Puhutaanko avoimesti palkoista? Minä voin aloittaa.
Eli kirjoitetaan tähän ketjuun työnimike, koulutus, työkokemusvuodet ja palkka.
Yliopisto-opettaja, FM, 10v, 3550,-
Kommentit (214)
84, kyllä tuo palkkani on alakanttiin kun suhteutetaan työmäärään ja vastuuseen ja työtunteihin. Valtiolla se menee niin, että joillakin on valtava työtaakka ja osa ei tee mitään. Vuosi vuodelta enemmän ja vaikeampia hommia ja vähemmän tekijöitä.
FM it yrityksessä assistenttina. 2900€. En vaan pääse päällikkötason hommiin. Kouluaikana hoettiin että "opettajilla on huonot palkat, älä vaan opettajaksi rupea". Kukakohan tuonkin mantran on keksinyt? Näyttää tässäkin ketjussa opettajien palkat olevan +4000 ja ne pitkät lomat.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:51"]Käyttekö töissä rahan, statuksen vai kutsumuksen takia?
[/quote]
Ihan käyn rahoittaakseni elämiseni (asuntolainan maksun, ruoan, lasten harrastukset, vaatteet jne.). Ei mulla ole koskaan ollut mitään kutsumusta tai kaipuuta statuksen suhteen. Raha siis vain motivoi.
Lehdenjakaja, YTM, 4v, 1100e/kk.
Valtion virkamies, työkokemusta 16 vuotta, tulos- ja budjettivastuu. Matkapäiviä tulee 2-4 kuukaudessa. Palkka 4800. Tykkään työstäni, teen työtä jolla on merkitys.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:32"]Talousnörtti, KM, 12 v. , 10500/kk + bonukset
[/quote]
Minkälaisesta talousalan työstä on kyse? Ja kai tarkoitit kuitenkin KTM?
Yliopistonlehtori, tekniikan tohtori, työkokemusta yli 20 v. 4800 eur / kk.
Tietoliikennetekniikan insinööri, kansainvälinen tietoliikenneverkkoyhtiö, tk. 16 v, vanhempi spesialisti, 6200€/kk.
YTM Sosiaalityöntekijä, 3 v. työkokemusta ja palkka 3100 €.
Siivousalalla palveluohjaajana, takana lukio ja ammattikoulutus alalle, työkokemusta 5v, 2220e /kk :)
Toimintaterapeutti amk kuntasektori, 20v , n. 2500e/kk brutto.
Järjestelmäasiantuntija, tradenomi, yli 3v, 2761 e/kk + puhelinetu, lounarit, kulttuurisetelit ja bonuksia n. 1000 e/v
Lähihoitaja, työkokemus alle 5v ja bruttopalkka 2100e, lisät nettona vaihtelevasti 200-500e
Lähihoitaja, yksityisellä päivätyö. Brutto 1830euroa. Raskas työ ja vastuuta on, toisin kuin ihmiset aina kuvittelee.
DI, asiantuntijatehtävät energia-alalla, kokemusta 2v, brutto 3500e/kk.
Päällikkö teollisuudessa, 3600e/kk. Eli ei meillä kaikilla päälliköillä hirmu liksat ole, mutta vaatimattoman palkan kun yhdistää hyvään työtahtiin, niin ei tarvitse yt:ssä itkeskellä (näin on todettu mulle kolmen yt-kierroksen jälkeen)... itse näen sen ennemmin niin, että tällä liksalla tehdään täysi ja tehokas työpäivä, mutta ei enempää.
KTM, 3v kokemusta (toki muuta kokemusta 9 vuoden edestä samassa firmassa).
Myyntikoordinaattori, tradenomi, työkokemus 15 vuotta, 3220 e, 7,5 h päivä ei ylitöitä.
Lähes pätevä, mutta kuitenkin epäpätevä luokanope 1v. 2600€/kk
Onko muita restonomeja, erityisesti matkailun koulutusohjelmasta valmistuneita?
T.Opiskelija