Lapselle nimeksi Tauriel?
Minä ja mieheni olemme molemmat hobitti faneja ja Taurielin hahmosta ja nimestä pidämme kumpikin. Ajattelimme kuitenkin että se tulisi vasta toiseksi nimeksi. Etunimeksi Ajattelimme Alvaa? Eli koko nimeksi tulisi Alva Tauriel ***? Mielipiteitä? Onko liian erikoinen?
Kommentit (32)
No huhhuh. No on oikein ylipursuavan erikoinen.. onko tuo edes tyttö vai poika? Miten ois vaan Aatu Lauri **, Akseli Lauri ***, Arttu Taneli ***? Siis jotain tuommoisia normaaleja?
Oli niin turha akka koko leffassa.
Miksei samantien Taukki, sama kuin vanhemmillaan.
Tauriel?? Kuulostaa miehen nimeltä, ja haluatko todella että lapsella on jonkun kääpiömenninkäisen nimi?
Ai onks se tyttö?? T. En hobitteja nähnyt
Näemmä siis Hobitti-faneja muttette Tolkien-faneja. Koko hahmohan on Peter Jacksonin päähänpisto ja "Hollywood"-normien tarpeen täyttäminen (rakkaustarina, mustasukkaisuutta). Nimenä periaatteessa ihan kiva, mutta vähän liikaa erikoisuutta tavoitteleva. Ulkomaisen sukunimen kanssa voisi toimia toisena nimenä esim. Eva Tauriel Williams.
Yhtä hyviä ovat musta Uriel, Aniel, Tursus tai Sikiel. Myös Vagiel tai Peniks ovat hyviä hobittinimiä. Yksi konstailematon vaihtoehto on toki suoraan Hobitti olisi selkee.. tai suomennettuna Hopitti
Tulee mieleen tauriini... Sitten voitte nimetä muutkin tulevat pentunne muiden aminohappojen mukaan.
Kauhea, pojalle vielä menisi toisena nimenä, muttei tytöllä. Tulee mieleen sonniesta eristetty, ja niistä nimensä saanut aminohappo tauriini.
Kuulostaa joltaki ripulitaudilta.
Ei todellakaan, todellakaan, todellakaan!
Minä tykkään ! Alva nimi on ihana. Ja Tauriel sopii siihen, varsinki jos nimi on teille tärkeä.
Eih, jaksonin turha täytehahmo :< plus, kuulostaa ihan tyhmältä suomessa..
Alva on naisen nimi Suomessa. Alvasta tykkään, mut Tauriel kuulostaa vähän liian väännetyltä. Miten ois esim Mariel?
Minun lapsistani tulee Laina Legolas sekä Gunnar Gimli. Anteeksi jos tämä ei ole provo, mutta mitä tarkoittaa Alva? Mulle tulee mieleen vulva.
Eiköhän joku nimivirasto siihenkin jotain jäynää keksi.