"ylimääräistä" rahaa nordean tileille
Meitsille tuli koko potti takas minkä käytin alkuviikosta ja koska olen täysin pa menin ja nostin fyrkat ulos tänään. Kuka muu teki saman?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:18"]
Mulle kävi niin että olin kattonu tilin saldon ylimalkaisesti ja eillen tarkistelin sitten saldoa ennen kauppaan lähtöä. Ihmettelin ko saldo olikin isompi kun olin muistanut, tutkaillin tiliotteen tarkkaan ja kun ei näkynyt mitään ylityksiä/alituksia kävin sitten ostoksilla. Tänään luin tuon uutisen, eli ainakin minulla menee nyt hieman miinukselle tili mutta onneksi asia korjaantuu jo Tiistaina. Ihmettelen vaan etteikö nordea tienny olevan joulu??? Miksi sitä katevarausaikaa ei ole pidennetty,pankki kyllä nyt hoiti homman hieman päin peetä tuossa kohtaa.
[/quote]
Eikö se ole aikuisen ihmisen oma asia pitää kirjaa menoistaan ja rahoistaan? Vai pankinko vika on se että sä käytät enemmän rahaa kuin mitä tilillä on? Oletko sä vastuussa mistään?
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:28"]
Mulle kävi niin että olin kattonu tilin saldon ylimalkaisesti ja eillen tarkistelin sitten saldoa ennen kauppaan lähtöä. Ihmettelin ko saldo olikin isompi kun olin muistanut, tutkaillin tiliotteen tarkkaan ja kun ei näkynyt mitään ylityksiä/alituksia kävin sitten ostoksilla. Tänään luin tuon uutisen, eli ainakin minulla menee nyt hieman miinukselle tili mutta onneksi asia korjaantuu jo Tiistaina. Ihmettelen vaan etteikö nordea tienny olevan joulu??? Miksi sitä katevarausaikaa ei ole pidennetty,pankki kyllä nyt hoiti homman hieman päin peetä tuossa kohtaa.
[/quote]
Eikö se ole aikuisen ihmisen oma asia pitää kirjaa menoistaan ja rahoistaan? Vai pankinko vika on se että sä käytät enemmän rahaa kuin mitä tilillä on? Oletko sä vastuussa mistään?
[/quote]
No mähän nimen omaan katsoin tilini saldon ja kun epäillyttävää ei ollut niin kyllä mä siinä hetkessä katson tilini olevan ajan tasalla,kun katevarauksia kumminkin siellä näkyi. Harvemmin on pitänyt laksimen kanssa pilkulleen laskea kun oletettvasti se on pankin asia hoitaa että ne varaukset menee ajallaan niikuin pitää.
[/quote]
[/quote]
Ota nyt säki pääs pois sieltä perseestäs!
Surkea pankki. Muilla ei ongelmaa
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:43"]
[/quote]
[/quote]
No mähän nimen omaan katsoin tilini saldon ja kun epäillyttävää ei ollut niin kyllä mä siinä hetkessä katson tilini olevan ajan tasalla,kun katevarauksia kumminkin siellä näkyi. Harvemmin on pitänyt laksimen kanssa pilkulleen laskea kun oletettvasti se on pankin asia hoitaa että ne varaukset menee ajallaan niikuin pitää.
[/quote]
Ei se pelkkä tilin saldon katsominen ole mitään raha-asioiden hoitoa. Sä olet pankille luvannut sopimuksen tehdessäsi että sun tilillä on rahaa maksaa kaikki korttiostokset pois kun kauppias ne veloittaa. Sä se tässä sopimusta olet rikkonut kun ostelet kortilla vaikka tilillä ei ole tarpeeksi katetta. Kaikista pankkikorttiostoksista ei edes tule mitään katevarauksia vaan on osattava ihan itse laskea kuinka paljolla on jo ostanut ja paljonko on varaa ostella. Sä olisit voinut muistella paljollako ostelit ennen joulua ja katsoa onko ostoksia veloitettu. Olisit heti huomannut että onko sulla oikeasti rahaa vai ei.
Mutta joo, palstamamma ei osaa laskea edes omia ostoksiaan, pankin pitää tehdä sekin. Mamma katsoo saldon ja ostelee niin kauan kuin tilillä on rahaa. Ei haittaa vaikka menee miinukselle, pankin vika kun ei varoittanut mammaa. Eihän mamma voi tajuta että korttiostokset tulee maksuun. Eikä mamman muisti riitä viikon taa, jotta muistais mitä on tullut ostettua ja paljollako.
PANKIN VIKA!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:03"]
Tili on minun. Olen tehnyt siitä sopimuksen, jossa on allekirjoitukseni, sekä kahden pankin virkailijan allekirjoitukset. Tili on siis henkilökohtainen ja yksin minun.
Myös tilillä olevat rahat ovat minun, tilille tulevat rahat tulevat minun omistukseeni ja omistamani rahat ikiomalta tililtäni saan nostaa pois heti kun siltä tuntuu.
Se on voi voi jollekin, jos tilillteni ilmestyy rahaa, mikä ei sinne kuuluisi. Minua ei kuitenkaan kukaan voi kieltää käyttämästä omaa, henkilökohtaista tiliäni esim. varoittamalla ettei tilille tulleisiin rahoihin kannata koskea..
