Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison hiljainen ääni

Vierailija
28.12.2014 |

Onko täällä muita, joiden puolisolla on niin hiljainen äänenkäyttötapa, että jatkuvasti joudut pinnistelemään kuullaksesi, mitä hän sanoo, tai pyytämään jatkuvasti toistamaan, tai tyytymään siihen, ettet kuule, mitä hän sanoo? Oletteko löytäneet asiaan mitään ratkaisua? Asia rasittaa arkipäivässä kohtalaisen paljon.

Ja ei, kuulossani ei ole vikaa, ammattini puolesta sitä testataan säännöllisesti. Myös muilla ihmisillä on vaikeuksia kuulla puolisoni normaalipuhetta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni valittaa minulle jatkuvasti, ettei kuule mitä sanon ja kyselee "mitä" "täh" "häh" ja hänellä on ihan hyvä kuulo :D minäkin haluaisin tietää, mitä asialle voi tehdä!

Vierailija
2/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sille megafoni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:32"]Hanki sille megafoni. 
[/quote] <3 <3

Vierailija
4/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sn sijaan minulla onpuliso, joa ei kuuntele kunnolla, eikä alusta alkaen, vaan nyökyttelee aluksi omiaan miettien. Vasta juttuni puolivälissä joku kinnostava sana murtautuu hänen tajuntansa ja hän havahtuu kyselemään "mitä, mitä?!" Ja sen sijasta että kuuntelisi selityksenkään alusta loppuun, hön hemoistu, jos yrittää selittää jotain sitä kohdast jonkahän sattui kuulemaan, eikä koskaan jakaoppuun asti. Todella ärsyttävää.

Hänkin syyttää muiden ihmisten äänenkäyttöä ja puhetyyliä. Minä kuitenkin. Puhun ihan normaalilla äänellä, jota kaikki muut kuulevat, muun muassa luennoidedssani työssäni. Kyse ei siis ole oieasti minusta, vaan hänestä.

Vierailija
5/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus vaikeuksia kuulla mitä toinen tyttäreni sanoo. Siskonsa ja isänsä taas ovat sellaisia että heihin toivoisi volyymin pienennysnappia, juuri 5 minuuttia sitten asiasta taas keskusteltiin. Se on järkyttävää että kaikki pitää sellaisella äänellä päästellä että toisella tippuu tavarat käsistä ja säikähtää että vähintään katto tipahtaa niskaan.

Minkä sille voi kuin sanoa asiasta toisinaan, jos henkilö itse yrittäisi tehdä jotain asialle.

Tosin jo 5-vuotiaana tuo nykyinen teini totesi joskus pyytäessäni häntä yrittämään puhua vähän hiljempaa rappukäytävässä, että minkäs hän sille voi että jumala on antanut hänelle pojan äänen.

Tai ehkä ap:n pitää hommata se ostostv:n ear zoom ;D

Vierailija
6/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on!

Vierailija
7/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa huoneessa ollessa puhuu sopivalla tasolla, mutta ei käsitä sitä että kun toinen on eri huoneessa, pitäisi ääntään korottaa! Usein kokkailen samalla kun mies on olohuoneessa, ärsyttää huudella kokoajan mitä! Ja vastaus tulee vihaisena ärjäyksenä... Sama meininki anoppilassa, ihme ettei ole oppinut tuota vaikka itse naureskeleekin vanhempiensa käytöstä :P

Vierailija
8/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen ääni, että se hukkuu helposti taustameluun.

Vierailija
9/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mulla on käänteentekevä ratkaisu sulle: Sano sille puolisollesi että puhuu kovempaa!

Jos ei kykene niin sitten varaat hänelle ajan puheopetukseen tai psykologille.

Vierailija
10/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun oliskin sun ongelmas! Meillä mies huutaa koko ajan ja lapset sen myötä myös. Itse sitten lähinnä suhisen koko ajan, jotta melutaso pysyisi alle 120 db:n.

Vierailija
11/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:54"]Ap mulla on käänteentekevä ratkaisu sulle: Sano sille puolisollesi että puhuu kovempaa!

Jos ei kykene niin sitten varaat hänelle ajan puheopetukseen tai psykologille.

[/quote]

Kyllä pyydetty on vaikka millä tavoin ja lukemattomia kertoja. En kuitenkaan haluaisi nalkuttaa asiasta. Olen myös yrittänyt itse demonstroida, miten hankalaa tuollainen on keskustelukumppanin kannalta, laskemalla omaa ääntäni samaan tyyliin. Mikään ei kuitenkaan auta kuin korkeintaan noin viideksi minuutiksi.

Sinänsä ymmärrän häntä, koska itsellänikin on luonnostaan ennemmin hiljainen kuin kova ääni. Olen kuitenkin opetellut kokemuksen ja koulutuksenkin kautta ottamaan huomioon sen, että on minun asiani huolehtia siitä, että ääneni kantaa kuulijalle asti.

Myös meillä yksi lapsi on mahdoton kailottaja ja toinen puhuu pienemmällä volyymilla.