Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen viestien lukeminen.

Vierailija
27.01.2015 |

Onko pienempi paha, jos menee selaamaan toisen viestit-kansioon (txt, messenger ym) KENEN kanssa on viestitellyt? Kuin että menee ja lukee kaikki viestit?
Suuttuisitko jos puolisosi tsekkaisi silloin tällöin kenelle juttelet, vai onko se yhtä loukkaavaa ja törkeää kuin viestien lukeminen?

Itse en miehen puhelinta käy tsekkaa ikinä. En epäile mistään. Sensijaan miestäni selvästikkin kiinnostaa kenelle taas juttelen messengerissä tai whatsappissa. Miehellä ei ole juuri kavereita, itselläni taas useita, joiden kanssa viestittelen päivittäin, enemmän tai vähemmän. He ovat kuitenkin kaikki naisia. Ainoat miehet joille oman mieheni lisäksi juttelen, ovat kaksi veljeäni. Olen monesti miehelle näyttänyt keiden kanssa juttelen, mutta en todellakaan aijo näyttää mitä olen kenenkin kanssa jutellut. Jokin yksityisyys kuitenkin on oltava. Miehelle olen useasti sanonut, että ihan koska vain voin näyttää aina keiden kanssa keskustelen, mutta keskustelujen sisältöä en näytä. En itsekkään haluaisi ystävieni miesystävien lukevan minun lähettämiä huolia yms joista olen ystävälle uskoutunut.
Tuli tuosta sitten mieleen tuo kysymys jonka alussa jo esitin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäjän henkilöllisyys lienee osa viestiä, joten se kuuluu viestintäsalaisuuden piiriin.

Vierailija
2/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:53"]Lähettäjän henkilöllisyys lienee osa viestiä, joten se kuuluu viestintäsalaisuuden piiriin.
[/quote]

Eli sinusta se on yhtä paha?
Antaisin miehelle luvan käydä ihan omin luvinkin käydä katsomassa keiden kanssa juttelen, mutta en voi koska olen aika varma että lukisi minun ja läheisimmän ystäväni kanssa käydyt keskustelut.
ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäsopivaa js laitonta tunkeutua toisen yksityisiin viesteihin. On myös niiden lähettäjälle loukkaavaa, jos sisältö leviää muille kuin kohdehenkilölle.

Vierailija
4/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:55"]On epäsopivaa js laitonta tunkeutua toisen yksityisiin viesteihin. On myös niiden lähettäjälle loukkaavaa, jos sisältö leviää muille kuin kohdehenkilölle.
[/quote]
Niin, jos lukee viestit. Mutta ei kai ketään loukkaa vaikka koko maailma tietäisi että sinä ja Maija keskustelette tekstarein?
Ap

Vierailija
5/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:53"]Lähettäjän henkilöllisyys lienee osa viestiä, joten se kuuluu viestintäsalaisuuden piiriin. [/quote] Eli sinusta se on yhtä paha? Antaisin miehelle luvan käydä ihan omin luvinkin käydä katsomassa keiden kanssa juttelen, mutta en voi koska olen aika varma että lukisi minun ja läheisimmän ystäväni kanssa käydyt keskustelut. ap

jep, mitä itse näytät on tietenkin omassa harkinnassasi, mutta mitään pakkoa tai tarvetta ei ole. Voit tietenkibn aina poistaa "kiusalliset" ketjut, jos sellaisia on.

[/quote]

Vierailija
6/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lupaa jos mennään tonkimaan niin luottamus siinä menee, tongittiin sitten vain osoitetietoja tai koko viestiä.

Vierailija
7/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei parisuhteessa olevan miehen ja naisen välillä kuulu olla mitään salaisuuksia. Sellaiset keskustelut joita ei voi puolisolle jakaa eivät ole asiallisia. Mun mielestäni APn käytös ei ole asiallista, ei varatun naisen sovi flirttailla ja lirkutella muille miehille missälie messengereissä.

Vierailija
8/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:53"]Lähettäjän henkilöllisyys lienee osa viestiä, joten se kuuluu viestintäsalaisuuden piiriin. [/quote] Eli sinusta se on yhtä paha? Antaisin miehelle luvan käydä ihan omin luvinkin käydä katsomassa keiden kanssa juttelen, mutta en voi koska olen aika varma että lukisi minun ja läheisimmän ystäväni kanssa käydyt keskustelut. ap

jep, mitä itse näytät on tietenkin omassa harkinnassasi, mutta mitään pakkoa tai tarvetta ei ole. Voit tietenkibn aina poistaa "kiusalliset" ketjut, jos sellaisia on.

[/quote]
[/quote]

No niinhän se on.
Ap

Vierailija
9/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa se loukata. Miksi haluaisin paljastaa kenelle tahansa juttelevani vaikka psykiatrin, A-klinikan hoitajan, syöpäklinikan, entisen puolison tai vaikka meedion kanssa?

Vierailija
10/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:58"]Mun mielestä ei parisuhteessa olevan miehen ja naisen välillä kuulu olla mitään salaisuuksia. Sellaiset keskustelut joita ei voi puolisolle jakaa eivät ole asiallisia. Mun mielestäni APn käytös ei ole asiallista, ei varatun naisen sovi flirttailla ja lirkutella muille miehille missälie messengereissä.
[/quote]

Aloituksessa kerroin, että juttelen ystävieni (kaikki naisia) lisäksi mieheni ja kahden veljeni kanssa. Enpä veljille juuri flirttaile :D
ap

Vierailija
11/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsään parisuhteeseen kuuluu luottamus ja oma reviiri. Se yksityisyys taataan myös ystäville. Asioita ei jaeta puolisolle.

Vierailija
12/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:59"]Saattaa se loukata. Miksi haluaisin paljastaa kenelle tahansa juttelevani vaikka psykiatrin, A-klinikan hoitajan, syöpäklinikan, entisen puolison tai vaikka meedion kanssa?
[/quote]

No et varmaankaan kenelle tahansa. Mutta kai puoliso tietää jos sinulla on syöpä? Tai käyt psykiatrilla? Jos ei niin silloin ymmärrän, ettet halua puolisosi näkevän edes keiden kanssa viestittelet.
Ap

Vierailija
13/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:55"]

[/quote]

Totta kai luvan kanssa voit tehdä viesteille mitä haluat. Mutta toisen viesteihin on laitonta kajota ilman lupaa.

Vierailija
14/14 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:55"]

[/quote]

Totta kai luvan kanssa voit tehdä viesteille mitä haluat. Mutta toisen viesteihin on laitonta kajota ilman lupaa.
[/quote]

Tiedän. En sitä harrastakkaan.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän