Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten jaksatte kuntoilla te työssäkäyvät?

Vierailija
28.12.2014 |

Itselläni ei ole energiaa töiden jälkeen. Työmatkoihinkin menee yhteensä 1.5h päivässä. Millä ihmeellä saisin kuntoilun mukaan päivääni?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun ongelma ei ole työnteko vaan liian pitkät työmatkat!

Muuttakaa sun työpaikan lähelle ja sulle jää 3h/ pvä aikaa liikkua. kannattaa miettiä ihan todenteolla mitä pitää tärkeänä ja miksi.

Vierailija
2/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:08"]Mun mielestä sun ongelma ei ole työnteko vaan liian pitkät työmatkat!

Muuttakaa sun työpaikan lähelle ja sulle jää 3h/ pvä aikaa liikkua. kannattaa miettiä ihan todenteolla mitä pitää tärkeänä ja miksi.
[/quote]

olen ollut pitkällä vapaalla ja kohentanut kuntoani. Laihtunutkin. Kävelen lähes joka päivä 4-8 ja käyn salilla. Nyt paluu töihin ja tiedän uupumuksen ottavan taas vallan. Erityisesti kun untakin tarvitsen noin 10h. Pitää keksiä jokin ratkaisu. Terveys kuitenkin tärkeää. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:08"]Mun mielestä sun ongelma ei ole työnteko vaan liian pitkät työmatkat!

[/quote]

työmatkpihini menee siis 45min suunta eli onneksi vain 1.5h päivässä.

Vierailija
4/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeasti kohta enää jaksa käydä töissä. Meillä on toimistotyössä työaika klo 9-17. Työmatka noin tunnin suuntaansa, lähden kotoa klo 8 ja olen kotona hieman ennen klo 18. Ulkoile siinä sitten. Vituttaa muutenkin tämä työnteko, tekisi välillä mieli vain jättäytyä työttömäksi. Palkka on 2500 euroa, mutta veroihin ja asumiseen menee niin paljon, ettei paljoa enempää jää käteen kuin jos olisi yhteiskunnan varoilla. Helsingissä on pienipalkkaisen lähes mahdotonta asua keskustassa päin ellei tyydy 20-neliöiseen koppiin.

Vierailija
6/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:11"]Epäilen että huijaavat. Esim 8 tuntia raskasta keittiötyötä ja siihen päälle 20 km:n lenkki, ei kuulosta realistiselta. 
[/quote]
Miksi pitää liioitella? En ole kuullut kenenkään väittävän käyneensä 20 km:n lenkillä.
[/quote]

Minä teen joskus 30km lenkkejä ennen kouluun menoa :D Mutta olenkin sh-tapaus.

Vierailija
7/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että huijaavat. Esim 8 tuntia raskasta keittiötyötä ja siihen päälle 20 km:n lenkki, ei kuulosta realistiselta. 

Vierailija
8/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olen itse istumatyöläinen mutta silti uupunut. Kun miettii etyä kuinka vaarallistaon istuminenkin niin aika tavalla pitäisi iltaisin liikkua kompensoidakseen haitat. Ap

Vierailija
9/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Mielelläni lähden illalla jumppaan/salille. Kivempaa siellä on kun kotona.

Mene vaikka aamulla tai suoraan töiden jälkeen.

Vierailija
10/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on auttanut se, kun otan salivaatteet töihin mukaan ja menen suoraan töistä. Hyvin jaksaa, kun ei anna laiskotukselle periksi.

Vierailija
11/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän jo etukäteen tulevan viikon liikunnan, ja menen vaikka  väsyttäisi. Enemmän siitä saa virtaa kuin sohvalla makaamisesta. 

Vierailija
12/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaan kotona, niin ei mene matkoihin aikaa. Viikonloppuna sitten perheen kanssa yhdessä hiihtoa, luistelua, uintia tms.

Vierailija
13/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:18"]Minua on auttanut se, kun otan salivaatteet töihin mukaan ja menen suoraan töistä. Hyvin jaksaa, kun ei anna laiskotukselle periksi.
[/quote]

tämä olisi mullekin ainoa vaihtoehto. Jos ajan kotiin (josta vieläpä matkaa 5km lähimmälle salille) niin sinnepä jumiudun loppuillaksi. Ap

Vierailija
14/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:11"]Epäilen että huijaavat. Esim 8 tuntia raskasta keittiötyötä ja siihen päälle 20 km:n lenkki, ei kuulosta realistiselta. 
[/quote]
Miksi pitää liioitella? En ole kuullut kenenkään väittävän käyneensä 20 km:n lenkillä.

Vierailija
15/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotijumppa, ei sen aina tarvi olla se 1,5h. Varttikin riittää jos on "kiire". Eli periaatteessa priorisoinnista kyse

Vierailija
16/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin ja lomilla liikun eniten. Viikolla vähän vähemmän. Sunnuntaisin juoksen yleensä 10km.

Vierailija
17/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankimme koiran. :) Koiran vilpitön ilo piristää, ja tunnin lenkki töiden jälkeen toimii itselläkin sellaisena hyvänä siirtymänä työn ja vapaa-ajan välillä. 

En kyllä missään tapauksessa ottaisi puolentoista tunnin työmatkaa (enkä ainakaan omalla autolla). Mieluummin tinkisin asumisesta. Tuossahan menee arvokasta vapaa-aikaa täysin hukkaan. Minulle töissä käynti on rahan hankkimista vapaa-ajan viettoa varten.

Hanki töihisi seisomatyöpiste. Sen voi yksinkertaisimmillaan askarrella pahvilaatikosta, joka laitetaan työpöydän päälle.

Vierailija
18/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksaa, koska tiedän että saan energiaa siitä että käyn 10 km juoksulenkillä. Salille en ehdi, mutta lenkille on pakko päästä. Työpäivään menee 7:30-17 välinen aika, sen jälkeen ruokaa lapsille ja juoksemaan klo 19-20. En todellakaan käy päivittäin mutta noin 3-4 kertaa viikossa.

Vierailija
19/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen kesät talvet töihin, matkaa kertyy yhteensä 12 km päivittäin. Viikon parin välein käyn uimassa ja juoksemassa. Lapsia tosin ei vielä ole, mutta työ vaatii pitkiä päiviä.

Vierailija
20/52 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lenkillä lasten mentyä nukkumaan (n. klo 21), viikonloppuisin valoisaan aikaan, 2-4 krt viikossa. Tämä on kompromissi, kun totesin salilla käymisen jääneen, kun en tunnu ehtiväni sinne työpäivän jälkeen. Vaativa työ, jonka jälkeen haluan viettää edes joitakin tunteja lasteni kanssa. Viikonloppuisin lisäksi muuta liikuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi