Yle uutiset: jopa työssäkäyvät joutuvat turvautumaan ruoka-apuun
Koska palkka ei riitä elämiseen. Oi miten ihanassa riistokapitalismin unelmassa elämmekään! Eiköhän olisi aika jollekin muulle kapitalismille, jos kerran kapitalismi on ainoa hyväksytty muoto...
Kommentit (23)
Helsingissä 60% saa asumistukea !!!
Hei haloo, japitäisi olla talousveturi, mutta onkin maakuntien elätti.
Me ollaan hävitty tää peli.
"Joutuvat turvautumaan" se on vähä nii ja näi koska se on kuiteski ilmasta ruokaa onha siel kuulemma porukka käyny audeillaki "leipä-" (/sisäfile-)jonossa.
Että turha politikoida näin paskoilla aiheilla.
80% suomalaisista saa jotakin tukea Kelalta.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän helvetin väliä tällä on tulonsiirrot pitäs olla tänä päivänä ihan yleisesti hyväksytty juttu, joilla yritetään tasapainottaa muuten epäoikeudenmukaista maailmaa. Ainoastaan idiootti tuollaisesta tiedosta järkyttyy.
Asuinkaupungissani tarvitsee ensin diakonin ruokasetelin "saadakseen2mennä edes sinne! Ja ruokakassi maksaa silti 2€/haku ja ensin ptiää soittaa (ainakin vege/glut.kassia varten) Sanon vaan, että kyllä on tämäkin vaikekasi tehty loppuunuuvutetulel ja jo valmiiksi nöyryytetylle köyhälle!
Eikö voisi edes tulla niitä Tampereen mallin "myymälöitä"joista saisi tietyn määrän ITSE VALITA (terveydelleen, vakaumukselleen, mieltymyksilleenkin(näitähän toki köyhäll äei saisi olla missään nimessä!hahahah....:( sopivat tuotteet?! Suotta hakisin sieltä tuotteita joita en voi terveyteni vuoksi syödä kuitenkaan! Ja ensin tuo v***nmoinen ruljanssi hoitaa saako nyt varmasti edes koko kassia, hohhoijaa,tervetuloa vaan 2020- luvulle ruoka-avullekin!!!!
Vihreät haluaa Suomeen 80 000 ma mua ”pelastamaan taloutta” vuoteen 2030 mennessä. Keskustan Annika Saarikko haluaa Suomeen 10 000 lisää vuosittain. Sanna kannattaa. Turha ulista pienistä palkoista siellä vihervasemmiston suunnalla, kun kuskaatte halpaduunareita sisään ovista ja ikkunoista palkkoja polkemaan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/11f264b5-769b-4555-bab9-8ec3712de…
Sit ne asuu liian kalliisti tai ostaa jotain superfoodeja kaupasta.
Eka se oma talous haltuun. Jos laskuja on liikaa pitää vähentää kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Näin lapsettomana yli 20 vuotta työelämässä olleena olen viimeksi saanut nuorena opiskelijana opinto- ja asumistukea. Nettomaksajan rooliin siis kelpaan eikä yhteiskunnalta tipu minulle jenin jeniä, sentin senttiä. Palkka menee asuntoon ja peruselämiseen. Ei autoa, ei lehtitilauksia, ei ulkomaanmatkoja eikä mitään muutakaan.
-naisvaltaisen alan työntekijä, joka saa hieman alle suomalaisen naisen keskiansion verran-
Mitä mieltä olet suomalaisista miehistä elävistä brasilialaisista kullankaivajista ??? Ensin he tuhoavat suomalaiset perheet ja ottavat sitten rahat ja kodin.
Ei ole kyllä kapitalismin syy tuo ruoka-avun tarve.
Syy on siinä, että yritetään yhdistää kapitalismi ja sosialismi, erittäin huonolla menestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät haluaa Suomeen 80 000 ma mua ”pelastamaan taloutta” vuoteen 2030 mennessä. Keskustan Annika Saarikko haluaa Suomeen 10 000 lisää vuosittain. Sanna kannattaa. Turha ulista pienistä palkoista siellä vihervasemmiston suunnalla, kun kuskaatte halpaduunareita sisään ovista ja ikkunoista palkkoja polkemaan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/11f264b5-769b-4555-bab9-8ec3712de…
Mitä sotket sitä tähänkin asiaan? On täysin selvää että jos suomalainen ei töitä tee niin ei ne tekemättä jää ja ne tekee joku muu. Yritä nyt ymmärtää tätä erittäin yksinkertainen totuus!
Tuo porukka saa rahaa, mutta ei osaa käyttää sitä oikein. Vaikka niille lapattaisiin kymppitonni kuukaudessa, ei se riittäisi. Parempi olisi, että tuki ei olisi rahaa, sitä kun ei osata käyttää. Ostokuponkeja tilalle!
Ei pidä kuluttaa, jos ei ole rahaa ruokaan eli köyhät tunkevat rahansa turhuuteen ja ruoka haetaan maksutta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointiyhteiskunta tukee monilla tavoin kansalaisiaan: jotkut saavat tukea Kelalta ja/tai sosiaalitoimistosta, useimmat erilaisina yhteiskunnan maksamina tukina tai verohelpotuksina, jotka suunnataan eri elinkeinojen harjoittamiseen tai liikennöintiin. Moni työpaikka on olemassa yhteiskunnan suoran tai epäsuoran tuen ansiosta. Jopa miljardööri Antti Herlin saa maataloustukia lihakarjansa kasvattamiseen. Onkin kohtuutonta, että joskus nostetaan tikunnokkaan esimerkiksi työttömät tai asumistuen saajat.
Eiköhän syynä ole se, että ilmainen ruoka kelpaa kaikille. Kukaan ei tarkista ruokajonossa olevien tuloja. Jos ruokajonot lopetettaisiin, kukaan ei kuolisi nälkään.
Tässä selitetään miksi. Huom! Ei ole salaliittoteoriaa, kaiken videolla esitetyn voi tarkistaa itsekin.
Tilanne luodaan tarkoituksella, ja Maailman talousjärjestö WEF tarjoaa ratkaisuksi universaalista perustuloa- liittyen myös siihen, että tekoälyn kasvava käyttö vähentää työpaikkoja entisestään. Tokikaan perustulo ei tule ilman massiivista kontrollia tulon saajien yli.
Tilanne on kriisitynyt Usassa, ja maailman entinen talousmahti huojuu konkurssin-ja sisällissodan- partaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Näin lapsettomana yli 20 vuotta työelämässä olleena olen viimeksi saanut nuorena opiskelijana opinto- ja asumistukea. Nettomaksajan rooliin siis kelpaan eikä yhteiskunnalta tipu minulle jenin jeniä, sentin senttiä. Palkka menee asuntoon ja peruselämiseen. Ei autoa, ei lehtitilauksia, ei ulkomaanmatkoja eikä mitään muutakaan.
-naisvaltaisen alan työntekijä, joka saa hieman alle suomalaisen naisen keskiansion verran-
"Peruseläminen" on aika laaja käsite. Kokonaisansion mediaani oli 2019 vähän 3000 euron molemmin puolin riippuen siitä, oliko töissä valtiolla vai yksityissektorilla. Vaikka sulla menis asumiseen 1000eur/kk niin paljonhan sulle jää. Terv Brutto 1800
Vierailija kirjoitti:
Tuo porukka saa rahaa, mutta ei osaa käyttää sitä oikein. Vaikka niille lapattaisiin kymppitonni kuukaudessa, ei se riittäisi. Parempi olisi, että tuki ei olisi rahaa, sitä kun ei osata käyttää. Ostokuponkeja tilalle!
Ei pidä kuluttaa, jos ei ole rahaa ruokaan eli köyhät tunkevat rahansa turhuuteen ja ruoka haetaan maksutta.
Ei se kuule ihan näin ole. Olen itse työssäkäyvä hoitoalalla. Teen 80% työaikaa sairauteni takia ja mietin monesti että saisin varmasti saman verran (ellen jopa enemmän) rahaa tukien varalla. Saan sen verran palkkaa että joudun maksamaan kaiken yksin mutta sen verran hyvin etten saa tukia. Minulla on kaksi lasta, olen yh. Rahat menee elämään. Ei meillä ole mitään "ylimääräistä", ihan perus ruokaa joka lasken tarkkaa, vuokra, auto on pakollinen työmatkan takia, lasten harrastuksiin olen toisinaan saanut tukea yhdistykseltä ja juuri oltiin syyslomalla työnsaajien tuen kautta kylpylälomalla. Olen hyvin kiitollinen tästä. Pärjätään kyllä mutta kyllä se raha ihan perus elämiseen laskuineen menee eikä aina meinaa riittää, eikä mitenkään ettei sitä käyttäisi oikein.
Suomalaiset juo rahansa kun taas tummat miehet joita on kaupungeissa paljon tulevat mainiosti toimeen tukienkin kanssa.
Voisikohan tässä olla syy miksi synnytystalkoita ei tullutkaan…