhtään mitenkään vastuussa niistä.

Vierailija
36/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä foorumi on niin miesvastainen, että välillä tulee ajateltua, että ovatko naiset oikeasti näin miesvastaisia, vai esiintyykö jotkut miehet täällä naisina. Hirveästi satelee alanuolia miehille, niin kait naiset ovat juuri sellaisia kuin täällä antavat kuvan itsestään. Ihan hirvittää. :/

Olet ymmärtänyt väärin. Alanuolet satavat vain u.l.i en  paskanjauhannalle, eivät MIEHILLE yleisesti, katsos.

Vierailija
37/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä ja tuntuu tältä. Maailmassa on paljon ihmisiä joista tuntuu milloin miltäkin ilman, että asiassa on mitään perää. Voimia ap sinulle sekavien tunteidesi selvittelyyn.

Vierailija
38/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden yhtäpitävät odotukset, roolit, tyylit ja valmiit ei kovin runsaat vuorosanat sekä lyhkäset jokapaikanlauselmat tännemullehetiny. Muuten hämmennyn loppuiäksi.

Vierailija
39/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt väärin. Alanuolet satavat vain u.l.i en  paskanjauhannalle, eivät MIEHILLE yleisesti, katsos.

Jaa, jostain syystä MIEHET saavat myös alanuolia. Haluatko yrittää perustella? Itse en keksi mitään muuta syytä, kuin miesvastaisuus.

Vierailija
40/57 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. On ap:lta miesvihaa väittää, että miehet olisivat biologiansa orjia ja siksi väkivaltaan ja raiskailuun taipuvaisia.

Elämäni on täynnä ihania miehiä, yksityiselämän ja työn puolella. Osa on maskuliinisia, osa vähemmän, osa duunareita, osa väitelleitä. Kellekään nyky-yhteiskunta ei ole ongelma.