Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuljettaisitko lapsia 20 vuotta vanhalla autolla?

Vierailija
28.12.2014 |

Ovatko kovinkin vaarallisia kolaritilanteessa tms. verrattuna uuteen autoon?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten turvallisempaa jättää se lapsi yksin kotiin? Vai pysytäänkö porukalla kotisohvalla. Kyllä joku sinne ruokaa tuo.

[quote author="Hormonihirviö" time="28.12.2014 klo 20:37"]

En MISSÄÄN NIMESSÄ kuljettaisi. Jos teillä ei ole varaa turvallisiin autoihin, miksi kuljetatte lapsia autoillanne? Turvallisuus etusijalle, ihmiset.

[/quote]

Vierailija
22/44 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:28"]2014 - 20 vuotta tekee 1994. kuljettaisin kyllä jos on huollettu ja katsastettu. 

[/quote]

Tämä sama hokema vanhojen autojen turvattomuudesta ei ole muuttunut vuosikymmenissä miksikään. Olen saanut kortin 1990 ja ajanut kaikenlaista 1970-luvun ladasta lähtien....ei mua ne autot pelota. Muutama kuski on elämän varrella ollut jonka kyytiin en ole toista kertaa lähtenyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik, olen kuljettanut lastani 40 vuotta vanhalla kuplalla monet vuodet. Kesällä ja talvella. Pienituloisena yh:na ei paljon autoja ostella. Hyvä kun on ollut varaa pitää edes tuo auto!

Vierailija
24/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetan joskus, koska autoni nyt sattuu olemaan 25-vuotias. 

Vierailija
25/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko, kun ei ole varaa ostaa uudempaakaan!

Vierailija
26/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin turvallisuusriski liikenteessä istuu ratin takana. Eli kyllä kuljettaisin, mutta ajaisin itse.

Vierailija
27/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuljetan. Minulle auto on sellainen väline jolla kuljetaan paikasta toiseen ja pääasia että toimii. Rahaa kuluu ihan tarpeeksi päivittäisiin menoihin

Vierailija
28/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti, jos toi kestää vielä kaksi vuotta. Ja veikkaa että toi on huomattavasti turvallisempi kuin moni muu uudempi.

Volvo V70

Vierailija
29/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kuljettaisi. Ja ellei ole varaa uuteen, turvalliseen autoon niin en käyttäisi autoa! Jestas mikä kysymys. Safety first!

Vierailija
30/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että 22 vuotta vanha autoni on rekan edessä kuin alumiinifoliota, mutta sillä mennään nyt lastenkin kanssa. Ei ole nyt rahaa uuteenkaan autoon.

Vierailija
31/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin kuljettaa. - Monissa yhdeksän-kymmnetä-luvun puolivälissä rekisteröidyissä auoissa on vakiona mm. lukkiutumattomat jarrut ja airbagit. Luulen, että lasten kannalta suurempi turvallisuusriski, kuin auton vuosimalli on autossa oleva väsynyt kuski jota väsymyksen ja kaamoksen lisäksi painaa ja huolettaa arjessa jaksaminen. - Ja, joka ei halua kuulla yhdenkään city-vihreältä tai ns. kantakaupungissa asuvalta kuulla viisasteluja siitä, että kuinka tulisi suosia joukkoliikennettä.

Vierailija
32/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, eikä onneksi tarvitsekaan.

Vierailija
33/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:52"]Todennäköisesti, jos toi kestää vielä kaksi vuotta. Ja veikkaa että toi on huomattavasti turvallisempi kuin moni muu uudempi.

Volvo V70
[/quote]
Tismalleen sama täällä!

Vierailija
34/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuljetan ja auto senkun vanhenee.

Ihan hyvin se käy ja kukkuu. Se on aikansa parhaimmistoa, joten hyvinkin kannattaa vielä elvyttää liikenteeseen, jos jokin osa kuluu. Ja saanen sanoa,että verrattuna naapurin tuliterään autoon, omani ei paljoa varikolla olekaan. Toisekseen nämä pikkuviat voi vielä korjata itse, toisinkuin uusissa autoissa huoltoon passaa vain ammattiliike isolla rahalla...

ja mitä turvallisuuteen tulee: on airbagit, sivutörmäyssuojat, ABS,paljon peltiä ympärillä ja mikä tärkeintä-hyvät renkaat ei katso auton ikää. Tässä kokonaisuudessa ei niinkään ratkaise auton ikä, vaan se, millainen se oli silloin uutena. On huisi ero ajaa 20-vuotiasta pikkukotteroa, kun sellaista joka oli kalliimpi, laadukkaampi testivoittaja jo silloin aikanaan. Laatu säilyy yhä.

Eikä ole tenavatkaan valittaneet, ja ajomukavuus itsellekin on hyvä.

VOLVO

Vierailija
35/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:35"]

Ovatko kovinkin vaarallisia kolaritilanteessa tms. verrattuna uuteen autoon?

[/quote]

Ovat. Katsele netistä kuinka vanhat autot menevät törmäystesteissä aivan rusinoiksi.

Vierailija
36/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:50"]

Suurin turvallisuusriski liikenteessä istuu ratin takana. Eli kyllä kuljettaisin, mutta ajaisin itse.

[/quote]

Kyllä, mutta ei vain sinun autosi ratin takana. Mitä teet, kun romusi kylkeen rysäyttää kolmion takaa toinen auto? Olet tyytyväinen, ettei syy kolariin ollut sinussa...? 

Vierailija
37/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma auto on suurinpiirtein tuon ja päivittäin tulee sillä kuljetettua lastakin. Ei ole varaa uudempaan ja hyvin on tämä auto pelittänyt. Kerran on ojassa käyty tällä ja tuli todettua, että vaikka on vanha, niin on myös kohtalaisen turvallinenkin. :)
Tärkeintä kuitenkin on oma maltti ja hereillä olo liikenteessä, sekä hyvät renkaat. :)

Vierailija
39/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna ajan. Pellit on priimaa ja oikeasti peltiä, tekniikka toimii ja kuski tuntee autonsa. Ei häviä tässä mielessä uudelle. 

Vierailija
40/44 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ajellaan 41v vanhalla autolla.