Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten jaksatte kuntoilla te työssäkäyvät?

Vierailija
28.12.2014 |

Itselläni ei ole energiaa töiden jälkeen. Työmatkoihinkin menee yhteensä 1.5h päivässä. Millä ihmeellä saisin kuntoilun mukaan päivääni?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:01"]

En kuntoile erikseen työpäivänä, vaan pyöräilen työpaikalle ja takaisin. Lomalla ja vapaapäivinä käyn uimassa, kävelyllä ja/tai jumppaan kahvakuulalla. 

[/quote]

Niin ja työni on siis fyysistä seisomatyötä.

Vierailija
42/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisyys auttaa. Jos tulee taukoja niin on aina seuraavallakin kerralla helpompi jättää lenkki väliin.

Itselleen miellyttävät liikkumistavat on tärkeää myös, jos ei pidä punttiksesta niin ei sinne ole pakko mennä vaikka se onkin trendijuttu nyt. Ihan hyvän ja terveen kropan saa ilman punttistakin.

Huonoille päiville on hyvä löytyä jotain perusvälineitä kotoa, jumppamattoa käsipainoja ym niin säilyy se säännöllisyys helpommin vaikka laiskottaakin tai on aikatauluongelmia.

Monipuolisuus ja joustavuus. Surkea sää -> jätänpä lenkin väliin ja käyn uimahallilla, käy välillä sen lenkin sijaan vaikkapa kaverin kanssa pelaamassa tennistä jne. Talvella voi hiihtää, lasketella tai luistella.  Houkuttele mies mukaan tanssikursseille, tanssia voi kotonakin tai vaikkapa kaupungilla ja sen jälkeen palkita itsensä lasillisella. Kaiken liikunnan ei tarvitse olla ryppyotsaista suorittamista, jotta siitä olisi hyötyä.

Jos et treenaa kilpaillaksesi niin turha sitä on mitään kilpaurheiljan minuutintarkkaa aikatauluakaan noudattaa. Päätä, että liikut x tuntia viikossa, mutta valitse liikkumistapa tilanteen ja mielialan mukaan. 

Säännöllisen liikunnan pitäisi piristää sekä kehoa että mieltä, joten parhaimmillaan siitä syntyy positiivinen kehä. Jos se aiheuttaa vaan stressiä muun stressin lisäksi niin pitäisi miettiä missä menee metsään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on reissutöissä viikot, omat työpäivät loppuu klo 17 tai 18. Lasten haasteisiin kuskaaminen iltaisin vielä minulla. Onneksi on koira, joten on pakko lenkkeillä edes iltaisin tai aamuisin se viisi kilometriä. Muuta ei ehdi, viikonloppuisin sitten enemmän.

Vierailija
44/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa sopimus, että molemmat saa käydä urheilemassa viikonloppuna molempina päivinä ja viikolla kerran. Järjestely toimii meillä, varsinkin, kun pyrimme viikonloput rauhoittamaan ylimääräisiltä menoilta. Mulla on pitkä työmatka, joten haluan iltaisin olla pitkälti lasten kanssa (ja hoitaa harrastusrumbaa), mutta kyllä se liikunta keskellä viikkoa piristää. Nyt, kun lapset ovat sen verran isoja, että minua ei tarvita kotona joka hetki, liikuntaa antaa niin paljon energiaa, että sitä kannattaa vähän väsyneenäkin harrastaa.

Vierailija
45/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liikun joko ennen töitä aamulla ekaksi tai lounastauolla. Juoksen, teen kuntopiiriä kotona tai käyn salilla. Hyvin ehdin. Mulla on istumatyö ja 3 alakouluikäistä lasta. Urheilu antaa mulle virtaa, ei ota sitä.

Vierailija
46/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ulkona lenkkeileminen antaa energiaa. Pitää myös syödä terveellisesti ja käyttää lisäravinteita, kuten monivitamiinitabletteja, kalaöljyjä jne.

Vierailija
47/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:01"]Käyn lenkillä lasten mentyä nukkumaan (n. klo 21), viikonloppuisin valoisaan aikaan, 2-4 krt viikossa. Tämä on kompromissi, kun totesin salilla käymisen jääneen, kun en tunnu ehtiväni sinne työpäivän jälkeen. Vaativa työ, jonka jälkeen haluan viettää edes joitakin tunteja lasteni kanssa. Viikonloppuisin lisäksi muuta liikuntaa.
[/quote]

Sama. Lapset ovat vielä pieniä joten haluan työpäivän jälkeen viettää aikaa heidän kanssaan. Menevät tosin nukkumaan jo kasin-ysin aikaan joten jäähän siihen aikaa liikunalle, telkkaria en katso ollenkaan.
[/quote] ja telkkaria katsoessa on hyvä vetää kuntopiiriä, polkea stepperillä, ajaa kuntopyörällä

Vierailija
48/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
49/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija