Lapselle nimeksi Tauriel?
Minä ja mieheni olemme molemmat hobitti faneja ja Taurielin hahmosta ja nimestä pidämme kumpikin. Ajattelimme kuitenkin että se tulisi vasta toiseksi nimeksi. Etunimeksi Ajattelimme Alvaa? Eli koko nimeksi tulisi Alva Tauriel ***? Mielipiteitä? Onko liian erikoinen?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:11"]Aava Ariel?
[/quote]
Muuten hyvä, mutta tytölle ei voi antaa miehen nimeä tai miehelle tytön nimeä. Molempien nimien tulee olla kumpikin tytön tai pojan nimiä.
Kuulostaa ensin vähän erikoiselta mutta kyllä siihen voisi hyvin tottua. Antakaa pois, jos siltä tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:11"]Aava Ariel?
[/quote]
Muuten hyvä, mutta tytölle ei voi antaa miehen nimeä tai miehelle tytön nimeä. Molempien nimien tulee olla kumpikin tytön tai pojan nimiä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:11"]Aava Ariel?
[/quote]
[/quote] Arielia on annettu suomessa myös naisille ja on yleistynyt naisten keskuudessa.. . Pieni merenneito Ariel on edesauttanut asiaa
Onhan Suomessa paljonkin lapsia nimetty Tolkien-nimillä, kyllä yksi Tauriel menee siihen jatkoksi. Eikä tuo ole äänneasultaankaan erikoinen tai suomenkieleen ei-sopiva.
Tollo on katsonut elokuvan, mutta ei ole jaksanut perehtyä kirjaan : /
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:14"]Tolkienin kirjoissa mainitaan satoja naishaltioiden nimiä ja te valitsette juuri sen hahmon joka on vain ohjaajan leffaan lisäämä pakollinen naishahmo ja sydämensä särkijä?
[/quote]
Ap täällä. Itse ehdotin myös nimiä Estel ja Elen, mutta ovat kuulemma liian lällyjä.
OT; Ja sille joka puhui tuosta hobitti faniudesta; ei emme kuulu niihin faneihin joiden mielestä kirjan ja leffan pitäisi toistaa toisiaan. Omasta mielestäni Taurielin ja kääpiön (ja legolasin) rakkaustarina oli turha lisäys, mutta itse hahmosta pidän, sillä naishahmoja vähemmän Tolkienin kirjasta löytyy.
Tolkienin kirjoissa mainitaan satoja naishaltioiden nimiä ja te valitsette juuri sen hahmon joka on vain ohjaajan leffaan lisäämä pakollinen naishahmo ja sydämensä särkijä?