Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"ylimääräistä" rahaa nordean tileille

Vierailija
28.12.2014 |

Meitsille tuli koko potti takas minkä käytin alkuviikosta ja koska olen täysin pa menin ja nostin fyrkat ulos tänään. Kuka muu teki saman?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun ostin lähes kaikki jouluostokset käteisellä! En enää muista mikä oli kortilla joten en uskalla mennä tuhlaamaan yhtään!

Vierailija
2/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista varautua tilinylityksistä aiheutuvaan sakkoon. Montako kymppiä se olikaan?

Vierailija
4/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:29"]

Meitsille tuli koko potti takas minkä käytin alkuviikosta ja koska olen täysin pa menin ja nostin fyrkat ulos tänään. Kuka muu teki saman?

[/quote]

Kai tiedät, että et saa sitä "ylimääräistä" rahaa pitää, eikä sen käteiseksi muuttaminen mitenkään auta asiaa?

Vierailija
5/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aarnio-Halmeen mukaan tilille ilmestyneisiin rahoihin ei tule kajota, sillä kortin haltija on vastuussa siitä, että hänen tilillään on rahaa maksusuorituksen verran."

Iltalehdestä....

Vierailija
6/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tilillä n. 50e enemmän rahaa kuin piti, just nordeas. Ihmettelen. Luulin, että mutsi laittanut jotain joulurahaa, mut ei näy tiliotteessa mitään panoa ja mutsi ei vastaa, nukkuu jo. Onko muillakin?

Vierailija
7/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilmaantuneisiin varoihin ei kannata koskea.

– Käsittääkseni ne katevaraukset menevät varsin pian uudestaan tililtä, ja viimeistään maanantaina raha oikeasti liikkuu, Aarnio-Halme toteaa.

– Sitä paitsi, pitäähän ne itse tehdyt ostokset kuitenkin maksaa, hän painottaa."

Vierailija
8/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, luin iltalehden jutun. 7

Vierailija
9/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili on minun. Olen tehnyt siitä sopimuksen, jossa on allekirjoitukseni, sekä kahden pankin virkailijan allekirjoitukset. Tili on siis henkilökohtainen ja yksin minun. 

Myös tilillä olevat rahat ovat minun, tilille tulevat rahat tulevat minun omistukseeni ja omistamani rahat ikiomalta tililtäni saan nostaa pois heti kun siltä tuntuu.

Se on voi voi jollekin, jos tilillteni ilmestyy rahaa, mikä ei sinne kuuluisi. Minua ei kuitenkaan kukaan voi kieltää käyttämästä omaa, henkilökohtaista tiliäni esim. varoittamalla ettei tilille tulleisiin rahoihin kannata koskea..

Minä saan käyttää omalla tililläni olevat rahat ihan miten haluan ja milloin haluan. Vaikka sitten sunnuntaiaamuna ennenkuin olin sanallakaan kuullut koko Nordean mokasta.

Vierailija
10/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun on käyttänyt ne rahat eikä tilillä ole enää yhtään?

Vierailija
11/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:05"]Mitäs kun on käyttänyt ne rahat eikä tilillä ole enää yhtään?
[/quote]

No makselet niitä korkojen kera takaisin...

Vierailija
12/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:05"]

Mitäs kun on käyttänyt ne rahat eikä tilillä ole enää yhtään?

[/quote]

Sitten tili menee miinukselle. Kun saat seuraavan kerran tilille rahaa, se varautuu näihin miinuksiin. Ylityksestä peritään usein maksu, mutta jos vika on pankin päässä myös, se yleensä jätetään perimättä.

Vierailija
13/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:03"]

Tili on minun. Olen tehnyt siitä sopimuksen, jossa on allekirjoitukseni, sekä kahden pankin virkailijan allekirjoitukset. Tili on siis henkilökohtainen ja yksin minun. 

Myös tilillä olevat rahat ovat minun, tilille tulevat rahat tulevat minun omistukseeni ja omistamani rahat ikiomalta tililtäni saan nostaa pois heti kun siltä tuntuu.

Se on voi voi jollekin, jos tilillteni ilmestyy rahaa, mikä ei sinne kuuluisi. Minua ei kuitenkaan kukaan voi kieltää käyttämästä omaa, henkilökohtaista tiliäni esim. varoittamalla ettei tilille tulleisiin rahoihin kannata koskea..

Minä saan käyttää omalla tililläni olevat rahat ihan miten haluan ja milloin haluan. Vaikka sitten sunnuntaiaamuna ennenkuin olin sanallakaan kuullut koko Nordean mokasta.

[/quote]

Niin ja sitten, kun tililles taas tulee rahaa, palkka tmv. , niin siitä lähtee juuri sen verran pois mitä nyt nostit tänään näitä "ylimääräisiä" rahoja. Ja tietenkin tilinylitysmaksut myös. Et hyötynyt tästä taas yhtään mitään. Itse en olisi noin typerästi tehnyt niin kuin sinä, vaan olisin katsonut mikä on homman nimi, kun tulee outoja rahoja tilille. Ainakin huomenissa olisin soittanut Nordeaan. Tyhmästi teit...

Vierailija
14/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pankitkaan maksa asiakkaalle korkoa liikaveloituksista.

Vierailija
15/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:03"]

[/quote]

Ääliö.

Vierailija
16/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:41"]

Muista varautua tilinylityksistä aiheutuvaan sakkoon. Montako kymppiä se olikaan?

[/quote]

No mielenkiintoinen kysymys, osuuspankissa taitaa olla 10 e ja Aktiassa 5 e.

Vierailija
17/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman! Ja lässyn lässyn lää se ylitysmaksu on vain kympin ja korot korkeintaan euron!

Vierailija
18/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Tapiolan tili eikä 23.12 tehdyt prisman ruokaostot ole lähteneet tililtä. Ei kyllä ole koko aikana ollut mitään katevarauksiakaan. Tosin aikuisena ihmisenä tajuan, että raha lähtee tililtä arkena enkä käytä noita rahoja nyr.

Vierailija
19/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että olin kattonu tilin saldon ylimalkaisesti ja eillen tarkistelin sitten saldoa ennen kauppaan lähtöä. Ihmettelin ko saldo olikin isompi kun olin muistanut, tutkaillin tiliotteen tarkkaan ja kun ei näkynyt mitään ylityksiä/alituksia kävin sitten ostoksilla. Tänään luin tuon uutisen, eli ainakin minulla menee nyt hieman miinukselle tili mutta onneksi asia korjaantuu jo Tiistaina. Ihmettelen vaan etteikö nordea tienny olevan joulu??? Miksi sitä katevarausaikaa ei ole pidennetty,pankki kyllä nyt hoiti homman hieman päin peetä tuossa kohtaa.

Vierailija
20/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:16"]

Tein saman! Ja lässyn lässyn lää se ylitysmaksu on vain kympin ja korot korkeintaan euron!

[/quote]

Miksi maksaa sitäkään?