Minä saan käyttää omalla tililläni olevat rahat ihan miten haluan ja milloin haluan. Vaikka sitten sunnuntaiaamuna ennenkuin olin sanallakaan kuullut koko Nordean mokasta.
[/quote]
Muista nyt myös se, että siinä samassa sopimuksessa sä olet luvannut pankille, että sillä sun omalla tilillä on tarpeeksi rahaa maksaa ne sun itse tekemäsi pankkikorttiostokset. Jos ei ole (kun siis siirtelet rahaa toiselle tilille kuvitellessasi saaneesi "ylimääräistä" rahaa) ja tili menee miinukselle niin olet rikkonut tekemäsi sopimuksen. Pankilla on silloin oikeus ottaa se sun korttis pois. Ja pankilla on oikeus periä sulta korkoa ja tilinylitysmaksu. Sulla on velvollisuus ihan itse pitää kirjaa ostoksistasi ja huolehtia ettet ylitä tiliäsi. Sulla ei ole vain oikeuksia, on myös velvollisuuksia.
Onneks on tilillä sen verran rahaa ettei muutamat sataset hetkauta suuntaan tai toiseen
Eniten tässä ihmetyttää se, että tilin miinukselle menemistä itketään tässä vaiheessa kuuta. Palkat kun yleensä maksetaan joko 15. tai viimeinen päivä. Mikäli palkkapäivä on kuun viimeinen, palautuu tili plussalle jo ylihuomenna, jos taas 15., miten kukaan on niin holtiton rahankäyttäjä, että tilin meneminen miinukselle on mahdollista palkkakauden puolivälissä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:33"]
Eniten tässä ihmetyttää se, että tilin miinukselle menemistä itketään tässä vaiheessa kuuta. Palkat kun yleensä maksetaan joko 15. tai viimeinen päivä. Mikäli palkkapäivä on kuun viimeinen, palautuu tili plussalle jo ylihuomenna, jos taas 15., miten kukaan on niin holtiton rahankäyttäjä, että tilin meneminen miinukselle on mahdollista palkkakauden puolivälissä.
[/quote]
Tai 20 päivä tai 25 päivä. Tuntipalkat taas maksetaan 2 viikon välein ja määräaikaisten töiden palkat maksetaan miten sattuu. Muuten kyllä kanssasi samaa mieltä, mutta palkanmaksuapäiviä on muitakin kuin ne, mitkä sinulla on olleet. Mulla on palkkapäivä 20. päivä, mutta pieni työnantaja maksaa sen aina muutaman päivän etukäteen, kun maksaa sen itse. Varmuuden vuoksi tekee niin, ettei vaan myöhästy.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:03"]
Tili on minun. Olen tehnyt siitä sopimuksen, jossa on allekirjoitukseni, sekä kahden pankin virkailijan allekirjoitukset. Tili on siis henkilökohtainen ja yksin minun.
Myös tilillä olevat rahat ovat minun, tilille tulevat rahat tulevat minun omistukseeni ja omistamani rahat ikiomalta tililtäni saan nostaa pois heti kun siltä tuntuu.
Se on voi voi jollekin, jos tilillteni ilmestyy rahaa, mikä ei sinne kuuluisi. Minua ei kuitenkaan kukaan voi kieltää käyttämästä omaa, henkilökohtaista tiliäni esim. varoittamalla ettei tilille tulleisiin rahoihin kannata koskea..
Minä saan käyttää omalla tililläni olevat rahat ihan miten haluan ja milloin haluan. Vaikka sitten sunnuntaiaamuna ennenkuin olin sanallakaan kuullut koko Nordean mokasta.
[/quote]
Taidat olla vähän yksinkertainen.
Luulis ihmisen sen verran tietävän että paljonko tilillä on rahaa, ainaki jos elää suunnilleen kädestä suuhun. Tänään just yks tuttu raivos facessa että häneltä on rahaa viety tililtä, electron 300€ miinuksella. Ei ollu lukenu uutisia vissiin.. Mut jos on noin tiukalla rahat niin miten voi "vahingossa" vetää tioin satasia miinukselle, kysyn vaan?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:33"]
[/quote]
Tai 20 päivä tai 25 päivä. Tuntipalkat taas maksetaan 2 viikon välein ja määräaikaisten töiden palkat maksetaan miten sattuu. Muuten kyllä kanssasi samaa mieltä, mutta palkanmaksuapäiviä on muitakin kuin ne, mitkä sinulla on olleet. Mulla on palkkapäivä 20. päivä, mutta pieni työnantaja maksaa sen aina muutaman päivän etukäteen, kun maksaa sen itse. Varmuuden vuoksi tekee niin, ettei vaan myöhästy.
[/quote]
No, sama ihmettely kyllä sopii noihinkin päiviin. Jos edellinen palkka on maksettu 20. tai 25. päivä niin melkoisen holtiton saa olla, jos tili menee miinukselle 27. päivä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:16"]
Tein saman! Ja lässyn lässyn lää se ylitysmaksu on vain kympin ja korot korkeintaan euron!
[/quote]
Miksi maksaa sitäkään?
[/quote] maksan kyllä ylitysmaksut ja korot. Olen pankille hyvä asiakas:) palkka tulee keskiviikkona ja varmaanki menee taas yli 5000e. Joululahjoihin vaan törsättiin liikaa kun jokainen lapsi tahtoi oman iphonen.